ΑΔΜΗΕ: Ολοκληρώθηκε η Εργαστηριακή Ανάλυση του Διακόπτη που Προκάλεσε τη Βλάβη στο ΚΥΤ Παλλήνης

ΑΔΜΗΕ: Ολοκληρώθηκε η Εργαστηριακή Ανάλυση του Διακόπτη που Προκάλεσε τη Βλάβη στο ΚΥΤ Παλλήνης
energia.gr
Δευ, 3 Σεπτεμβρίου 2018 - 10:19

Ολοκληρώθηκε η εργαστηριακή ανάλυση στο στοιχείο εξοπλισμού στο οποίο εντοπίστηκε η αστοχία υλικού (διακόπτης) που προκάλεσε τη βλάβη στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Παλλήνης στις 22 Αυγούστου, όπως ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το Διαχειριστή, η εξέταση του διακόπτη στο εργαστήριο του ΑΔΜΗΕ έδειξε ότι έγινε έκρηξη στο εσωτερικό του, ενώ αυτός βρισκόταν σε κλειστή θέση και όχι κατά τη διάρκεια κάποιου χειρισμού. Το ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε στο εσωτερικό του διακόπτη καθιστούσε ουσιαστικά αδύνατη την ανίχνευση του σφάλματος εκ των προτέρων, ενώ επιβεβαιώνει ότι η αστοχία αποτελεί εξαιρετικά σπάνιο γεγονός, με βάση και τα στατιστικά στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Μεγάλων Ηλεκτρικών Συστημάτων (CIGRE) που διατηρεί βάση δεδομένων για τις βλάβες που εκδηλώνονται στα δίκτυα ηλεκτρισμού.

Κατόπιν τούτου, ο ΑΔΜΗΕ σημειώνει ότι θα προσφύγει σε τρίτο φορέα (εξωτερικό εμπειρογνώμονα) για να διερευνήσει εάν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες σε σχέση με τον κατασκευαστή του διακόπτη. Ο Διαχειριστής διευκρινίζει επίσης ότι οι τακτικοί προληπτικοί έλεγχοι για τη συντήρηση του Συστήματος Μεταφοράς είχαν ολοκληρωθεί στις αρχές του καλοκαιριού, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα.

Οσον αφορά στους έκτακτους ελέγχους που έλαβαν χώρα την περίοδο 24-30 Αυγούστου, ανακοινώνεται ότι το αρμόδιο προσωπικό της Διεύθυνσης Συντήρησης Συστήματος Μεταφοράς επιθεώρησε τον εξοπλισμό των ΚΥΤ Αγίου Στεφάνου, Αχαρνών, Κουμουνδούρου, Παλλήνης, Θεσσαλονίκης, Λαγκαδά, Λάρισας, Καρδιάς, Αγίου Δημητρίου, Αμυνταίου, Μελίτης, Τρικάλων και Νέας Σάντας. Η επιθεώρηση επεκτάθηκε και στους Υποσταθμούς Δόξας, Λαμίας και Κορίνθου. Σε καμία περίπτωση δεν εντοπίστηκαν προβλήματα που να απαιτούν άμεσες διορθωτικές κινήσεις.

Τέλος, σε σχέση με όσα γράφονται για τη συντήρηση του Συστήματος Μεταφοράς, επισημαίνεται από τον ΑΔΜΗΕ ότι τα ποσά που δαπανά για το λόγο αυτό όχι απλώς δεν μειώθηκαν, αλλά αντιθέτως αυξήθηκαν την τελευταία διετία. «Συγκεκριμένα, οι δαπάνες συντήρησης του Συστήματος Μεταφοράς (περιλαμβανομένων και των βλαβών) διαμορφώθηκαν στα 37,4 εκατ. ευρώ το 2015, στα 39 εκατ. ευρώ το 2016 και στα 39,5 εκατ. ευρώ το 2017», διευκρινίζει ο ΑΔΜΗΕ.