Με κλειστές μπάρες και προσφορές εισιτηρίων επιχειρεί ο ΟΑΣΑ να εξοικειώσει το επιβατικό κοινό με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Έχοντας αφήσει πίσω του τις καθυστερήσεις στην εγκατάσταση του εξοπλισμού, την εμπλοκή με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σχετικά με τα μαζικά προϊόντα (μηνιαίες, ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών), ο Οργανισμός καλείται αυτή τη στιγμή να εισάγει όσο πιο ομαλά γίνεται το επιβατικό κοινό στη νέα ψηφιακή εποχή.

Με κλειστές μπάρες και προσφορές εισιτηρίων επιχειρεί ο ΟΑΣΑ να εξοικειώσει το επιβατικό κοινό με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Έχοντας αφήσει πίσω του τις καθυστερήσεις στην εγκατάσταση του εξοπλισμού, την εμπλοκή με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σχετικά με τα μαζικά προϊόντα (μηνιαίες, ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών), ο Οργανισμός καλείται αυτή τη στιγμή να εισάγει όσο πιο ομαλά γίνεται το επιβατικό κοινό στη νέα ψηφιακή εποχή. Βασικό στοίχημα αποτελεί η αποδαιμονοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο ακόμη αντιμετωπίζεται με δυσπιστία από τους μετακινούμενους, όπως επισημαίνουν στελέχη του ΟΑΣΑ.

Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να εκδοθούν οι πρώτες προσωποποιημένες κάρτες για τους συστηματικούς επιβάτες. Οι κάτοχοί τους θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν είτε στα οδικά μέσα (λεωφορεία, τρόλεϊ) είτε στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ). Στους σταθμούς μάλιστα του μετρό και του ηλεκτρικού αναμένεται στις 15 Οκτωβρίου περίπου να αρχίσουν σταδιακά να κλείνουν οι πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου όπου θα μπορούν οι κάτοχοι τόσο των καρτών όσο και των μεμονωμένων εισιτηρίων να επιλέγουν την ηλεκτρονική οδό. Πρακτικά θα ενεργοποιηθούν ορισμένες από τις πύλες εισόδου του κλειστού συστήματος στο μετρό και στον ηλεκτρικό ώστε να παρέχεται η δυνατότητα χρήσης και των έξυπνων εισιτηρίων. Ο προγραμματισμός θέλει το «κλείσιμο» της πλειονότητας των εισόδων στους σταθμούς που θα επιλεγούν, ώστε εάν παρατηρείται συνωστισμός στις εισόδους του χάρτινου εισιτηρίου να αξιοποιούν οι επιβάτες την ταχύτητα που εξασφαλίζει η είσοδος από τις μπάρες με τη χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι κάτοχοι μηνιαίων καρτών σήμερα ανέρχονται σε 300.000 και ο ρυθμός αντικατάστασης των καρτών από την προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα θα καθορίσει τον χρόνο που θα χρειαστεί ο Οργανισμός για να προχωρήσει στο κλείσιμο των συνολικά 1.100 πυλών σε μετρό και ηλεκτρικό.

Η διάρκεια παράλληλης λειτουργίας χάρτινου και ηλεκτρονικού εισιτηρίου παραμένει άγνωστη και στελέχη του ΟΑΣΑ επισημαίνουν ότι πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία, η οποία θα κριθεί από τη συμπεριφορά του επιβατικού κοινού και την ταχύτητα εξοικείωσής του με το νέο σύστημα.

 

Εκπτωτικό προϊόν

Στο μεταξύ, με γνώμονα και πάλι την προσέλκυση των επιβατών ο ΟΑΣΑ εξέδωσε προ ημερών το πρώτο εκπτωτικό προϊόν του. Αγοράζοντας δέκα ηλεκτρονικά εισιτήρια, ο επιβάτης παίρνει δωρεάν το ενδέκατο, μειώνοντας πρακτικά την τιμή του κομίστρου από 1,40 σε 1,27 ευρώ. Την ίδια στιγμή, ο ΟΑΣΑ πρόκειται να καταργήσει ορισμένους τύπους κομίστρου στην έγχαρτη μορφή τους. Τα επικρατέστερα προς κατάργηση εισιτήρια είναι τα τριών και πέντε ημερών που ήταν και τα πρώτα που εκδόθηκαν σε ηλεκτρονική μορφή.

 

(Πηγή: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)