Η προσθήκη πλοίων στον στόλο και η βελτίωση του βαθμού απασχόλησης του κράτησαν σε ικανοποιητικά επίπεδα τα μεγέθη της Capital Product Partners στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2018, καθώς οι κλάδοι στους οποίους δραστηριοποιείται δεν διακρίθηκαν για τις επιδόσεις τους. Ωστόσο οι εκτιμήσεις για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές των αγορών είναι θετικές

Ειδικότερα, η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη ανακοίνωσε, για το β’ τρίμηνο του 2018 καθαρά κέρδη 4 εκατ. δολαρίων, έναντι 9,8 εκατ. δολαρίων για το β’ τρίμηνο του 2017 και 5,3 εκατ. δολαρίων για το α’ τρίμηνο του 2018.

Τα συνολικά έσοδα για το β’ τρίμηνο του 2018 ανήλθαν στα 65,5 εκατ. δολ. καταγράφοντας αύξηση 5,5% σε σύγκριση με τα 62,1  εκατ. δολαρίων του β’ τριμήνου του 2017.

Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μεγέθυνση του στόλου της Capital με την προσθήκη του δεξαμενόπλοιου «Aristaios», το οποίο αγοράσθηκε τον Ιανουάριο του 2018 καθώς και το μεγαλύτερο αριθμό ναυλωμένων ταξιδιών που πραγματοποίησαν τα πλοία της εταιρείας, σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο. Ο αντίκτυπος αυτών των παραγόντων αντισταθμίστηκε, εν μέρει, από τους χαμηλότερους μέσους ναύλους που είχαν ορισμένα από τα πλοία της Capital λόγω της γενικότερης εικόνας που είχαν οι αγορές των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων .

Σημειώνεται ότι ο στόλος της Capital Product Partners αποτελείται από 37 πλοία, εκ των οποίων 21 σύγχρονα MR (MediumRange) product tankers, τέσσερα Suezmax μεταφοράς αργού, ένα Aframax crude/product δεξαμενόπλοιο, δέκα containerships τύπου NeoPanamax και ένα Capesize μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Ναυλοσύμφωνα

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας ο κ. Jerry Kalogiratos, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι το τρέχον τρίμηνο έχουν εξασφαλισθεί ναυλοσύμφωνα για οκτώ δεξαμενόπλοια σε ελκυστικούς ναύλους, σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς, ενώ για το υπόλοιπο του 2018 μόνο δύο πλοία θα υποστούν δεξαμενισμό.

Πάντως στη spot αγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο, λόγω της υπερπροσφοράς της χωρητικότητας και του αρνητικού κλίματος στην αγορά των δεξαμενόπλοιων .

Πάντως η δραστηριότητα των χρονοναυλωμένων πλοίων παραμένει σε υψηλά επίπεδα , αντανακλώντας, εν μέρει, τις θετικές προοπτικές για τον τομέα .

Βιβλίο παραγγελιών 

Από την πλευρά της προσφοράς, το βιβλιάριο παραγγελιών παραμένει κοντά στα ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Αναφορικά με το μέλλον, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η καθαρή αύξηση του στόλου για δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων θα είναι της τάξης μόλις του 1,5% το 2018, γεγονός που θα αντιπροσωπεύει το βραδύτερο ρυθμό ανόδου από το 2000, ενώ η ζήτηση χωρητικότητας θα αυξηθεί κατά 2,6%. Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων Suezmax η εικόνα είναι ανάλογη καθώς οι ναύλοι βρέθηκαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018, αν και σημειώθηκε μικρή βελτίωση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους, Η επίδοση αυτή αντικατοπτρίζει έναν αριθμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της σημαντικής υπερπροσφοράς πλοίων έπειτα από έντονη ανάπτυξη του στόλου τα τελευταία χρόνια.

Η δραστηριότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν σχετικά υγιής κατά το β’ τρίμηνο του 2018, παρά την προσθήκη μεγάλου αριθμού νέων πλοίων στις κατηγορίες μεταφορικής ικανότητας, άνω των 14.500 TEU, στον παγκόσμιο στόλο. Ωστόσο, οι συζητήσεις σχετικά με την επιβολή δασμών, ιδίως μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, επηρέασαν αρνητικά τα αισθήματα των ιδιοκτητών και των ναυλωτών προς το τέλος του τριμήνου. Πάντως ο στόλος αδρανών containerships ανερχόταν στα τέλη του δεύτερου τριμήνου του 2018 στο 1% περίπου του υφιστάμενου στόλου, σε σύγκριση με 2% στο τέλος του 2017 και 7% στο τέλος του 2016 .

Στο τέλος του β’ τριμήνου του 2018 το βιβλιάριο παραγγελιών παραμένει κοντά στο ιστορικά χαμηλό επίπεδο. Συνολικά, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η ζήτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί κατά 5,3% το 2018, ενώ ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων προβλέπεται επίσης να αυξηθεί κατά 5,3%.

(naftemporiki.gr)