Έκθεση που κυκλοφόρησε το 2017 διαπιστώνει ότι η πλειοψηφία των παραδοσιακών αντιπροσώπων διατηρούν ελάχιστα αποθεματικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και συλλαμβάνονται απροετοίμαστοι για να απαντήσουν στις ερωτήσεις των πελατών σχετικά με αυτά. Σε ορισμένες περιπτώσεις, δε, οι αντιπρόσωποι αποθαρρύνουν ενεργά τους αγοραστές από το να στραφούν στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Aarhus στην Δανία, με τίτλο «Οι απορριπτικοί και παραπλανητικοί αντιπρόσωποι αυτοκινήτων δημιουργούν φραγμούς στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων στο σημείο πώλησης», που δημοσιεύτηκε στο Nature Energy, επιβεβαιώνει τον αρχικό ισχυρισμό, δηλαδή, το ότι οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων αποτελούν σημαντικό εμπόδιο στην υιοθέτηση του νέου τύπου αυτοκινήτων.
Σε 126 περιπτώσεις υποψήφιων αγοραστών του τύπου «μυστικός πελάτης», που επισκέφθηκαν επί τούτου, 82 αντιπροσώπους αυτοκινήτων στην Δανία, την Φινλανδία, την Ισλανδία, την Νορβηγία και την Σουηδία, η ομάδα του πανεπιστημίου Aarhus διαπίστωσε ότι οι αντιπρόσωποι απέρριπταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παραπληροφορούσαν σκοπίμως τους πελάτες τους σχετικά με τις προδιαγραφές του οχήματος, παρέλειπαν να συζητούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν μιλούσαν μαζί τους και, αντ’ αυτών, κατηύθυναν τους πελάτες προς τα οχήματα που καίνε φυσικό αέριο και πετρέλαιο κίνησης.
Οι συντάκτες της μελέτης διεξήγαγαν, επίσης, έρευνα κατά την οποία συνομίλησαν με 30 εμπειρογνώμονες από τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, των εισαγωγέων αυτοκινήτων και των εμπορικών ενώσεων. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων ανέφερε ότι οι επικεφαλείς των αντιπροσωπειών και το προσωπικό πωλήσεων δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω της αναμενόμενα χαμηλής κερδοφορίας του, της έλλειψης γνώσεων αλλά και του περισσότερου χρόνου που απαιτείται για το κλείσιμο μιας πώλησης.
Μεταξύ των ευρημάτων της μελέτης συμπεριλαμβάνονται:
Από τις 126 επισκέψεις σε αντιπροσωπείες, μόνο στο 8,8% των περιπτώσεων οι αγοραστές επέλεξαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έναντι ενός οχήματος παλαιάς τεχνολογίας. Το ποσοστό αυτό μειώνεται μόλις στο 2,9% για χώρες εκτός Νορβηγίας.
Στο 77% των αντιπροσωπειών που διέθεταν μοντέλα EV, ο πωλητής δεν ανέφερε καν την ύπαρξή τους στον υποψήφιο πελάτη.
Ακόμη, δύο στους τρείς πωλητές αντιπροσωπειών ενθάρρυνε, πιεστικά, τον πελάτη να επιλέξει ένα όχημα που κινείται με φυσικό αέριο ή ντίζελ και του απέκλειε επίμονα την προοπτική να στραφεί στη λύση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ακόμη και όταν οι αντιπρόσωποι διέθεταν ηλεκτρικά μοντέλα προς πώληση.
Στο 71% του δείγματος των αντιπροσώπων, οι υπεύθυνοι είτε δεν γνώριζαν τίποτε, είτε είχαν ανεπαρκείς γνώσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.