Δ. Τζώρτζης: Η ΔΕΠΑ Στοχεύει στη Διατήρηση της Ηγετικής της Θέσης στην Απελευθερωμένη Αγορά Αερίου

Δ. Τζώρτζης: Η ΔΕΠΑ Στοχεύει στη Διατήρηση της Ηγετικής της Θέσης στην Απελευθερωμένη Αγορά Αερίου
energia.gr
Δευ, 5 Μαρτίου 2018 - 15:01
Η πιο σημαντική πρόκληση για τη ΔΕΠΑ είναι να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο πλήρως απελευθερωμένο και ανταγωνιστικό νέο περιβάλλον, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Τζώρτζης, από το βήμα του 3ου Οικονομικού Φόρου Δελφών

Η πιο σημαντική πρόκληση για τη ΔΕΠΑ είναι να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο πλήρως απελευθερωμένο και ανταγωνιστικό νέο περιβάλλον, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Τζώρτζης, από το βήμα του 3ου Οικονομικού Φόρου Δελφών, προσθέτοντας ότι η ΔΕΠΑ είναι ένας ισχυρός οργανισμός, που κοιτάζει το μέλλον με αισιοδοξία και βρίσκεται σε απόλυτη ετοιμότητα για να προσαρμοστεί και να πετύχει στο μεταβαλλόμενο και απαιτητικό περιβάλλον.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Τζώρτζης επεσήμανε τα επόμενα βήματα της ΔΕΠΑ, η οποία πρόκειται:

  • να εισέλθει στην αγορά λιανικής ενέργειας,
  • να επεκτείνει τις εμπορικές της δραστηριότητες πέρα από την Ελλάδα, στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης,
  • να πετύχει την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα, μέσω επενδύσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου διανομής, της χρήσης LNG μικρής κλίμακας και του συμπιεσμένου φυσικού αερίου σε απομακρυσμένες περιοχές. Προς αυτή την κατεύθυνση, την περασμένη Πέμπτη η ΔΕΔΑ, θυγατρική της ΔΕΠΑ, υπέγραψε συμφωνία δανείου ύψους € 48 εκατ. με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), το οποίο θα επενδυθεί στην κατασκευή δικτύων φυσικού αερίου στην Ανατολική και Κεντρική Μακεδονία, στη Θράκη και στην Κεντρική Ελλάδα.
  • να ενισχύσει τον περιφερειακό της ρόλο, προωθώντας την κατασκευή σημαντικών υποδομών, δηλαδή του Αγωγού Ποσειδών που θα συνδέει ενεργειακά την Ελλάδα με την Ιταλία, του Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) και του EastMed, που θα προσφέρει την άμεση διασύνδεση των κοιτασμάτων της Ανατολικής Μεσογείου με την Ευρώπη, μέσω της Κύπρου και της Ελλάδας.

Επίσης, όπως ανέφερε ο κ. Τζώρτζης, η ΔΕΠΑ σύντομα θα εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade, της εταιρείας που αναπτύσσει το FSRU στην Αλεξανδρούπολη.

Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της ΔΕΠΑ το προηγούμενου έτος, ο κ. Τζώρτζης τα χαρακτήρισε εξαιρετικά καλά, καθώς πραγματοποιήθηκε ένας κύκλος εργασιών € 1,142 δισ. με κέρδη ΕΒΙΤDA € 260 εκατ. «Πρόκειται για το αποτέλεσμα πραγματικά σκληρής δουλειάς», τόνισε ο κ. Τζώρτζης, προσθέτοντας ότι η ΔΕΠΑ αναμφισβήτητα συμβάλλει σταθερά στην ελληνική οικονομία, καθώς στην 30ετή ιστορία της έχει επενδύσει € 3 δισ. στη χώρα.

