Σε ριζική αναδιάταξη του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με αποχώρηση από σειρά δραστηριοτήτων και επιστροφή στις ρίζες, δηλαδή τις κατασκευές, οδηγεί η συμφωνία που έχουν επεξεργαστεί οι βασικοί μέτοχοι (με τη συμμετοχή των τραπεζών) για να αντιμετωπιστεί η πολυετής εσωτερική διαμάχη.

Σε ριζική αναδιάταξη του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με αποχώρηση από σειρά δραστηριοτήτων και επιστροφή στις ρίζες, δηλαδή τις κατασκευές, οδηγεί η συμφωνία που έχουν επεξεργαστεί οι βασικοί μέτοχοι (με τη συμμετοχή των τραπεζών) για να αντιμετωπιστεί η πολυετής εσωτερική διαμάχη.

Η συμφωνία μεταξύ των τεσσάρων βασικών μετόχων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, των κ.κ. Δημήτρη Κούτρα (πρώτος από δεξιά στη φωτο), Λεωνίδα Μπόμπολα (δεύτερος από δεξιά), Αναστάσιου Καλλιτσάντση (τρίτος από δεξιά στη φωτο) και Δημήτρη Καλλιτσάντση, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο και αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός των ημερών. Σύμφωνα με πληροφορίες οδηγεί σε περαιτέρω ισχυροποίηση του αντιπροέδρου του ομίλου Δημήτρη Κούτρα στον τομέα των κατασκευών, εν μέσω σεναρίων, που δεν κατέστη δυνατό να διασταυρωθούν, ακόμα και για αποχώρηση της πλευράς Καλλιτσάντση.

Μια ιδέα για τις προθέσεις της οικογένειας Καλλιτσάντση προκύπτει από τις προχωρημένες διαπραγματεύσεις για πώληση της εισηγμένης θυγατρικής Ελληνική Τεχνοδομική Ανεμος (ΕΛΛΤΕΧ Ανεμος) σε διεθνή ενεργειακό όμιλο, που αποκάλυψε την Πέμπτη το Euro2day.gr. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των δύο πλευρών έχει υπογραφεί εδώ και περίπου έναν μήνα MoU (Memorandum of Understanding) και απομένει η οριστικοποίηση του τιμήματος. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ ελέγχει το 64% της ΕΛΛΤΕΧ Ανεμος, ενώ 7% κατέχει ο πρόεδρος του ομίλου Αναστάσιος Καλλιτσάντσης.

Προς πώληση φαίνεται πως είναι, παρά το γεγονός πως προ εβδομάδων είχε διαψευστεί από κύκλους του ομίλου, και το ποσοστό 22% που κατέχει η ΕΛΛΑΚΤΩΡ στην Elpedison, που ελέγχεται από τα Ελληνικά Πετρέλαια και την ιταλική Edison. Αντίθετα θα διατηρηθεί η αξιόλογη δραστηριότητα που έχει αναπτύξει ο όμιλος, μέσω του βραχίονα ΒΙΟΣΑΡ, στον τομέα της κατασκευής φωτοβολταϊκών (εσχάτως και αιολικών) πάρκων με παρουσία σε 11 χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής. Προ μηνών ίδρυσε και θυγατρική στην Αυστραλία.

Η πώληση της ΕΛΛΤΕΧ Ανεμος δείχνει πως πιθανώς θα επιβεβαιωθούν όσοι υποστηρίζουν πως είναι αδύνατη η συμβίωση της πλευράς του κ. Δημήτρη Κούτρα και των κ.κ. Σάκη και Δημήτρη Καλλιτσάντση. Ο τελευταίος, που διατηρεί τη θέση του αντιπροέδρου, έχει ούτως ή άλλως αποστασιοποιηθεί εδώ και καιρό από τα διοικητικά εξαιτίας της σφοδρότατης σύγκρουσης με τον κ. Κούτρα. Μάλιστα παρακολούθησε την τελευταία Γενική Συνέλευση από τις θέσεις των μικρομετόχων. Περισσότερο διαλλακτική στάση τήρησε ο κ. Αναστ. Καλλιτσάντσης όπως είχε φανεί από όσα υποστήριξε στην ίδια συνέλευση.

Προς πώληση οδεύει και το 30% που κατέχει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ στην Athens Resort Casino ΑΕ η οποία με τη σειρά της ελέγχει το 51% της του Καζίνο Πάρνηθας. Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφής η τύχη της δεύτερης εισηγμένης θυγατρικής του ομίλου, της REDS, που δραστηριοποιείται στην αγορά ακινήτων. Η REDS (ελέγχεται κατά 55,46% από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ) λειτουργεί το εμπορικό κέντρο Smart Park το οποίο βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο ανάπτυξης επιπλέον χώρων 15.000 τετραγωνικών μέτρων.

Ο όμιλος προσπαθεί επί χρόνια να πωλήσει το Smart Park, το οποίο έχει εξαιρετική πορεία, χωρίς αποτέλεσμα. Στα τελευταία στάδια αδειοδότησης βρίσκεται και η επένδυση των 200 εκατ. ευρώ (για την οποία, επίσης, είχαν αναζητηθεί κεφάλαια στο παρελθόν) για την ανάπτυξη εμπορικού/ψυχαγωγικού/πολιτιστικού κέντρου στο ακίνητο της Κάντζας, στην έκταση του παλιού οινοποιείου Καμπά.

Στελέχη που παρακολουθούν τις εξελίξεις στο μεγαλύτερο κατασκευαστικό όμιλο της χώρας εξηγούν πως αυτές τις ημέρες θα μπουν οι τελευταίες πινελιές στο σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί οι δύο πλευρές των μετόχων, με τη συνεργασία των τραπεζών. Στα τέλη Ιουνίου ο συνολικός δανεισμός του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ προσέγγιζε το 1,5 δισ. ευρώ, με τον καθαρό δανεισμό στα 833 εκατ. ευρώ.

Το σοβαρότερο πρόβλημα του ομίλου συνδέεται, πάντως, με την αδυναμία να υπογράψει νέες συμβάσεις στο χώρο των κατασκευών την τελευταία διετία. Ετσι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων είναι σήμερα σχεδόν το μισό σε σύγκριση με το 2014. Τότε έφτανε τα 4,33 δισ. ευρώ κυρίως εξαιτίας των έργων κατασκευής των οδικών αξόνων στην Ελλάδα, ενώ στα τέλη εξαμήνου 2017 υποχώρησε σε 2,16 δισ. ευρώ.

Η διεκδίκηση νέων έργων, στην Ελλάδα (που σπανίζουν...) και στο εξωτερικό, παραμένει η σημαντικότερη προτεραιότητα, με την πολυετή εσωτερική διαμάχη να θεωρείται σοβαρό εμπόδιο.

 

(Πηγή: euro2day.gr)