ΛΑΕ: H Ελλάδα δεν Kυρώνει την Διεθνή Σύμβαση Ανέλκυσης Ναυαγίων για Χάρη των Εφοπλιστών

ΛΑΕ: H Ελλάδα δεν Kυρώνει την Διεθνή Σύμβαση Ανέλκυσης Ναυαγίων για Χάρη των Εφοπλιστών
energia.gr
Πεμ, 4 Ιουλίου 2019 - 17:17

Μεροληψία υπέρ των εφοπλιστικών συμφερόντων εκ μέρους διαδοχικών κυβερνήσεων, καταλογίζει ο Νίκος Χουντής με αφορμή απάντηση της Κομισιόν σχετικά με το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνη και τους λόγους που δεν έχει υποχρεωθεί η ιδιοκτήτρια εταιρεία να ανελκύσει το κουφάρι του πλοίου 12 χρόνια μετά το ναυάγιο, «με τεράστιο κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον».

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΛΑΕ, η Επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς απαντώντας στον επικεφαλής της εκλογικής επιτροπής της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), πρώην ευρωβουλευτή και υποψήφιο βουλευτή Α΄ Αθηνών, Νίκο Χουντή, σημειώνει ότι «το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο προστασίας της θάλασσας από επικίνδυνες δραστηριότητες, είναι σχεδόν ανύπαρκτο». Συγκεκριμένα από την απάντηση της κ. Μπουλτς, εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκύπτει ότι «η Ελλάδα, η "ισχυρότερη ναυτική δύναμη" στον κόσμο και η χώρα με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρώπη, δεν έχει κυρώσει, ούτε τη Διεθνή Σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση των ναυαγίων, που θεσπίστηκε το 2007, ούτε τη Διεθνή Σύμβαση του 1996 για την αστική ευθύνη και αποζημίωση σε σχέση με τη θαλάσσια μεταφορά επικινδύνων και επιβλαβών ουσιών».

«Πιο συγκεκριμένα, διαδοχικές κυβερνήσεις από το 2007, για να ικανοποιήσουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο, αρνούνται να κυρώσουν τη Διεθνή Σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση των ναυαγίων, μια διεθνή συνθήκη που "θεσπίζει κανόνες για την ταχεία και αποτελεσματική ανέλκυση ναυαγίων που βρίσκονται στην αποκλειστική οικονομική ζώνη ενός κράτους, τα οποία μπορεί να είναι επικίνδυνα για τη ναυσιπλοΐα ή το περιβάλλον"» αναφέρει η ΛΑΕ και προσθέτει: «Σαν να μην έφτανε αυτή η εγκληματική στάση του πολιτικού κατεστημένου στην Ελλάδα, η Επίτροπος Μεταφορών ενημερώνει τον Νίκο Χουντή, ότι το θαλάσσιο περιβάλλον στην Ελλάδα είναι απροστάτευτο και από τυχόν περιβαλλοντική ζημία από επικίνδυνες χημικές ουσίες ή βαρέα μέταλλα με δεδομένο ότι η "Διεθνής Σύμβαση του 1996 για την αστική ευθύνη και αποζημίωση για ζημία σε σχέση με τη θαλάσσια μεταφορά επικινδύνων και επιβλαβών ουσιών" δεν έχει τεθεί σε ισχύ ακόμα, την οποία επίσης δεν έχει κυρώσει η χώρα μας».

Εξάλλου, ο επικεφαλής της εκλογικής επιτροπής της ΛΑΕ και υποψήφιος βουλευτής Α΄ Αθηνών, Νίκος Χουντής με αφορμή την απάντηση της Ευρωαπίας επιτρόπου σχολίασε μεταξύ άλλων: «Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ναυάγιο του Sea Diamond είναι αποκαλυπτική της μεροληψίας που έχουν διαδοχικές κυβερνήσεις υπέρ των εφοπλιστικών συμφερόντων. Εδώ και 12 χρόνια στο βυθό της καλντέρας της Σαντορίνης βρίσκεται μια τοξική βόμβα έτοιμη να σκάσει και να σκορπίσει δηλητήριο στο θαλάσσιο περιβάλλον. Εδώ και 12 χρόνια, όπως μας ενημερώνει η Κομισιόν, εναπόκειται στις ελληνικές αρχές να αποφασίσουν εάν θα υποχρεώσουν την πλοικτήτρια εταιρεία να ανελκύσει το κουφάρι του Sea Diamond».

Ο κ. Χουντής εκτιμά ότι η απουσία της Ελλάδας από το διεθνές θεσμικό πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος και ελέγχου των δραστηριότητων των εφοπλιστών, αποτελεί στρατηγική πολιτική επιλογή των κομμάτων που έχουν κυβερνήσει τη χώρα για δεκαετίες και καταλήγοντας τονίζει:

«Ο ελληνικός λαός οφείλει να ανατρέψει την πολιτική "πειρατεία" της χώρας μας από το εφοπλιστικό κεφάλαιο και να διεκδικήσει πολιτικές υπέρ των δικαιωμάτων και των αναγκών του.

Η Λαϊκή Ενότητα ζητάει την άμεση ανέλκυση της τοξικής βόβμας του Sea Diamond με έξοδα της εταιρείας, τη λήψη όλων των απαραίτητων αντιρρυπαντικών μέτρων στην καλντέρα της Σαντορίνης και την καθολική προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από οποιαδήποτε επικίνδυνη και επιβλαβή επιχειρηματική ή άλλη δραστηριότητα».