Αναφερόμενος στον αγωγό EastMed, ο επικεφαλής της ΔΕΠΑ υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα πολλά υποσχόμενο έργο, καθώς ενισχύει τη διαφοροποίηση των πηγών φυσικού αερίου της ΕΕ, ενώ χαράσσει μια νέα, επίσης διαφοροποιημένη διαδρομή για την παράδοση φυσικού αερίου στην Ευρώπη, αυξάνοντας τον αριθμό των οδεύσεων του Νοτίου Διαδρόμου. «Η σημασία της ανάπτυξής του επιβεβαιώνεται από την ΕΕ, η οποία τον προηγούμενο μήνα ενέκρινε την επιπλέον επιχορήγησή του με € 34,5 εκατ. Με τη συγκεκριμένη συγχρηματοδότηση, θα πραγματοποιηθούν οι μελέτες FEED και η σχετική λεπτομερής θαλάσσια έρευνα (DMS). Παράλληλα, η ανάπτυξη του έργου παρακολουθείται στενά και προωθείται από το Ισραήλ, την Κύπρο, την Ιταλία και, φυσικά, την Ελλάδα. Άμεσος στόχος είναι να υπογραφεί το 2018 διακυβερνητική συμφωνία μεταξύ των τεσσάρων μερών, ορίζοντας το κανονιστικό και το φορολογικό πλαίσιο για την ανάπτυξή του», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Τζώρτζη, ο EastMed είναι ένα πρωτοποριακό έργο που επιβεβαιωμένα είναι τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό. «Ως εκ τούτου, το έργο προσελκύει το ενδιαφέρον βασικών εταίρων και μεγάλων επενδυτών. Εμείς, είμαστε ανοιχτοί και έτοιμοι για να καλωσορίσουμε και να συζητήσουμε κάθε ουσιαστική συνεργασία», δήλωσε.

Αναφερόμενος στον αγωγό IGB, ο κ. Τζώρτζης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το 2018 είναι το έτος του, τονίζοντας ότι η υλοποίησή του συνεχίζει να υποστηρίζεται σθεναρά από τις κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, από την ΕΕ, αλλά και από τους μετόχους. «Είμαστε βέβαιοι ότι ο IGB θα λειτουργήσει -όπως έχει προγραμματιστεί- μέχρι τα τέλη του 2020. Μαζί με τον TAP, ο IGB θα ανοίξει το Νότιο Διάδρομο Αερίου και θα επιτρέψει την πρόσβαση της Νοτιοανατολικής Ευρώπης σε διαφοροποιημένες πηγές αερίου», ανέφερε.

Όπως επεσήμανε, η διαδικασία υποβολής προσφορών βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς έχουν ήδη εκδοθεί οι Προκηρύξεις για τον Owners’ Engineer και για την προμήθεια σωλήνων. Παράλληλα, εντός των επόμενων εβδομάδων, αναμένεται να δημοσιευθεί ο διαγωνισμός της εργολαβίας κατασκευής (EPC - Engineering Procurement & Construction).

Παράλληλα, οι διαδικασίες χρηματοοικονομικής διάρθρωσης του έργου και του ρυθμιστικού πλαισίου (εξαίρεση από την πρόσβαση τρίτων μερών) βρίσκονται στο στάδιο της οριστικοποίησης.

«Επομένως, οι προϋποθέσεις για την έναρξη της φάσης κατασκευής του έργου, ήδη, σχεδόν πληρούνται και αναμένουμε ότι οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2018. Ο IGB είναι ένα έργο μείζονος σημασίας, που συμβάλει στην ενίσχυση της διαφοροποίησης των πηγών και των οδεύσεων της ΕΕ. Η σπουδαιότητά του αφορά, πέραν της Ελλάδας, και τη Βουλγαρία, ανοίγοντας προοπτικές προμήθειας διαφοροποιημένου φυσικού αερίου μέσω της Ελλάδας σε όλη την περιφέρεια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» σημείωσε.

«Με βεβαιότητα, η ΔΕΠΑ δηλώνει ότι θα φτάσουμε στο στόχο της λειτουργίας του έργου το 2020. Άλλωστε, αυτό το έτος, το 2020, θα αποτελέσει ορόσημο για τον ρόλο της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό ενεργειακό χάρτη και για την ασφάλεια εφοδιασμού της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», υπογράμμισε ο κ. Τζώρτζης.