Σε ενημέρωση θέσπισης των νέων Ευρωπαϊκών Κωδίκων
Σύνδεσης στο Σύστημα (ΕΚΣΣ) & διενέργεια Δημόσιας Διαβούλευσης για τον
καθορισμό των κριτηρίων χορήγησης παρεκκλίσεων από τις διατάξεις τους προχωρά η
ΡΑΕ.
Οι ΕΚΣΣ προβλέπονται από τις διατάξεις των παρακάτω
Κανονισμών της ΕΕ:
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
(ΕΕ)
2016/631 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 14ης Απριλίου 2016 για τη θέσπιση
κώδικα δικτύου όσον αφορά
τις απαιτήσεις για τη σύνδεση
ηλεκτροπαραγωγών με το δίκτυο. (RfG)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
(ΕΕ)
2016/1388 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 17ης Αυγούστου 2016 για τη θέσπιση
κώδικα δικτύου όσον αφορά
τη σύνδεση ζήτησης. (DCC)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
(ΕΕ)
2016/1447 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 26ης Αυγούστου 2016 για τη θέσπιση
κώδικα δικτύου όσον αφορά τις απαιτήσεις για τη σύνδεση με το δίκτυο των
συστημάτων
συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης και των συνδεόμενων σε
συνεχές ρεύμα μονάδων πάρκων ισχύος. (HVDC)
1.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οι Κανονισμοί (ΕΕ) 2016/631 (εφεξής RfG), 2016/1388 (εφεξής DCC) και
2016/1447 (εφεξής HVDC) αποτελούν μέρος μιας δέσμης Ευρωπαϊκών Κωδίκων Σύνδεσης
με το Σύστημα (εφεξής ΕΚΣΣ) που έχουν αναπτυχθεί μετά την εφαρμογή του
Ευρωπαϊκού Τρίτου Ενεργειακού Πακέτου, είναι δεσμευτικοί και άμεσα εφαρμόσιμοι
σε όλα τα Μέλη Κράτη. Οι ΕΚΣΣ καθορίζουν τις τεχνικές απαιτήσεις σύνδεσης που
πρέπει να τηρούν τα αρμόδια μέρη και έχουν σκοπό να παράσχουν εναρμονισμένο
σύνολο κανόνων για τη λειτουργία του τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας στην
Ευρώπη.
Οι
ΕΚΣΣ περιλαμβάνουν διατάξεις που επιτρέπουν στα μέρη να επιδιώκουν παρεκκλίσεις
από τις απαιτήσεις των ΕΚΣΣ. Οι ΕΚΣΣ δίνουν στη
ΡΑΕ το ρόλο της αναθεώρησης
και λήψης αποφάσεων σχετικά με τα αιτήματα παρέκκλισης των ΕΚΣΣ.
Συγκεκριμένα:
- Οι
απαιτήσεις σχετικά με τη χορήγηση παρεκκλίσεων από τη ΡΑΕ από μία ή
περισσότερες διατάξεις του
RfG για τους νέους και τους υφιστάμενους
ιδιοκτήτες εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής, του οικείου διαχειριστή
συστήματος ή του οικείου ΔΣΜ καθορίζονται στα άρθρα 60 έως 63. Καταρχήν,
η
Αρχή είναι υποχρεωμένη να καθορίζει κατόπιν διαβούλευσης τα κριτήρια για
τη χορήγηση παρεκκλίσεων σύμφωνα με τα άρθρα 62 έως 63.
- Οι
απαιτήσεις σχετικά με τη χορήγηση παρεκκλίσεων από τη ΡΑΕ από μία ή
περισσότερες διατάξεις του
DCC για τους νέους και τους υφιστάμενους
ιδιοκτήτες εγκαταστάσεων ζήτησης, τους διαχειριστές συστημάτων διανομής ή
τους διαχειριστές κλειστών δικτύων διανομής καθορίζονται στα άρθρα 50 έως
53. Καταρχήν,
η Αρχή είναι υποχρεωμένη να καθορίζει τα κριτήρια κατόπιν
διαβούλευσης για τη χορήγηση παρεκκλίσεων σύμφωνα με τα άρθρα 52 έως
53.
