Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TAP (
Trans
Adriatic
Pipeline) προχωρά σύμφωνα με το
χρονοδιάγραμμα, με το 65% του έργου να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2017,
συμπεριλαμβανομένων του σχεδιασμού, των προμηθειών και των κατασκευών, δήλωσε
τη Δευτέρα η επικεφαλής του τμήματος Επικοινωνίας του TAP, Lisa Givert.
Η
Givert
δήλωσε στο τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Anadolu ότι
στην Ελλάδα, ως τα μέσα Ιανουαρίου, έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές εργασίες
σε 518 χλμ της διαδρομής του αγωγού, έχουν τοποθετηθεί περίπου 473 χλμ σωλήνων,
έχουν συγκολληθεί περισσότερα από 457 χλμ, έχουν τοποθετηθεί στο έδαφος 362 χλμ
και περίπου 265 χλμ αγωγών έχουν τοποθετηθεί στην οριστική τους θέση.
Υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός φυσικού αερίου TAP θα έχει μήκος
878 χλμ και θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, από όπου, διερχόμενος της Ελλάδας
και της Αλβανίας, θα καταλήγει μέσω της Αδριατικής Θάλασσας στην Ιταλία. Ο TAP
θα συνδεθεί στο σημείο εκκίνησής του με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline
(TANAP) στην Τουρκία.
«Στην Αλβανία, έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές εργασίες
σε περίπου 168 χλμ της διαδρομής του αγωγού, έχουν τοποθετηθεί 163 χλμ σωλήνων,
έχουν συγκολληθεί 157 χλμ, έχουν τοποθετηθεί στο έδαφος περίπου 133 χλμ και
περίπου 116 χλμ αγωγών τοποθετούνται επί του παρόντος στην οριστική τους θέση»,
δήλωσε η
Givert.
«Αυτό σημαίνει ότι έχουν πλέον ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές
εργασίες στο 90% της διαδρομής του αγωγού μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας (περίπου
687 χλμ από τα 765 χλμ). Παράλληλα, έχει συγκολληθεί το 80% των χαλύβδινων
σωλήνων και περίπου το 65% έχει ήδη τοποθετηθεί στο έδαφος».
Το 2020 οι πρώτες μεταφορές
αερίου
Η Givert πρόσθεσε ότι η πρόοδος στην Ιταλία αφορά επί του
παρόντος στο δεύτερο γύρο αδειοδοτήσεων, σύμφωνα με την αρχική άδεια του
Υπουργείου Οικονομίας της χώρας που χορηγήθηκε στις 20 Μαΐου 2015.
«Έχει ήδη αφαιρεθεί, επίσης, η πρώτη σειρά ελαιόδεντρων στην
περιοχή της μικρο-σήραγγας στο διάστημα μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου 2017. Αυτά
τα δέντρα φροντίζονται προσεκτικά σε ένα κοντινό φυτώριο και θα επαναφυτευθούν
στην αρχική τους θέση μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής των αγωγών. Παράλληλα,
μεταξύ 3 και 6 Σεπτεμβρίου, ολοκληρώθηκε η παράδοση του τελευταίου φορτίου υπεράκτιων
σωλήνων στο ιταλικό λιμάνι του Πρίντεζι», σημειώνει η Givert.
Σύμφωνα με τη Givert, η Saipem, η οποία έχει επιλεγεί ως
ανάδοχος από την εταιρεία του TAP, εργάζεται ήδη στην περιοχή της μικρο-σήραγγας.
Μετά την ολοκλήρωση της προσωρινής οδικής και εδαφικής προετοιμασίας, τώρα
σκάβουν για να επιτρέψουν την κατασκευή της μικρο-σήραγγας.
«Επίσης, μέχρι στιγμής, έχουμε συμπληρώσει περίπου 61,5 εκατ.
χλμ οδήγησης και περισσότερες από 22,5 εκατ. ανθρωποώρες χωρίς σοβαρά ατυχήματα,
κάτι που αποτελεί μια πολύ καλή επίδοση», τόνισε.
Η
Givert
υπογράμμισε ότι το έργο συνεχίζει να προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και η
εταιρεία εργάζεται προκειμένου να παραδώσει τις πρώτες ποσότητες φυσικού αερίου
από το πεδίο
Shah
Deniz
του Αζερμπαϊτζάν εντός του 2020.
Η εταιρεία TAP AG είναι η κατασκευάστρια, ιδιοκτήτρια και
διαχειρίστρια εταιρεία του έργου. Σε αυτή μετέχουν, έκαστη με 20%, η βρετανική BP,
η ιταλική Snam SpA, η Southern Gas Corridor Company του Αζερμπαϊτζάν.
Παράλληλα, μερίδιο 19% κατέχει η βελγική Fluxys SA, ενώ με 16% συμμετέχει η
ισπανική Enagas και με 5% η ελβετική
Axpo
Trading.