«Κοιλιά» έκαναν οι παραγγελίες σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) το δεύτερο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία. Παρά τη δεδομένη αναπτυξιακή προοπτική των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και ενώ θεωρείται βεβαία η έλλειψη από το 2020 και μετά περίπου 154 πλοίων, το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους παρατηρείται μία κάμψη στον ρυθμό νέων παραγγελιών LNG Carriers σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο, αναφέρουν οι αναλυτές

Συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2018 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 26 LNG Carriers, αλλά οι παραγγελίες για τα 18 εξ αυτών τοποθετήθηκαν το πρώτο τρίμηνο, ενώ το δεύτερο τρίμηνο έγιναν οι παραγγελίες για τα υπόλοιπα οκτώ LNG Carriers. Σημειώνεται ότι στα 26 πλοία περιλαμβάνονται και δυο πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης και δύο πλοία αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNGBV). Εκτός από τα δυο LNGBVs, όλες οι υπόλοιπες μονάδες αναμένεται να κατασκευαστούν από τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, ενώ ειδικά τα ναυπηγεία της DSME φαίνεται να έχουν κερδίσει τη μερίδα του λέοντος.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι χρόνοι παράδοσης έχουν μετατεθεί από τα ναυπηγεία πέραν του 2020, με τη βάση δεδομένων του Clarksons Shipping Intelligence Network να δείχνει ότι εννέα νεότευκτα LNG Carriers είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν από το 2021 έως το 2022.

Οι brokers σημειώνουν επίσης ότι η τιμή ναυπήγησης των LNG έχει «τσιμπήσει» καθώς υπολογίζεται τώρα ότι ξεκινά από τα 185 εκατ. δολ. και αυξάνεται ανάλογα με τις προδιαγραφές, ενώ στις αρχές του τρέχοντος έτους βρίσκονταν κοντά στα 180 εκατ. δολ. H άνοδος των τιμών μπορεί να φρέναρε ως ένα βαθμό τις παραγγελίες. Έτσι για το δεύτερο εξάμηνο του έτους οι αρχικές εκτιμήσεις ανέφεραν ότι θα τοποθετηθούν ακόμη λιγότερες παραγγελίες μόλις για 10 ακόμη πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ωστόσο, με την έναρξη του τρίτου τριμήνου παρατηρείται μια ικανοποιητική δραστηριότητα. Ήδη, σύμφωνα με το Tradewinds, ο Νορβηγός εφοπλιστής έχει τοποθετήσει παραγγελία για ένα πλοίο στα ναυπηγεία της DSME, ενώ οι K Line, NYK Line και οι συνεργάτες τους υπέγραψαν εντολή για ένα μικρό LNGBV στην Kawasaki Heavy Industries στην Ιαπωνία. Επιπλέον, όπως επιβεβαιώθηκε από τα ναυπηγεία, ο Έλληνας εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης υπέγραψε με τη Hyundai Heavy Industries συμφωνία για ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων με option να αυξηθούν σε δέκα.

Οι Έλληνες εφοπλιστές

Σύμφωνα με τη Vessels Value, οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθέτησαν παραγγελίες για 14 LNG Carriers το πρώτο εξάμηνο του 2018, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η παραγγελία του κ. Μαρινάκη. Μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών που προχώρησαν σε παραγγελίες ήταν η TMS Cardiff Gas του κ. Γιώργου Οικονόμου, η GasLog του κ. Πήτερ Λιβανού, η Maran gas του κ. Γιάννη Αγγελικούση, κ.α.

Αν και λίγοι προσδοκούν ότι τα έργα υγροποίησης φυσικού αερίου που είναι σε εξέλιξη σε διάφορα ενεργειακά πεδία, όπως της ExxonMobil και της Qatar Petroleum, στο Golden Pass LNG στις ΗΠΑ ή το Arctic LNG 2 της Ρωσίας θα ζητήσουν από φέτος πλοία, εντούτοις οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα υπάρξει έλλειψη LNG Carriers από το 2020 και στη συνέχεια, όταν θα αυξηθεί η προσφερόμενη ποσότητα LNG. Συνεπώς δεν αποκλείεται να υπάρξει μία αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για νέες κατασκευές αργότερα μέσα στο υπόλοιπο της χρονιάς.

Όλα αυτά ενώ σύμφωνα με μία μελέτη της Westwood Global Energy Group την περίοδο 2018-2022 θα πρέπει να παραδοθούν από τα ναυπηγεία 265 LNG carriers για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση και εξ αυτών τα 154 δεν έχουν ακόμη παραγγελθεί.

Να σημειωθεί επίσης ότι τα κεφάλαια που θα διατεθούν για την ανάπτυξη LNG project θα ανέλθουν στα 236 δισ. δολ. την περίοδο 2018-2022, και θα είναι αυξημένες κατά 14% σε σύγκριση με την προηγούμενη 5ετή περίοδο.

(naftemporiki.gr)