- Ομοίως,
οι απαιτήσεις σχετικά με τη χορήγηση παρεκκλίσεων από τη ΡΑΕ από μία ή περισσότερες
διατάξεις του
HVDC για τους νέους και τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες
συστημάτων ή τους ιδιοκτήτες μονάδων ηλεκτρικού ρεύματος που συνδέονται με
DC περιλαμβάνονται στα άρθρα 77 έως 81. Καταρχήν,
η Αρχή είναι
υποχρεωμένη να καθορίζει τα κριτήρια κατόπιν διαβούλευσης για τη χορήγηση
παρεκκλίσεων σύμφωνα με τα άρθρα 79 έως 81.
Οι
ΕΚΣΣ δηλώνουν ότι η ΡΑΕ έχει εννέα μήνες μετά την έναρξη ισχύος τους για να
αποφασίσει για τα κριτήρια που θα χρησιμοποιήσει για την αξιολόγηση των
αιτήσεων παρέκκλισης.
Η
ΡΑΕ σκοπεύει να θεσπίσει ένα σύνολο κοινών κριτηρίων αξιολόγησης των αιτημάτων
παρέκκλισης των ανωτέρω ΕΚΣΣ (RfG, DCC και HVDC).
2.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Στη
δημόσια διαβούλευση με ημερομηνία έναρξης
4 Ιανουαρίου 2018 και
ημερομηνία λήξης
16 Φεβρουαρίου 2018 τίθενται τα εξής:
- Τα
προτεινόμενα κριτήρια αξιολόγησης των παρεκκλίσεων από τους ΕΚΣΣ, που
περιγράφονται στο εδάφιο 3, και κατά πόσο αυτά αντικατοπτρίζουν σωστά τις
απαιτήσεις που ορίζονται στους ΕΚΣΣ.
- Εντοπίζετε
τυχόν πρόσθετα ζητήματα με τα προτεινόμενα κριτήρια αξιολόγησης για τις
παρεκκλίσεις των ΕΚΣΣ;
3.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΣΣ
Κριτήρια
Είναι
πιθανό η ΡΑΕ να θεωρήσει ότι μια αίτηση παρέκκλισης είναι δικαιολογημένη εάν:
- Ο αιτών
και, ενδεχομένως, ο σχετικός διαχειριστής του συστήματος μεταφοράς ή
διαχειριστής του δικτύου διανομής υπέβαλαν εκτίμηση που αποδεικνύει ότι
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ:
- Σημαντικοί
κίνδυνοι που σχετίζονται με τη μη συμμόρφωση προς το μέρος που ζητεί
παρέκκλιση, άλλα συναφή μέρη ή συνδεδεμένοι πελάτες (οι οποίοι ενδέχεται
να είναι ή δεν μπορεί να είναι συμβαλλόμενος με άδεια).
- Δυσμενείς
επιπτώσεις που δύναται να αποφευχθούν (άμεσα ή μακροπρόθεσμα) στο μέρος
που ζητεί παρέκκλιση, άλλα ενδιαφερόμενα μέρη ή συνδεδεμένοι πελάτες.
- Πρόσθετα
μέτρα που θα μπορούσαν να ληφθούν για την περαιτέρω άμβλυνση του
αντίκτυπου της μη συμμόρφωσης στο μέρος που ζητεί παρέκκλιση, άλλα συναφή
μέρη ή συνδεδεμένοι πελάτες για τη διάρκεια της.
- Εξαιρετικές
αντιρρήσεις από άλλα μέρη που επηρεάζονται ουσιαστικά από τη μη συμμόρφωση.
- Ανταγωνιστικά
πλεονεκτήματα για το μέρος που ζητεί παρέκκλιση λόγω της παρέκκλισης τα
οποία δεν μπορεί να αντιμετωπιστούν και δεν αντισταθμίζονται από
κατάλληλο μηχανισμό.
- Άλλες
εύλογες επιλογές για την αντιμετώπιση της μη συμμόρφωσης που δεν έχουν
ληφθεί υπόψη.
- Ανεπιθύμητες
επιπτώσεις στο διασυνοριακό εμπόριο (εάν το συμβαλλόμενο μέρος ζητεί
παρέκκλιση από τους ΕΚΣΣ).
