Σε συνέντευξη της στη «Ναυτεμπορική», η εκπρόσωπος του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα τόνισε ότι η όποια επιπλέον χρηματοδότηση δεν μπορεί να αυξάνει το χρέος, αλλά θα πρέπει απλώς να εξομαλύνει το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των οφειλών μετά το τέλος του Μνημονίου
Σε συνέντευξη της στη «Ναυτεμπορική», η εκπρόσωπος του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα τόνισε ότι η όποια επιπλέον χρηματοδότηση δεν μπορεί να αυξάνει το χρέος, αλλά θα πρέπει απλώς να εξομαλύνει το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των οφειλών μετά το τέλος του Μνημονίου.

Η δοκιμαστική έξοδος στις αγορές μπορεί να είναι επωφελής, αλλά η κυβέρνηση έχει ακόμα «φουλ ατζέντα» μπροστά της, επισημαίνει η επικεφαλής του κλιμακίου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την Ελλάδα, Ντέλια Βελκουλέσκου.

Σε συνέντευξη της στη «Ναυτεμπορική», η κ. Βελκουλέσκου τόνισε ταυτόχρονα ότι η όποια επιπλέον χρηματοδότηση από τις αγορές δεν μπορεί να αυξάνει το χρέος, αλλά θα πρέπει απλώς να εξομαλύνει το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των οφειλών μετά το τέλος του Μνημονίου.

Η τοποθέτηση αυτή ουσιαστικά αντανακλά την απόφαση του Ταμείου να επιβάλει πλαφόν στο ελληνικό δημόσιο χρέος στα 325 δισεκατομμύρια ευρώ, περιορίζοντας έτσι τεχνικά τις δυνατότητες μεγάλης και ακριβής εξόδου της χώρας μας στις αγορές ομολόγων.

Στο δημοσιονομικό μέτωπο, η κ. Βελκουλέσκου εκτιμά ότι οι φόροι στην Ελλάδα εμποδίζουν πλέον τις επενδύσεις Προτείνει διεύρυνση της φορολογικής βάσης και μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης ώστε να υποστηριχθεί η μείωση της φορολογίας.

Ζήτα μάλιστα «το συντομότερο δυνατό» να μειωθούν τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα που έχουν συμφωνηθεί, τα οποία επιρρίπτει στην Ελλάδα και τους ευρωπαίους εταίρους.

Το ΔΝΤ επισήμως προκρίνει τη μείωση του στόχου στο 1,5% του ΑΕΠ μετά το 2022, αμφισβητώντας ευθέως το ανακοινωθέν του Eurogroup του Ιουνίου, που προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα τουλάχιστον 2% έως το 2060.

Η κ. Βελκουλέσκου επισημαίνει παράλληλα στην κυβέρνηση ότι θα πρέπει να βάλει αυστηρότερους κανόνες στην πρόσληψη συμβασιούχων στη δημοσιά διοίκηση, ώστε να διασφαλιστούν τα οφέλη που με κόπο αποκομίστηκαν από τις έως τώρα αποχωρήσεις.

(www.skai.gr)