«Η Ελλάδα, παρά την
οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η υπ’ αριθμόν
ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων - ακολουθούμενη από κοντά
από την Ιαπωνία και την Κίνα. Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η
Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ.
δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό», σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία πλοίων
της Vesselsvalue, γράφει η γερμανική Die Welt.
Η Γερμανία είχε μέχρι τώρα τον μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων
στον κόσμο. Αλλά τώρα έχει αντικατασταθεί από την Κίνα. Ο λόγος για την αλλαγή
στην κορυφή είναι η δεκαετής κρίση της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vesselsvalue
του Λονδίνου, η αξία των κινεζικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
ανέρχεται σε 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην Γερμανία αναλογούν «μόνο 18,7
δισεκατομμύρια δολάρια», σημειώνει η Welt.
«Ωστόσο, η Vesselsvalue έχει συμπεριλάβει και παραγγελίες
πλοίων. Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν έχει κάνει πρόσφατα
παραγγελίες ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κατάσταση των παραγγελιών των
γερμανικών εταιρειών, ωστόσο με 29 παραγγελίες ύψους 41 δισ. δολαρίων είναι
μάλλον μέτρια. Οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν την τάση του κλάδου: η Κίνα
χρειάζεται γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν χώρο
για έως και 20.000 εμπορευματοκιβώτια. Η Γερμανία και οι διεθνείς ανταγωνιστές
στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά. Η
χρηματοδότηση για την αγορά νέων εμπορικών πλοίων είναι δύσκολο να επιτευχθεί
στη Γερμανία. Αυτό οφείλεται κυρίως στην πώληση του πρώην μεγαλύτερου
χρηματοδότη πλοίων της χώρας, της HSH Nordbank. Και η έξοδος της Commerzbank
από την επιχείρηση έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο. Η Γερμανία απειλείται να
χάσει σε σημασία και επιρροή σε παγκόσμια σύγκριση. Παρόλα αυτά, η σημασία της
βιομηχανίας στη χώρα είναι ακόμα μεγάλη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανών
Εφοπλιστών, οι εταιρείες συμβάλλουν με περίπου 30 δισ. ευρώ στην προστιθέμενη
αξία της Γερμανίας», αναφέρει η εφημερίδα.