Μία προτομή του Ηρακλή, γνωμικά του Θουκυδίδη, οι φοίνικες
του Εθνικού Κήπου σε χρώματα φούξια και τιρκουάζ και η κουκουβάγια, το σύμβολο
της σοφίας. Μια σειρά από φωτογραφίες κλασικών έργων τέχνης της αρχαιότητας,
στιγμών της πόλης και γνωμικών που συναντούν τη μοντέρνα γραφιστική. Και όλα
αυτά σε έναν «φάκελο» με την επιγραφή «
Postcards
from
Greece». Πρόκειται για ένα
από τα 175 συνολικά πρότζεκτ που υλοποιήθηκαν χάρη στην πρωτοβουλία «
Business
Coaching
Center» της
PRAKSIS με στόχο την ανάπτυξη της
επιχειρηματικότητας.
«Παρατήρησα τη
γενικότερη τάση των μεγάλων πόλεων του εξωτερικού να δημιουργούν ένα
brand γύρω από τον πολιτισμό,
το οποίο αποτυπωνόταν και στα αναμνηστικά τους. Η μοναδικότητα της Αθήνας με
ενέπνευσε να εκφράσω τον δυϊσμό του αστικού τοπίου και της ιστορίας που τη
διατρέχει», δηλώνει στην «Κ» η κ. Σμαράγδα Νιτσοπούλου, η οποία προσέδωσε, μαζί
με τους συνεργάτες της, στα καρτ ποστάλ μια εναλλακτική ματιά. Κάθε καρτ ποστάλ
έχει στην πίσω όψη και ένα
QR
code,
που «κρύβει» πολύτιμες πληροφορίες για τη φωτογραφία που το συνοδεύει. «Όταν το
σκανάρει κανείς οδηγείται σε μια ιστοσελίδα, όπου υπάρχει μία περιγραφή για
κάθε καρτ ποστάλ, είτε πρόκειται για ιστορικές πληροφορίες και παρατηρήσεις
σχετικά με την ελληνική νοοτροπία ή τους λόγους που επελέγη το συγκεκριμένο
σχέδιο», εξηγεί η κ. Νιτσοπούλου. Στόχος των δημιουργών είναι πλέον να
εγκαινιάσουν το επόμενο έτος το δικό τους
e-
shop
και να δημιουργήσουν προϊόντα για άλλες πόλεις και νησιά.
Δεν είναι όμως μόνο ο κλάδος των τεχνών και της ψυχαγωγίας,
αλλά και της εκπαίδευσης και της τεχνολογίας που εμπνέει τους επίδοξους
επιχειρηματίες. Ο κ. Γιάννης Χαρατσής είναι ο δημιουργός της πλατφόρμας «
Catalava», που δίνει τη
δυνατότητα διαδικτυακής ταυτόχρονης διερμηνείας, εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις
και μετατρέποντας ακόμη και το πιο μικρό δωμάτιο στη μεγαλύτερη αίθουσα
τηλεδιασκέψεων. «Φανταστείτε έναν επαγγελματία που εξάγει αρωματικά βότανα
π.χ., ο οποίος χρειάζεται να ταξιδεύει κάθε τόσο στο εξωτερικό. Με τη χρήση της
πλατφόρμας θα μπορεί να συνομιλεί διαδικτυακά με οποιοδήποτε μέρος του κόσμου
θέλει, χωρίς να οργανώνει δαπανηρά και χρονοβόρα ταξίδια», εξηγεί ο κ.
Χαρατσής. Κατά τον ιδρυτή της, η πλατφόρμα αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για την
ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού και ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για ξενοδοχεία
και αίθουσες συσκέψεων. Όσο για την ονομασία, φέρει τον δικό της συμβολισμό.
