Σύγχυση γύρω από τη δυνατότητα άμεσης καθιέρωσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έφερε η χθεσινή κόντρα ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και την Ένωση Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ. Η απόφαση του σωματείου για αναστολή, από σήμερα μάλιστα, της έκδοσης «έξυπνου» εισιτηρίου στα εκδοτήρια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, έφερε την οργισμένη αντίδραση του υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος προειδοποίησε με παραπομπή στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης για όποιον υπάλληλο αρνηθεί σε πολίτη την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή κάρτας
Σύγχυση γύρω από τη δυνατότητα άμεσης καθιέρωσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έφερε η χθεσινή κόντρα ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και την Ένωση Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ. Η απόφαση του σωματείου για αναστολή, από σήμερα μάλιστα, της έκδοσης «έξυπνου» εισιτηρίου στα εκδοτήρια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, έφερε την οργισμένη αντίδραση του υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος προειδοποίησε με παραπομπή στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης για όποιον υπάλληλο αρνηθεί σε πολίτη την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή κάρτας.

Και όχι μόνο. Η αντίδραση των εργαζομένων «έσπρωξε» στην πλήρη επικράτηση ουσιαστικά από το Νοέμβριο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, μόνο που εγείρεται πλήθος ερωτημάτων που αφορούν στο κατά πόσο ο ΟΑΣΑ είναι έτοιμος να προχωρήσει στην κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου. Σύμφωνα με τη χθεσινή απόφαση του υπουργού, από σήμερα, Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017, εκδίδονται μόνο ηλεκτρονικές κάρτες κι όχι πια οι γνωστές χάρτινες, ενώ από το τέλος του μήνα εκδίδονται και επικυρώνονται μόνο ηλεκτρονικά εισιτήρια.

Πρόκειται για μια μετάβαση, η οποία επρόκειτο να γίνει ομαλά, ειδικά για τους 300.000 κατόχους μηνιαίων καρτών. Η πορεία της καθιέρωσης της ATH.ENA Card ήταν εξαρχής, και βάσει της διεθνούς εμπειρίας, αυτή που θα καθόριζε και τον χρόνο στον οποίο θα «κλείσουν» στο σύνολό τους και οι ηλεκτρονικές πύλες στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Όπως εξάλλου είχε αποκαλύψει το «Βήμα της Κυριακής», στα μέσα Οκτωβρίου επρόκειτο βάσει του σχεδιασμού του ΟΑΣΑ να ξεκινήσει το σταδιακό κλείσιμο ορισμένων πυλών.

Περιορισμένα τα σημεία έκδοσης ηλεκτρονικών καρτών

Σημείο αιχμής αποτελούν τα σημεία στα οποία εκδίδονται προσωποποιημένες και απρόσωπες κάρτες, τα οποία παραμένουν περιορισμένα και αμφισβητείται εάν θα μπορέσουν να σηκώσουν το βάρος της «βεβιασμένης» πλήρους υποκατάστασης των υφιστάμενων χάρτινων καρτών. Ακόμα και στο προηγούμενο διάστημα, με σχετικά περιορισμένο φόρτο στα ειδικά εκδοτήρια (Τερματικά Έκδοσης Καρτών - ΤΕΚ), οι πολίτες περίμεναν ακόμα και 20 λεπτά για την έκδοση κάρτας. Τι θα συμβεί λοιπόν όταν όλοι θα προσέρχονται για την αντικατάσταση των καρτών τους;

Επιπλέον, δε βρίσκεται ακόμη στον αέρα η ιστοσελίδα της ATH.ENA Card, μέσω της οποίας θα διευκολύνεται πολύ η διαδικασία έκδοσης, καθώς ο πολίτης λαμβάνοντας ένα QR κωδικό δεν θα χρειάζεται να προσέρχεται στα ΤΕΚ με όλα τα δικαιολογητικά. Η web εφαρμογή θα εξασφαλίζει τη γρηγορότερη ολοκλήρωση της διαδικασίας παραλαβής της κάρτας από τα ειδικά γκισέ.

Πού εκδίδονται «έξυπνα» εισιτήρια και κάρτες

Τα νέα «έξυπνα» κόμιστρα του ΟΑΣΑ αποτελούνται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την απρόσωπη και προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα. Το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο, ATH.ENA Ticket, και η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα, ATH.ENA Card, απευθύνονται, κυρίως, στους μεμονωμένους επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Μέχρι σήμερα, η διάθεσή τους γίνεται με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ, μπορούν όμως να φορτιστούν στη συνέχεια και με ένα εισιτήριο αξίας 1,40 ευρώ.

Η έκδοση της προσωποποιημένης ATH.ENA Card, η οποία και αντικαθιστά τις υφιστάμενες μηνιαίες, 3μηνιαίες, 6μηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ, καθώς και τις κάρτες ειδικών κατηγοριών επιβατών, γίνεται ήδη σε ορισμένους σταθμούς. Αυτοί είναι οι εξής:σταθμοί σε Σύνταγμα, Αγία Μαρίνα, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική. Επίσης σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγία Φωτεινή και Σύνταγμα) και στο εκδοτήριο της Ο.ΣΥ. στην Όθωνος (Πλατεία Συντάγματος).

Έκδοση προσωποποιημένης ATHENA.CARD

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από ΤΕΚ απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ, την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, διαβατήριο, καθώς και η εισαγωγή ενός 8ψήφιου κωδικού ασφαλείας (επιλογής του επιβάτη). Ο δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης θα πρέπει να προσκομίζει και το σχετικό αποδεικτικό του δικαιώματος.

Ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.

Η κύρια διαφορά ανάμεσα στο ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα, είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία. Ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί και στις δύο περιπτώσεις το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων, όπου το 1 εισιτήριο είναι δωρεάν, το ημερήσιο εισιτήριο των 4,5 ευρώ, το πενθήμερο εισιτήριο των 9 ευρώ, το τουριστικό εισιτήριο των 3 ημερών για όλα τα μέσα (περιλαμβάνει 1 διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο), των 22 ευρώ, τα εισιτήρια προς το αεροδρόμιο, κτλ.

(από tovima.gr)