- Ο
αιτών έχει παρουσιάσει μια ισχυρή, οικονομική αιτιολόγηση που υποστηρίζει
τη δράση που κρίνει απαραίτητη για την αντιμετώπιση της μη συμμόρφωσης. Η
οικονομική αιτιολόγηση πρέπει να λάβει τη μορφή ανάλυσης
κόστους-οφέλους σύμφωνα με τις απαιτήσεις του σχετικού Ευρωπαϊκού Κώδικα
Δικτύου.
(Σημειώνουμε
ότι ενδέχεται να υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι επιπτώσεις της μη συμμόρφωσης να
μην δικαιολογούν τις δαπάνες που απαιτούνται για την αποκατάσταση της
συμμόρφωσης. Σε αυτές τις περιπτώσεις αναμένεται από κάθε υποψήφιο να προβεί σε
μια ανάλυση κόστους-οφέλους για αιτιολόγηση οποιαδήποτε απόφασης μη
αποκατάστασης της συμμόρφωσης.)
- Ο
αιτών έχει παρουσιάσει ένα ρεαλιστικό και ολοκληρωμένο σχέδιο υλοποίησης
το οποίο καθορίζει τουλάχιστον:
- Τα
έργα που απαιτούνται για την αποκατάσταση της συμμόρφωσης, κατά
περίπτωση.
- Το
χρονοδιάγραμμα για τις εργασίες εκείνες που δείχνουν μια εύλογη και
εφικτή προθεσμία (υπό την επιφύλαξη της επισήμανσης οποιωνδήποτε
παραγόντων μπορεί να βρίσκονται εκτός του ελέγχου του αιτούντος, για
παράδειγμα, οι άδειες τρίτων).
- Τυχόν
μέτρα για τον μετριασμό των κινδύνων για άλλα μέρη που θα ληφθούν (ή θα
έχουν ληφθεί) έως ότου αποκατασταθεί η μη συμμόρφωση.
- Ο
αιτών έχει παράσχει οποιεσδήποτε άλλες υποστηρικτικές πληροφορίες που
σχετίζονται με συγκεκριμένο αίτημα, συμπεριλαμβανομένης της σημασίας του
θέματος.
Κάθε αίτηση παρέκκλισης που υποβάλλεται θα εξετάζεται σύμφωνα
με τις απαιτήσεις των ειδικών κωδίκων και την απαίτηση ότι δεν θα επηρεάσουν
αρνητικά τα συμφέροντα του καταναλωτή. Κατά τη διαδικασία αξιολόγησης του κατά
πόσο μια διαδικασία παρέκκλισης έχει αρνητικές επιπτώσεις στον καταναλωτή, θα
εξετάζεται ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ο αντίκτυπος στα παρακάτω:
-
Καταναλωτές:
Θα εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο η μη συμμόρφωση επηρεάζει τους
καταναλωτές, για παράδειγμα μέσω αυξημένων χρεώσεων στα τιμολόγια
προμήθειας.
-
Ανταγωνισμός:
Για παράδειγμα, κάθε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μπορεί να προκύψει από
τη χορήγηση της παρέκκλισης.
-
Βιώσιμη
ανάπτυξη: Όπου είναι σκόπιμο και εφικτό, αναμένεται η ΡΑΕ να εκτιμήσει
το κόστος που συνδέεται με τη χορήγηση παρέκκλισης (π.χ. αυξημένο
λειτουργικό κόστος) σε σύγκριση με τα πιθανά περιβαλλοντικά οφέλη, όπως η
μείωση των εκπομπών άνθρακα.
-
Υγεία
και ασφάλεια: Εάν έχουν εντοπιστεί από τον αιτούντα επιπτώσεις στην
υγεία και στην ασφάλεια, μπορεί η ΡΑΕ να ζητήσει συνδρομή εμπειρογνωμόνων
από αρμόδιες Αρχές και άλλους οργανισμούς.
-
Άλλα
επηρεαζόμενα μέρη: Κατά περίπτωση, η ΡΑΕ θα ζητήσει τις απόψεις
των εμπλεκομένων μερών πριν λάβει απόφαση. Η ΡΑΕ θα λάβει επίσης υπόψη τον
αντίκτυπο που έχει ο σχετικός διαχειριστής του συστήματος για τη
λειτουργία του συστήματός του σε περίπτωση χορήγησης παρέκκλισης.
