μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας _ το καθένα θα έχει ισχύ 200 MW γεγονός που τα κατατάσσει στις πιο ενεργοβόρες βιομηχανικές δραστηριότητες.
Η χωροθέτησή τους αποτελεί το ζητούμενο, καθώς όπως είχε αναφέρει προσφάτως και η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ θα πρέπει να γίνει με παροχή κινήτρων από την πολιτεία ή με νέο σχεδιασμό για το που υπάρχει διαθέσιμος ηλεκτρικός χώρος, για τον οποίο μάλιστα θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση προς τους επενδυτές. Στις περιοχές υποδοχής κέντρων δεδομένων αναμένεται ότι θα είναι η Πελοπόννησος, η Κεντρική Ελλάδα και η Δυτική Μακεδονία και τα πρώην λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ.
Όσον αφορά στον εξηλεκτρισμό των λιμανιών, το λεγόμενο cold ironing, αφορά τις υποδομές που υποστηρίζουν την ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια τα οποία αποτελούν μεγάλους ρυπαντές. Σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας κ. Αιβαλιώτης έως τις αρχές του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο, με στόχο ως το τέλος της δεκαετίας να υπάρχουν αντίστοιχες υποδομές τουλάχιστον στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, δηλαδή στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Το ΥΠΕΝ θα αποφασίσει και για την ταυτότητα του λειτουργού του coldironing, αν δηλαδή θα είναι τα ίδια τα λιμάνια ή ο διαχειριστής ενέργειας καθώς επίσης και ποιος θα αγοράζει το ηλεκτρικό ρεύμα για να το διοχετεύει στα λιμάνια και τα πλοία.
Ο κ. Αιβαλιώτης τόνισε επίσης ότι η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας έχει κόστος. Σήμερα, η ναυτιλιακή βιομηχανία επιβαρύνεται με την αγορά δικαιωμάτων ρύπων και με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τα λιμάνια μέσω του coldironingαναμένεται ότι θα περιορίσει τις εκπομπές της εξαιτίας της χρήσης ρυπογόνων καυσίμωνάρα και τις δαπάνες της. Σχετικά με τη μεθανόληόπως υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας αποτελεί μια λύση που ακόμη βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, ενώ οι επενδύσεις των διυλιστηρίων για συνθετικά καύσιμα αφορούν κυρίως τις αεροπορικές εταιρείες. Σε πρώιμο στάδιοβρίσκεται και η τεχνολογία για δέσμευση άνθρακα στα πλοία.