Τέσσερις κοινοπραξίες, που αποτελούνται από ελληνικές και ξένες κατασκευαστικές εταιρείες, εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό που αφορά το τμήμα α΄ της γραμμής 4 του μετρό, το τμήμα δηλαδή Αλσος Βεΐκου - Γουδί

Τέσσερις κοινοπραξίες, που αποτελούνται από ελληνικές και ξένες κατασκευαστικές εταιρείες, εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό που αφορά το τμήμα α΄ της γραμμής 4 του μετρό, το τμήμα δηλαδή Αλσος Βεΐκου - Γουδί. Τα τέσσερα υποψήφια σχήματα θα κληθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές, ενώ οι εργασίες δεν αναμένεται να ξεκινήσουν νωρίτερα από το 2019.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η Αττικό Μετρό Α.Ε., επίσημο ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι ακόλουθες κοινοπραξίες:

• ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - VINCI - SIEMENS AG TVS
• J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM TRANSPORT S.A.
• ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - ANSALDO STP SpA - HITACHI RAIL ITALY SpA
• FCC - ARCHIRODON - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Το τμήμα α΄ της γραμμής 4 του μετρό έχει μήκος 12,9 χιλιόμετρα και επιπλέον περιλαμβάνει τη συνδετήρια σήραγγα της γραμμής 4 με τις γραμμές 2 και 3 και τη σήραγγα πρόσβασης και τον χώρο εναπόθεσης/συντήρησης συρμών Κατεχάκη. Το έργο περιλαμβάνει δεκατέσσερις υπόγειους σταθμούς και δέκα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα. Οι 14 σταθμοί που προβλέπονται είναι οι ακόλουθοι: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία (εκεί προβλέπεται η υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της γραμμής 2), Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί.

Ο συνολικός χρόνος εκτέλεσης του έργου εκτιμάται σε 96 μήνες απο την υπογραφή της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι εάν το έργο ξεκινήσει το 2019, θα ολοκληρωθεί το 2026. Η ακριβής συνολική προθεσμία περάτωσης και οι τμηματικές προθεσμίες θα καθορισθούν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού. Ο αρχικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,45 δισ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται οι δαπάνες για αρχαιολογικές εργασίες, παρακάμψεις δικτύων, απρόβλεπτα και αναθεώρηση.

Αντικείμενο της σύμβανσης είναι η εκπόνηση της οριστικής μελέτης, της μελέτης εφαρμογής, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών του τμήματος α΄ της γραμμής 4 του μετρό. Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή κέντρου ελέγχου λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Σύμφωνα με την Αττικo Μετρό, η χθεσινή εξέλιξη σηματοδοτεί την εκκίνηση της υλοποίησης της γραμμής 4 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017 ως έργο προς ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και από δανειακές πιστώσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")