Το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ, με πρόεδρο τον Στέλιο Παππά (που θα
προχωρήσει στην εκκαθάριση του οργανισμού) και τις διοικήσεις του ΟΣΕΘ και του
ΑΣΥΘ, (των δημοσίων φορέων που αναλαμβάνουν τις αστικές συγκοινωνίες της
Θεσσαλονίκης), ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης,
σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.
«Σήμερα, ξεκινάμε την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους φορείς της
πόλης, την τοπική αυτοδιοίκηση, να οικοδομήσουμε μετά από δεκαετίες, δημόσιες,
κοινωνικές, αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του πολίτη και όχι στην υπηρεσία
της υψηλής και εγγυημένης κερδοφορίας κάποιου» τόνισε ο υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι η τοποθέτηση του Στέλιου Παππά στη θέση του
προέδρου του νέου διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, είναι γεγονός που «έχει τη
δική του σημειολογία».
«Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και είναι κεντρική επιλογή και
κεντρικό μήνυμα. Γι' αυτό και μπαίνει ένα ιστορικό στέλεχος του χώρου, με
μεγάλη εμπειρία στα οικονομικά» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Ο υπουργός διευκρίνισε ότι τα μέλη της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ, «θα λειτουργήσουν
ως εκκαθαριστές, και για ένα μικρό χρονικό διάστημα και ως λειτουργοί, θα
εκκαθαρίσουν τον οργανισμό και θα προετοιμάσουν τη μετάβαση στον νέο φορέα».
«Εμείς - πρόσθεσε - φιλοδοξούμε οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να
ανήκουν στη Θεσσαλονίκη, το μετρό να ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει τη
δοκιμαστική του λειτουργία το 2019, να γίνει μια προσπάθεια, της κοινωνίας της
Θεσσαλονίκης, των φορέων της Θεσσαλονίκης, ώστε επιτέλους τα λεωφορεία και ο
ΟΑΣΘ να αποκτήσουν τον κοινωνικό, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα που
πρέπει να έχουν. Πλέον τα λεωφορεία ανήκουν στον ελληνικό λαό και ο ΟΑΣΘ στους
Θεσσαλονικείς» ανέφερε ο υπουργός.
Ο ΟΣΕΘ, όπως προβλέπεται από τον νόμο, έχει εποπτικό ρόλο στις αστικές
συγκοινωνίες της πόλης και αντικαθιστά τον πρώην ΣΑΣΘ, ενώ ο ΑΣΥΘ, με την
τακτοποίηση και των εκκρεμοτήτων στον ΟΑΣΘ, αναλαμβάνει τη λειτουργία των
αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, θα συγκροτηθεί επίσης και μια επιτροπή για άτομα
με ειδικές ανάγκες, που θα παίξει συμβουλευτικό ρόλο, αρχικά στους δύο φορείς
(ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ) και αργότερα και στον ΑΣΥΘ, όταν αυτός συγκροτηθεί, ενώ οι
πρόεδροι και οι διευθύνοντες σύμβουλοι των φορέων αστικών συγκοινωνιών της
Αθήνας και Θεσσαλονίκης, θα συγκροτήσουν μια κοινή επιτροπή ώστε να υπάρχουν
κοινές διαδικασίες και κοινή κοινωνική πολιτική.