Αρχαία ελληνικά
Εξίσου ηχηροί και οι συμβολισμοί πίσω από την ονομασία της
εκπαιδευτικής εφαρμογής «
Mentora»,
που στοχεύει στην πιο ευχάριστη και αποτελεσματική μελέτη της αρχαίας ελληνικής
γλώσσας. «Θέλαμε η ονομασία της εφαρμογής να έχει λεξιλογική και εννοιολογική
συσχέτιση με κάποια αρχαιοελληνική λέξη, να είναι εύηχη, ευανάγνωστη,
ευκολομνημόνευτη και να συνδυάζει το αρχαιοελληνικό με ένα σύγχρονο στοιχείο»,
δηλώνει η δημιουργός της κ. Θωμαΐδα Σιούρα, απόφοιτος του τμήματος Ελληνικής
Φιλολογίας του ΑΠΘ, με ειδίκευση στη Γλωσσολογία. Η «
Mentora», που θα είναι σε πρώτο στάδιο
διαθέσιμη σε κινητά με τη μορφή αρχαιοελληνικού-αγγλικού λεξικού, θα μπορεί να
βρει αποδέκτες σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την έρευνα και σύνθεση του υλικού η κ.
Σιούρα χρειάστηκε, όπως μας λέει, περισσότερες από 6.500 ώρες εργασίας, ενώ
χρησιμοποίησε πάνω από οκτώ διαφορετικά λεξικά και συνολικά δεκαπέντε βοηθήματα
για τη γλώσσα.
«Τα οφέλη από τη
δημιουργία αυτών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εξαπλώνονται πέρα από τους
συμμετέχοντες και τις οικογένειές τους, στη γειτονιά τους και στην κοινωνία
ευρύτερα. Αυτοί που έλαβαν μέρος στον τελευταίο κύκλο του
BCC, δηλώνουν σε ποσοστό 85% ότι θα
προχωρήσουν στην ίδρυση της επιχείρησής τους εντός του 2017. Κι αυτό είναι το
πιο ενθαρρυντικό μήνυμα για μας», δηλώνει στην «Κ» η συντονίστρια του
προγράμματος «
PRAKSIS
Business
Coaching
Center»,
κ. Κατερίνα Παράσχου.
Νέες αιτήσεις
Οι αιτήσεις για τον επόμενο κύκλο του προγράμματος γίνονται
δεκτές έως τις 10 Σεπτεμβρίου.
«
H αποκλειστική χρηματοδότηση του
BCC είναι από το Ιδρυμα
Citi και αποτελεί μέρος της
παγκόσμιας πρωτοβουλίας “
Pathways
to
Progress”,
μιας τριετούς επένδυσης 100 εκατομμυρίων δολαρίων, με στόχο την υποστήριξη της
επαγγελματικής κατάρτισης και απασχόλησης 500.000 νέων παγκοσμίως. Με
ενδιαφέρον και ικανοποίηση παρακολουθούμε τα θετικά αποτελέσματα του
BCC, στη διάρκεια του οποίου
οι ωφελούμενοι αναπτύσσουν τα ταλέντα τους και προοδεύουν αποφεύγοντας τον
κίνδυνο της ανεργίας», καταλήγει η διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων της
Citi Ελλάδος, κ. Μανίνα
Μενιδιάτη.
Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης της Επιχειρηματικότητας προσφέρεται
δωρεάν και απευθύνεται σε υποψηφίους που επιθυμούν να δημιουργήσουν τη δική
τους επιχείρηση, καθώς και σε επιχειρήσεις που τελούν ήδη εν λειτουργία και
έχει διάρκεια εκπαίδευσης 4 μηνών. Μέχρι στιγμής έχουν υλοποιηθεί 175 πρότζεκτ,
στα οποία πήραν μέρος συνολικά 263 άτομα. Οι επτά κύκλοι του προγράμματος
«μετρούν» 875 ώρες
coaching,
1.050 ώρες
consulting,
από έντεκα φορείς και 19 σεμινάρια. Οι συμμετέχοντες που το ολοκληρώνουν και
έχουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο θα έχουν τη δυνατότητα να ελκύσουν
κεφάλαιο εκκίνησης και να ξεκινήσουν την επιχείρησή τους μέσω της πλατφόρμας
crowdfunding «
One-
up».
(Πηγή: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)