Εργα υπογειοποιήσεων μεγάλων οδικών αρτηριών
και συναφών παρεμβάσεων που αναμένεται να ξεπεράσουν σε κόστος τα 500
εκατ. ευρώ, δρομολογούνται στο Λεκανοπέδιο της Αττικής τα προσεχή
χρόνια.
Στόχος είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής και να περιοριστεί η
κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. Ελληνικό) τα
εν λόγω έργα συνδέονται με νέες μεγάλες παρεμβάσεις αστικής
ανάπλασης.Το πλέον άμεσο εξ αυτών, το οποίο και αναμένεται να ξεκινήσει
σε λίγους μήνες είναι η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου, έργο της τάξεως
των 150 εκατ. ευρώ που θα κατασκευάσει ο όμιλος Ελλάκτωρ.
Το έργο περιλαμβάνει τη βύθιση της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος σε
δύο σημεία, συνολικού μήκους τριών χιλιομέτρων, από το Φάληρο έως το
Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Σύμφωνα με το σχέδιο, η όχληση των οδηγών δεν
θα είναι μεγάλη, καθώς προβλέπεται η δημιουργία του νέου άξονα και
κατόπιν με νέα σύνδεση η καθαίρεση της σημερινής λεωφόρου.
Εργα όπως η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου που ξεκινά τους
επόμενους μήνες, αλλά και το Ελληνικό θα αλλάξουν την όψη της παραλίας.
Υπογειοποίηση όμως δρομολογείται και σε άλλο ένα τμήμα της παραλιακής
λεωφόρου Ποσειδώνος και συγκεκριμένα σε ένα μήκος επίσης της τάξεως των
τριών χιλιομέτρων από την παραλία του Αλίμου (μετά τη σύνδεσή της με τη
λ. Αλίμου) μέχρι το ύψος του Ελληνικού, στο ύψος της μαρίνας. Πρόκειται
για έργο που εντάσσεται στην ανάπλαση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου
του Ελληνικού, με το οποίο θα ενωθεί το βόρειο με το νότιο τμήμα της
έκτασης, εξασφαλίζοντας έτσι πρόσβαση στο τμήμα της παραλίας. Το κόστος
του έργου εκτιμάται ότι είναι της τάξεως των 200 – 300 εκατ. ευρώ, ενώ
θα απαιτήσει περίπου τρία χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί. Προϋπόθεση βέβαια
είναι να εκδοθούν οι απαιτούμενες άδειες και να ξεκινήσει η επένδυση
στο Ελληνικό, συνολικού μεγέθους της τάξεως των 8 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, προς το τέλος του έτους, αναμένεται να δημοπρατηθεί το
έργο για τη σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων. Πρόκειται για έργο της
τάξεως των 110 εκατ. ευρώ, το οποίο πρόσφατα εξασφάλισε χρηματοδότηση
40,3 εκατ. ευρώ από το χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility
(CEF). Με τη συγκεκριμένη παρέμβαση δρομολογείται η κατασκευή μιας
σήραγγας 3,1 χιλιομέτρων, που θα υπογειοποιεί το τμήμα Αθήνα – Τρεις
Γέφυρες με τετραπλή σιδηροδρομική γραμμή. Το έργο αναμένεται να
απαιτήσει περίπου τρία χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί.
Κόμβος Σκαραμαγκά
Αλλη μία σημαντική παρέμβαση αναμένεται να πραγματοποιηθεί από την
Περιφέρεια Αττικής, η οποία θα χρηματοδοτήσει τη δημιουργία του τριπλού
κόμβου Σκαραμαγκά και την ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω, με τη
σύνδεσή της με την εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου. Πρόκειται για έργο αξίας
45 εκατ. ευρώ, με τη δημοπράτησή του να αναμένεται επίσης προς το τέλος
του έτους, ή τις αρχές του 2018. Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου των
κατασκευών, πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα για την
Αττική και ειδικά για την κίνηση της εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου προς
τον Πειραιά και τη λεωφόρο Αθηνών, καθώς θα αποσυμφορήσει από την κίνηση
που καταγράφεται σήμερα στη λ. Σχιστού και στη λ. Αθηνών την περιοχή
του Σκαραμαγκά.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 02/08/2017)