Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς βρίσκεται η
Ελλάδα με βάση την αξία του ελληνόκτητου στόλου, σύμφωνα με τα τελευταία
διαθέσιμα στοιχεία της VesselsValue για τον Ιανουάριο του 2018. Συγκεκριμένα η
αξία του ελληνικού στόλου φτάνει τα 99,589 δισ. δολάρια, πάνω από 10 δισ.
μεγαλύτερη σε σχέση με την αξία του δεύτερου μεγαλύτερου στόλου της Ιαπωνίας
που τοποθετείται στα 89,122 δισ. δολάρια.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η Κίνα (83,544 δισ. δολάρια),
οι ΗΠΑ (46,961 δισ. δολάρια) η Νορβηγία (42,851 δισ. δολάρια) η Σιγκαπούρη
(44,911 δισ. δολάρια) η Γερμανία (33,287 δισ. δολάρια) η Μεγάλη Βρετανία
(28,122 δισ. δολάρια) η Νότιος Κορέα (24,464 δισ. δολάρια) και η Δανία (23,725 δισ.
δολάρια).
Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν κυρίαρχη δύναμη στην
παγκόσμια ναυτιλία σημειώνει η VesselsValue. Η αξία του ελληνικού στόλου
επικεντρώνεται στα τάνκερ (35,827 δισ. δολάρια) το ξηρό φορτίο (35,735 δισ.
δολάρια) το LNG (13,514 δισ. δολάρια) και το LPG (3,036 δισ. δολάρια).
Όπως επισημαίνει η έκθεση της VesselsValue η ισχυρή
πρωτοπορία των Ελλήνων εφοπλιστών πολύ δύσκολα θα αλλάξει, ιδιαίτερα όταν άλλοι
παίκτες όπως πχ οι Γερμανοί προχωρούν σε ρευστοποιήσεις παγίων.
Βεβαίως ο οίκος καταγράφει την ανοδική τάση της Κίνας, όπου
μάλιστα αλλάζουν τα δεδομένα και αρκετές κρατικές εταιρείες ενοποιούνται
δημιουργώντας νέα μεγαλύτερα σχήματα.
Ωστόσο όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, οι Έλληνες
εφοπλιστές με την έμφαση που δίνουν στην επίτευξη των καλύτερων δυνατών
αποτελεσμάτων, θα συνεχίζουν να ηγούνται της αγοράς στο ορατό μέλλον.
(Πηγή: capital.gr)