Συνολική ευθύνη για την επίβλεψη όλων των μελετών που θα εκπονηθούν με χρηματοδότηση των ΕΛ.ΠΕ. για την ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) μέχρι την Ελευσίνα, αναλαμβάνει η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται ουσιαστικά για την ενσωμάτωση της γραμμής στο δίκτυο του Προαστιακού, ένα έργο που θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά με την αστική-βιομηχανική περιοχή του Θριασίου πεδίου
Συνολική ευθύνη για την επίβλεψη όλων των μελετών που θα εκπονηθούν με χρηματοδότηση των ΕΛ.ΠΕ. για την ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) μέχρι την Ελευσίνα, αναλαμβάνει η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται ουσιαστικά για την ενσωμάτωση της γραμμής στο δίκτυο του Προαστιακού, ένα έργο που θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά με  την αστική-βιομηχανική περιοχή του Θριασίου πεδίου.

Μετά την υπογραφή σχετικού  Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛ.ΠΕ., ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Δήμου Ελευσίνας, η ΕΡΓΟΣΕ αναλαμβάνει το ρόλο αυτό, με ταυτόχρονες μελέτες επεκτάσεων. Εν συνεχεία, θα αναλάβει και το έργο κατασκευής.

Το εν λόγω έργο θα αξιοποιήσει υπάρχουσες υποδομές που έχουν επί χρόνια εγκαταλειφτεί, προκειμένου να δώσει νέα πνοή στη συγκοινωνία περιοχών της Δυτικής Αττικής που επλήγησαν από τις πρόσφατες φονικές πλημμύρες. Σημειώνεται ότι παράλληλα εξελίσσονται οι συνολικές δράσεις για την ανάδειξη της Ελευσίνας ως πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2020.

Συνολικά, ο προϋπολογισμός του έργου που θα εκτελεστεί με τη συμβολή των ΕΛ.ΠΕ., όπως συμφωνήθηκε σε κοινή δράση με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανέρχεται στα 27 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει εκτός από τις μελέτες ανάταξης στο κομμάτι που ενώνει τα δυο διυλιστήρια, και τη φυσική αποκατάσταση με τη διέλευση των δύο αγωγών κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή, την αποκατάσταση της γραμμής και την παράδοσή της με την επιδομή.

Όπως επισήμανε μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ., κ. Γρηγόριος Στεργιούλης, «η κατασκευή των δύο νέων αγωγών που θα συνδέουν μεταξύ τους τα διυλιστήριά μας, θα κινείται παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή. Με τον τρόπο αυτό, θα σταματήσει σταδιακά η λειτουργία των υφιστάμενων αγωγών, οι οποίοι περνούν κάτω από κατοικημένες περιοχές. Είναι και αυτό ένα δείγμα σοβαρής αντιμετώπισης χρόνιων προβλημάτων, στα οποία χέρι με χέρι, επιχειρήσεις και διοίκηση, πιστεύω ότι μπορούν να δώσουν λύσεις».

Μόλις ο κύκλος των μελετών ολοκληρωθεί, η ΕΡΓΟΣΕ θα αναλάβει το επόμενο κομμάτι, σε σχέση με τη χρηματοδότηση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης προκειμένου να μπορεί να ενταχθεί με πλήρεις κανόνες διαλειτουργικότητας με τον Προαστιακό στο συνολικό δίκτυο. Στις μελέτες των ΕΛ.ΠΕ., περιλαμβάνεται και το σύνολο της ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κοινόχρηστοι χώροι, χώροι ποδηλατοδρόμων παράλληλα με τη γραμμή, αλλά και τα υφιστάμενα κτίρια.

(από www.tovima.gr)