Σε παραγγελίες για συνολικά 58 πλοία προχώρησαν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου. Πρόκειται για υπερδιπλάσιο αριθμό πλοίων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων δεν είχαν ξεπεράσει τα 28 πλοία, ωστόσο το σχετικό μέγεθος παραμένει χαμηλότερο από το πρώτο εξάμηνο του 2015, όταν οι παραγγελίες πλοίων ελληνικών συμφερόντων είχαν ανέλθει σε 72

Σε παραγγελίες για συνολικά 58 πλοία προχώρησαν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου. Πρόκειται για υπερδιπλάσιο αριθμό πλοίων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων δεν είχαν ξεπεράσει τα 28 πλοία, ωστόσο το σχετικό μέγεθος παραμένει χαμηλότερο από το πρώτο εξάμηνο του 2015, όταν οι παραγγελίες πλοίων ελληνικών συμφερόντων είχαν ανέλθει σε 72. Αυτό αποκαλύπτουν τα σχετικά στοιχεία που δημοσιοποίησε πριν από λίγες ημέρες η VesselsValue, εταιρεία που ειδικεύεται στις εκτιμήσεις της αξίας των πλοίων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι φετινές παραγγελίες αριθμούν 245 πλοία, έναντι 254 κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα και 594 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015. Ως εκ τούτου, η μεγάλη φετινή άνοδος των παραγγελιών από ελληνικά συμφέροντα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, καθώς πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο που η διεθνής τάση παραμένει πτωτική.

Σε κάθε περίπτωση, η φετινή δραστηριότητα έχει επαναφέρει την ελληνική ναυτιλία στην κορυφή των νέων ναυπηγήσεων, καθώς η αμέσως επόμενη χώρα είναι η Κίνα με παραγγελίες για 40 πλοία. Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται και η μεγάλη πτώση των παραγγελιών από ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες για ένα διάστημα ηγούνταν της ανανέωσης του παγκόσμιου στόλου. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 είχαν παραγγείλει 105 πλοία, για να υποχωρήσουν σε 36 κατά το περσινό εξάμηνο και σε μόλις 13 φέτος.

Αλλο ένα χαρακτηριστικό συμπέρασμα που μπορεί να εξαγάγει κανείς από τα σχετικά στοιχεία είναι πως οι παραγγελίες των Ελλήνων αφορούν πλέον αποκλειστικά τις δύο βασικότερες κατηγορίες πλοίων, δηλαδή τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία. Ειδικότερα, από τα 58 πλοία που παραγγέλθηκαν κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, 42 αφορούσαν δεξαμενόπλοια και 16 φορτηγά πλοία. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 151 παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών κατά το πρώτο εξάμηνο των τελευταίων τριών ετών, οι 104 αφορούσαν δεξαμενόπλοια, όταν στον κλάδο των φορτηγών πλοίων οι παραγγελίες δεν ξεπέρασαν τις 29.

Η εξέλιξη αυτή φαντάζει σχετικά φυσιολογική, δεδομένης της κρίσης την οποία διανύει κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών ο συγκεκριμένος κλάδος. Αλλωστε, τον Φεβρουάριο του 2016, οι ναύλοι για τα εν λόγω πλοία βρέθηκαν σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο, αποθαρρύνοντας τους επίδοξους επενδυτές. Πλέον, ενόψει των εκτιμήσεων για σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς ξηρού φορτίου, οι αναλυτές αναμένουν περισσότερες παραγγελίες τα προσεχή χρόνια.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")