Συνημμένα αρχεία
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2016/631
(μέγεθος: 898,489 kb)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2016/1388
(μέγεθος: 635,466 kb)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2016/1447
(μέγεθος: 818,448 kb)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
(ΕΕ)
2016/631 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 14ης Απριλίου 2016 για τη θέσπιση
κώδικα δικτύου όσον αφορά
τις απαιτήσεις για τη σύνδεση
ηλεκτροπαραγωγών με το δίκτυο. (RfG)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
(ΕΕ)
2016/1388 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 17ης Αυγούστου 2016 για τη θέσπιση
κώδικα δικτύου όσον αφορά
τη σύνδεση ζήτησης. (DCC)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
(ΕΕ)
2016/1447 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 26ης Αυγούστου 2016 για τη θέσπιση
κώδικα δικτύου όσον αφορά τις απαιτήσεις για τη σύνδεση με το δίκτυο των
συστημάτων
συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης και των συνδεόμενων σε
συνεχές ρεύμα μονάδων πάρκων ισχύος. (HVDC)
1.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οι Κανονισμοί (ΕΕ) 2016/631 (εφεξής RfG), 2016/1388 (εφεξής DCC) και
2016/1447 (εφεξής HVDC) αποτελούν μέρος μιας δέσμης Ευρωπαϊκών Κωδίκων Σύνδεσης
με το Σύστημα (εφεξής ΕΚΣΣ) που έχουν αναπτυχθεί μετά την εφαρμογή του
Ευρωπαϊκού Τρίτου Ενεργειακού Πακέτου, είναι δεσμευτικοί και άμεσα εφαρμόσιμοι
σε όλα τα Μέλη Κράτη. Οι ΕΚΣΣ καθορίζουν τις τεχνικές απαιτήσεις σύνδεσης που
πρέπει να τηρούν τα αρμόδια μέρη και έχουν σκοπό να παράσχουν εναρμονισμένο
σύνολο κανόνων για τη λειτουργία του τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας στην
Ευρώπη.
Οι
ΕΚΣΣ περιλαμβάνουν διατάξεις που επιτρέπουν στα μέρη να επιδιώκουν παρεκκλίσεις
από τις απαιτήσεις των ΕΚΣΣ. Οι ΕΚΣΣ δίνουν στη
ΡΑΕ το ρόλο της αναθεώρησης
και λήψης αποφάσεων σχετικά με τα αιτήματα παρέκκλισης των ΕΚΣΣ.
Συγκεκριμένα:
- Οι
απαιτήσεις σχετικά με τη χορήγηση παρεκκλίσεων από τη ΡΑΕ από μία ή
περισσότερες διατάξεις του
RfG για τους νέους και τους υφιστάμενους
ιδιοκτήτες εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής, του οικείου διαχειριστή
συστήματος ή του οικείου ΔΣΜ καθορίζονται στα άρθρα 60 έως 63. Καταρχήν,
η
Αρχή είναι υποχρεωμένη να καθορίζει κατόπιν διαβούλευσης τα κριτήρια για
τη χορήγηση παρεκκλίσεων σύμφωνα με τα άρθρα 62 έως 63.
- Οι
απαιτήσεις σχετικά με τη χορήγηση παρεκκλίσεων από τη ΡΑΕ από μία ή
περισσότερες διατάξεις του
DCC για τους νέους και τους υφιστάμενους
ιδιοκτήτες εγκαταστάσεων ζήτησης, τους διαχειριστές συστημάτων διανομής ή
τους διαχειριστές κλειστών δικτύων διανομής καθορίζονται στα άρθρα 50 έως
53. Καταρχήν,
η Αρχή είναι υποχρεωμένη να καθορίζει τα κριτήρια κατόπιν
διαβούλευσης για τη χορήγηση παρεκκλίσεων σύμφωνα με τα άρθρα 52 έως
53.
