Εντός του 2018 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες του μετρό στη
δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο
πρόεδρος
της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, σημειώνοντας ότι «Την Πρωτοχρονιά
του 2020 θα κυκλοφορούμε στην πόλη με το μετρό».
Ο κ. Μυλόπουλος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό "Πρακτορείο
104,9 FM" και τους δημοσιογράφους Κωστή Παπαδάκη και Σοφία Παπαδοπούλου, ανέφερε
ότι «Μια πραγματικά θετική και αισιόδοξη είδηση είναι ότι εντός του 2018 ξεκινούν
οι εργασίες για τις επεκτάσεις του μετρό στις δυτικές συνοικίες, Νεάπολη,
Σταυρούπολη, Πολίχνη, Αμπελόκηπους, Εύοσμο, όλη τη ζώνη των λεγόμενων δυτικών
συνοικιών. Είναι δύο γραμμές, δύο επεκτάσεις οι οποίες σχεδιάζονται αυτή τη
στιγμή, για τις οποίες είχαμε φέτος αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους δημάρχους
των περιοχών αυτών και τώρα ήρθε πια η ώρα να ξεκινήσουν οι εργασίες».
Ο κ. Μυλόπουλος σημείωσε ότι «Eντός του 2018 θα ξεκινήσουν
οι πρόδρομες εργασίες, οι οποίες είναι οι μετακινήσεις των δικτύων κοινής
ωφέλειας, προκειμένου να απελευθερωθεί ο χώρος και να ξεκινήσουν οι εκσκαφές
του κανονικού έργου. Επίσης, θα ξεκινήσουμε μια πρωτοτυπία, και αρχαιολογικές
εργασίες φέτος, έτσι ώστε όταν δημοπρατηθεί το έργο να είμαστε απαλλαγμένοι από
τις αρχαιολογικές ανασκαφές που είναι πάρα πολύ χρονοβόρες και πολλές φορούν
προκαλούν καθυστερήσεις».
Σε ερώτηση πώς επετεύχθη αυτό, ο κ. Μυλόπουλος απάντησε: «Aυτό
είναι το δώρο για την πολύ μεγάλη απορροφητικότητα που είχαμε από τα κονδύλια
του ΕΣΠΑ». Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ τόνισε ότι από τα «μόνο η Αττικό
Μετρό στη Θεσσαλονίκη, για τα δύο έργα (της πόλης), τη βασική γραμμή και τη
γραμμή της Καλαμαριάς, φέτος απορρόφησε € 200 εκατ.» τα οποία προέρχονται από
το ΕΣΠΑ.
Ο κ. Μυλόπουλος είπε ακόμη: «με τέτοια υψηλή
απορροφητικότητα, η Αττικό Μετρό είναι μια εταιρεία την οποία εμπιστεύονται οι
Ευρωπαίοι, κατ’ επέκταση την εμπιστεύεται και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων,
έτσι χρηματοδοτήθηκε η γραμμή 4 στην Αθήνα με € 1,5 δισ. -έργο που ξεκινάει φέτος-
και έτσι χρηματοδοτηθήκαμε για να ξεκινήσουμε και τις πρόδρομες εργασίες των
δύο επεκτάσεων στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης. Το μετρό ήταν
πρωταγωνιστής φέτος στην απορροφητικότητα των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Ήταν λοιπόν η
επιβράβευσή μας ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε το μεγάλο έργο που ξεκινήσαμε
που είναι οι δύο γραμμές (η βασική γραμμή και η γραμμή προς Καλαμαριά)».
Παράλληλα, ο κ. Μυλόπουλος τόνισε την ανάγκη το έργο να
συμπληρωθεί από τις επεκτάσεις προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, εκεί όπου
-όπως είπε- «κτυπά η "καρδιά" της εργαζόμενης Θεσσαλονίκης» και
σημείωσε: «Η πρώτη μας κοινωνική υποχρέωση απέναντι σ' αυτούς τους ανθρώπους
είναι να τους δώσουμε μετρό και αυτό είναι το πρώτο πράγμα το οποίο κάναμε».
Βάσει του σχεδιασμού, οι επεκτάσεις θα φτάσουν στα όρια του Ωραιοκάστρου και
συγκεκριμένα στον Εύοσμο.
Το μετρό, όπως επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος, θα γίνει μια
ραχοκοκαλιά γραμμής και από εκεί και ύστερα οι συνδυασμένες συγκοινωνίες θα
πρέπει να λειτουργούν με τέτοιο τρόπο ώστε οι πολίτες να μεταφέρονται στον
προορισμό τους.
Ο κ. Μυλόπουλος εκτίμησε, επίσης, ότι, το έργο του μετρό
μπορεί να δώσει λύσεις στο πρόβλημα της ανεργίας στη Θεσσαλονίκη, καθώς «η
Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη η οποία μαστίζεται από την ανεργία. Ο κόσμος
χρειάζεται δουλειά. Άρα λοιπόν το να υπάρχει ένα τέτοιο μεγάλο, δημόσιο έργο
στο διηνεκές, στην επόμενη δεκαετία τουλάχιστον λύνει το πρόβλημα της ανεργίας
της πόλης».