Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ΟΣΕ (συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιχορήγηση) ανήλθε, πέρσι, στα 78,6 εκατ. ευρώ, έναντι 69,7 εκατ. το 2016, ενώ οι λειτουργικές ζημιές (EBITDA) συρρικνώθηκαν στα 14,5 εκατ., έναντι 20,6 εκατ. το 2016

Σε επίπεδο τελικού αποτελέσματος, ο όμιλος εμφάνισε ζημιές μετά από φόρους 1,02 δισ. ευρώ, έναντι 257 εκατ. το 2016. Η επιδείνωση οφείλεται στη διαγραφή των απαιτήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

“Αν εξαιρέσουμε αυτό το κρίσιμο γεγονός, καθώς και το κέρδος από την ανάληψη των δανειακών υποχρεώσεων προς EUROFIMA από το Ελληνικό Δημόσιο της προηγούμενης χρήσης, το αποτέλεσμα έχει βελτιωθεί και αυτό οφείλεται σε χαμηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα, καθώς το ανεξόφλητο υπόλοιπο δανεισμού βαίνει μειούμενο”, αναφέρεται στην οικονομική έκθεση του 2017.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΣΕ, το λειτουργικό αποτέλεσμα, μετά την έντονη διακύμανση των τελευταίων ετών, αντικατοπτρίζει τον σταδιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ από ενιαίο φορέα σιδηροδρομικών μεταφορών, σε αποκλειστικά διαχειριστή υποδομής.

Μάλιστα, όπως υποστηρίζει, δείχνει να τείνει προς το φυσιολογικό σημείο ισορροπίας, προσεγγίζοντας τον στρατηγικό στόχο του μηδενισμού των λειτουργικών ζημιών.

Επίσης, η περιουσιακή διάρθρωση τείνει προς την οριστική μορφή, μετά την έκδοση της απόφασης της Ε.Ε. περί κρατικών ενισχύσεων και την αναμενόμενη διαγραφή των χρεών.

“Η βελτίωση της εικόνας των οικονομικών του ομίλου συνεχίζεται, μέσω της επιβεβαίωσης της τάσης για αύξηση των εσόδων, η οποία αναμένεται να λάβει πλέον απότομη μορφή τα επόμενα έτη, αλλά και μέσα από στοχευμένη, προς παραγωγική κατεύθυνση, αύξηση των δαπανών”, επισημαίνεται.

Μεγάλο μερίδιο για την εξέλιξη αυτή για τον Οργανισμό κατέχει η παράδοση και θέση σε εκμετάλλευση σημαντικών έργων εκσυγχρονισμού, μέσω της ΕΡΓΟΣΕ.

Από την άλλη πλευρά, η κρατική επιχορήγηση παρέμεινε σταθερή και σε χαμηλά για τις ανάγκεςτου Οργανισμού επίπεδα. 

Ωστόσο, το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κρίνεται στην Ιταλία, καθώς μαίνεται η διαμάχη της ιταλικής κυβέρνησης και του ιταλικού υπουργείου Μεταφορών με την FSI, μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στην αξίωση παραίτησης σύσσωμου του διοικητικού συμβουλίου της FSI και τις κατηγορίες που εξαπέλυσε ο υπουργός Μεταφορών Danilo Toninelli, απάντησε, με ανακοίνωση της, η σιδηροδρομική εταιρεία.

Η FSI αναφέρει ότι το διοικητικό συμβούλιο ενεργεί με βάση το Σύνταγμα και τους ισχύοντες νόμους του κράτους και ελέγχεται από εποπτικά όργανα που μετέχουν στις συνεδριάσεις τους, καλώντας τον υπουργό Μεταφορών να μην προβαίνει σε δηλώσεις που δυσφημούν την εταιρεία.

Ιταλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρονται σε αλλαγές προτεραιοτήτων της νέας ιταλικής κυβέρνησης και στον σιδηρόδρομο.

Μένει να φανεί σε ποιο βαθμό οι εξελίξεις στην Ιταλία θα επηρεάσουν την ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία καλείται να εκταμιεύσει 22 εκατ. ευρώ για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ και να θέσει σε τροχιά υλοποίησης το επενδυτικό της πλάνο.

(metaforespress.gr)