- Ομοίως,
οι απαιτήσεις σχετικά με τη χορήγηση παρεκκλίσεων από τη ΡΑΕ από μία ή περισσότερες
διατάξεις του
HVDC για τους νέους και τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες
συστημάτων ή τους ιδιοκτήτες μονάδων ηλεκτρικού ρεύματος που συνδέονται με
DC περιλαμβάνονται στα άρθρα 77 έως 81. Καταρχήν,
η Αρχή είναι
υποχρεωμένη να καθορίζει τα κριτήρια κατόπιν διαβούλευσης για τη χορήγηση
παρεκκλίσεων σύμφωνα με τα άρθρα 79 έως 81.
Οι
ΕΚΣΣ δηλώνουν ότι η ΡΑΕ έχει εννέα μήνες μετά την έναρξη ισχύος τους για να
αποφασίσει για τα κριτήρια που θα χρησιμοποιήσει για την αξιολόγηση των
αιτήσεων παρέκκλισης.
Η
ΡΑΕ σκοπεύει να θεσπίσει ένα σύνολο κοινών κριτηρίων αξιολόγησης των αιτημάτων
παρέκκλισης των ανωτέρω ΕΚΣΣ (RfG, DCC και HVDC).
2.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Στη
δημόσια διαβούλευση με ημερομηνία έναρξης
4 Ιανουαρίου 2018 και
ημερομηνία λήξης
16 Φεβρουαρίου 2018 τίθενται τα εξής:
- Τα
προτεινόμενα κριτήρια αξιολόγησης των παρεκκλίσεων από τους ΕΚΣΣ, που
περιγράφονται στο εδάφιο 3, και κατά πόσο αυτά αντικατοπτρίζουν σωστά τις
απαιτήσεις που ορίζονται στους ΕΚΣΣ.
- Εντοπίζετε
τυχόν πρόσθετα ζητήματα με τα προτεινόμενα κριτήρια αξιολόγησης για τις
παρεκκλίσεις των ΕΚΣΣ;
3.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΣΣ
Κριτήρια
Είναι
πιθανό η ΡΑΕ να θεωρήσει ότι μια αίτηση παρέκκλισης είναι δικαιολογημένη εάν:
- Ο αιτών
και, ενδεχομένως, ο σχετικός διαχειριστής του συστήματος μεταφοράς ή
διαχειριστής του δικτύου διανομής υπέβαλαν εκτίμηση που αποδεικνύει ότι
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ:
- Σημαντικοί
κίνδυνοι που σχετίζονται με τη μη συμμόρφωση προς το μέρος που ζητεί
παρέκκλιση, άλλα συναφή μέρη ή συνδεδεμένοι πελάτες (οι οποίοι ενδέχεται
να είναι ή δεν μπορεί να είναι συμβαλλόμενος με άδεια).
- Δυσμενείς
επιπτώσεις που δύναται να αποφευχθούν (άμεσα ή μακροπρόθεσμα) στο μέρος
που ζητεί παρέκκλιση, άλλα ενδιαφερόμενα μέρη ή συνδεδεμένοι πελάτες.
- Πρόσθετα
μέτρα που θα μπορούσαν να ληφθούν για την περαιτέρω άμβλυνση του
αντίκτυπου της μη συμμόρφωσης στο μέρος που ζητεί παρέκκλιση, άλλα συναφή
μέρη ή συνδεδεμένοι πελάτες για τη διάρκεια της.
- Εξαιρετικές
αντιρρήσεις από άλλα μέρη που επηρεάζονται ουσιαστικά από τη μη συμμόρφωση.
- Ανταγωνιστικά
πλεονεκτήματα για το μέρος που ζητεί παρέκκλιση λόγω της παρέκκλισης τα
οποία δεν μπορεί να αντιμετωπιστούν και δεν αντισταθμίζονται από
κατάλληλο μηχανισμό.
- Άλλες
εύλογες επιλογές για την αντιμετώπιση της μη συμμόρφωσης που δεν έχουν
ληφθεί υπόψη.
- Ανεπιθύμητες
επιπτώσεις στο διασυνοριακό εμπόριο (εάν το συμβαλλόμενο μέρος ζητεί
παρέκκλιση από τους ΕΚΣΣ).
- Ο
αιτών έχει παρουσιάσει μια ισχυρή, οικονομική αιτιολόγηση που υποστηρίζει
τη δράση που κρίνει απαραίτητη για την αντιμετώπιση της μη συμμόρφωσης. Η
οικονομική αιτιολόγηση πρέπει να λάβει τη μορφή ανάλυσης
κόστους-οφέλους σύμφωνα με τις απαιτήσεις του σχετικού Ευρωπαϊκού Κώδικα
Δικτύου.
