Αναλυτικές καταστάσεις με τις φθορές σε κτίρια και υποδομές των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που συνέβησαν κατά το διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της ημερομηνίας υποβολής προσφοράς και της ημερομηνίας έναρξης της παραχώρησης, οπότε και τα παρέλαβε, έχει υποβάλει η Fraport Greece στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Αναλυτικές καταστάσεις με τις φθορές σε κτίρια και υποδομές των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που συνέβησαν κατά το διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της ημερομηνίας υποβολής προσφοράς και της ημερομηνίας έναρξης της παραχώρησης, οπότε και τα παρέλαβε, έχει υποβάλει η Fraport Greece στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Η διαδικασία ενδέχεται να προσθέσει ένταση στις ήδη τεταμένες σχέσεις μεταξύ της παραχωρησιούχου και του ελληνικού Δημοσίου από γεγονότα, όπως η άρνηση της κυβέρνησης να αναστείλει τα δημόσια έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης που θα πλήξει την κίνηση του αεροδρομίου κατά τον χειμώνα, αλλά και δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών επί του θέματος των έργων σε υψηλούς τόνους.

Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη Παρασκευή σε ημερίδα του ΕΒΕΑ για την εθνική στρατηγική μεταφορών ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece αποκάλυψε ότι βρέθηκαν 12.200 καμένες λάμπες, αντικαταστάθηκαν και τοποθετήθηκαν 1.287 πυροσβεστήρες, τοποθετήθηκαν 81 καινούργια κλιματιστικά και απαιτήθηκαν και πραγματοποιήθηκαν συνολικά 7.765 εργασίες από τις οποίες περίπου 2.900 αφορούσαν διορθωτικές επεμβάσεις, 4.650 εργασίες ήταν προληπτικού χαρακτήρα και άλλες 200 ήταν μικρής κλίμακας έργα αποκατάστασης. Η υποβολή των καταστάσεων με τις φθορές σε πάγια –και όχι αναλώσιμα όπως τα προαναφερθέντα– έγινε πάντως τον Αύγουστο και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, καθώς η σχετική διαδικασία προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της παραχωρησιούχου και έχει ψηφιστεί από τη Βουλή.

Ο σχετικός όρος αναδιαμορφώθηκε από τους τότε συμμετέχοντες στη διαγωνιστική διαδικασία υποψηφίους και τους νομικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη διαδικασία διαβούλευσης του διαγωνισμού. Oπως εξηγούν νομικοί κύκλοι με αναλυτική γνώση των σχετικών λεπτομερειών, οι φθορές αυτές αφορούν κτίρια, διαδρόμους και άλλες σταθερές εγκαταστάσεις και δεν περιλαμβάνουν αναλώσιμα όπως ηλεκτρικούς λαμπτήρες και πυροσβεστήρες όπως κάποιοι εικοτολογούν.

«Η υποβολή αυτών των καταστάσεων προκειμένου να διαπιστωθεί και συμφωνηθεί το ύψος τυχόν υποαξιών που σημειώθηκαν κατά τα δυόμισι περίπου χρόνια που μεσολάβησαν μεταξύ των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών και της παραλαβής των αεροδρομίων, είναι μια διαδικασία που όλοι όσοι συμμετέχουν στη συμβατική σχέση γνώριζαν και περίμεναν», αναφέρουν οι ίδιες πηγές στην «Κ». «Είναι σαν να συμφωνείς σήμερα σε μια τιμή να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και όταν το παραλάβεις σε δύο χρόνια να διαπιστώσεις πως έχει υποτιμηθεί καθώς δεν έχουν γίνει τα απαραίτητα σέρβις και επισκευές», προσθέτουν. Το ζήτημα διέρρευσε και σε γερμανικά media όπως τo Der Spiegel, το όποιο μάλιστα εκτιμά πως το ύψος της αποκατάστασης που ενδέχεται να αξιώσει η Fraport, που κατέβαλε 1,23 δισ. ευρώ για την παραχώρηση, προσεγγίζει τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Την εκτίμηση αυτή πάντως χαρακτηρίζουν υπερβολική κύκλοι της ελληνικής αγοράς αερομεταφορών. Σε σχετικό ερώτημα της «K», πάντως, η Fraport Greece αρνήθηκε να επιβεβαιώσει, να σχολιάσει αλλά και να διαψεύσει την πληροφορία.

 

(Πηγή: «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)