(Σημειώνουμε
ότι ενδέχεται να υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι επιπτώσεις της μη συμμόρφωσης να
μην δικαιολογούν τις δαπάνες που απαιτούνται για την αποκατάσταση της
συμμόρφωσης. Σε αυτές τις περιπτώσεις αναμένεται από κάθε υποψήφιο να προβεί σε
μια ανάλυση κόστους-οφέλους για αιτιολόγηση οποιαδήποτε απόφασης μη
αποκατάστασης της συμμόρφωσης.)
- Ο
αιτών έχει παρουσιάσει ένα ρεαλιστικό και ολοκληρωμένο σχέδιο υλοποίησης
το οποίο καθορίζει τουλάχιστον:
- Τα
έργα που απαιτούνται για την αποκατάσταση της συμμόρφωσης, κατά
περίπτωση.
- Το
χρονοδιάγραμμα για τις εργασίες εκείνες που δείχνουν μια εύλογη και
εφικτή προθεσμία (υπό την επιφύλαξη της επισήμανσης οποιωνδήποτε
παραγόντων μπορεί να βρίσκονται εκτός του ελέγχου του αιτούντος, για
παράδειγμα, οι άδειες τρίτων).
- Τυχόν
μέτρα για τον μετριασμό των κινδύνων για άλλα μέρη που θα ληφθούν (ή θα
έχουν ληφθεί) έως ότου αποκατασταθεί η μη συμμόρφωση.
- Ο
αιτών έχει παράσχει οποιεσδήποτε άλλες υποστηρικτικές πληροφορίες που
σχετίζονται με συγκεκριμένο αίτημα, συμπεριλαμβανομένης της σημασίας του
θέματος.
Κάθε αίτηση παρέκκλισης που υποβάλλεται θα εξετάζεται σύμφωνα
με τις απαιτήσεις των ειδικών κωδίκων και την απαίτηση ότι δεν θα επηρεάσουν
αρνητικά τα συμφέροντα του καταναλωτή. Κατά τη διαδικασία αξιολόγησης του κατά
πόσο μια διαδικασία παρέκκλισης έχει αρνητικές επιπτώσεις στον καταναλωτή, θα
εξετάζεται ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ο αντίκτυπος στα παρακάτω:
-
Καταναλωτές:
Θα εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο η μη συμμόρφωση επηρεάζει τους
καταναλωτές, για παράδειγμα μέσω αυξημένων χρεώσεων στα τιμολόγια
προμήθειας.
-
Ανταγωνισμός:
Για παράδειγμα, κάθε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μπορεί να προκύψει από
τη χορήγηση της παρέκκλισης.
-
Βιώσιμη
ανάπτυξη: Όπου είναι σκόπιμο και εφικτό, αναμένεται η ΡΑΕ να εκτιμήσει
το κόστος που συνδέεται με τη χορήγηση παρέκκλισης (π.χ. αυξημένο
λειτουργικό κόστος) σε σύγκριση με τα πιθανά περιβαλλοντικά οφέλη, όπως η
μείωση των εκπομπών άνθρακα.
-
Υγεία
και ασφάλεια: Εάν έχουν εντοπιστεί από τον αιτούντα επιπτώσεις στην
υγεία και στην ασφάλεια, μπορεί η ΡΑΕ να ζητήσει συνδρομή εμπειρογνωμόνων
από αρμόδιες Αρχές και άλλους οργανισμούς.
-
Άλλα
επηρεαζόμενα μέρη: Κατά περίπτωση, η ΡΑΕ θα ζητήσει τις απόψεις
των εμπλεκομένων μερών πριν λάβει απόφαση. Η ΡΑΕ θα λάβει επίσης υπόψη τον
αντίκτυπο που έχει ο σχετικός διαχειριστής του συστήματος για τη
λειτουργία του συστήματός του σε περίπτωση χορήγησης παρέκκλισης.
Συνημμένα αρχεία
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2016/631
(μέγεθος: 898,489 kb)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2016/1388
(μέγεθος: 635,466 kb)
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2016/1447
(μέγεθος: 818,448 kb)