«Η προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή είναι μία από τις σύγχρονες πολιτικές που επείγουν», δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, με αφορμή τις καταστροφές που προκάλεσαν το ακραία καιρικά φαινόμενα των τελευταίων ημερών.

Σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό ‘Πρακτορείο 104,9 fm’ και αναφερόμενος στα προβλήματα ηλεκτροδότησης στη Χαλκιδική, ο κ. Φάμελλος παρατήρησε ότι «στην περίπτωση των πυλώνων υψηλής τάσης δεν μπορούσε να προβλεφθεί μια τέτοια καταστροφή, μιας και οι πυλώνες αυτοί σχεδιάζονται με όλα τα διεθνή στάνταρ ασφαλείας, δεν είναι μια αυθαίρετη κατασκευή, ένα κιόσκι ή μια ταράτσα με φωτοβολταϊκά που πέσανε». «Μιλάμε για μια φθορά σε πολύ ισχυρές κατασκευές, που μας υποχρεώνει να προσαρμόσουμε στην κλιματική αλλαγή πλέον και τον τεχνικό σχεδιασμό, π.χ. πώς σχεδιάζουμε αντιπλημμυρικά έργα, λιμενικά έργα, γέφυρες, οδούς κοντά στη θάλασσα ή πάνω από ποτάμια, είναι αλλαγές που πρέπει να μπουν και στο τεχνικό πρωτόκολλο της χώρας μας», πρόσθεσε.

Για τη διαχείριση της κατάστασης στην Χαλκιδική ανέφερε: «Γνωρίζω κι εγώ ότι τα δίκτυα του ΑΔΜΗΕ δουλεύουν ήδη νυχθημερόν από προχθές και τουλάχιστον από τις πληροφορίες που είχα το σύστημα πολιτικής προστασίας λειτούργησε και με πολλές διαθέσιμες δυνάμεις της Πυροσβεστικής στην περιοχή, οχήματα που είχαν μεταφερθεί ήδη με βάση την αναγγελία του φαινομένου. Ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, παρότι έχει θέσει την παραίτησή του στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, ξενύχτησε στο κέντρο επιχειρήσεων και προσπάθησε να μεταφερθούν όλες οι διαθέσιμες δυνάμεις επιτόπου».

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του αριθμού 112, σημείωσε ότι «θα χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται στην ευρωπαϊκή κλίμακα όταν το φαινόμενο είναι δυνατό να προβλεφθεί και να ειδοποιηθεί ο κόσμος στην περιοχή, δηλαδή π.χ. όταν υπάρχει μία πλημμύρα που κατεβαίνει από τη Βουλγαρία στον Έβρο, τότε σαφώς θα ενημερώσουμε για την πορεία του φαινομένου και την εκκένωση», όμως, «όταν υπάρχει ένα περιστατικό, ένα είδος ανεμοστρόβιλου για παράδειγμα, το οποίο εκφράζεται μέσα σε πέντε λεπτά, δεν μπορεί κάποιος εύκολα να προβλέψει το σημείο». «Εμείς πράγματι το 2014 βρήκαμε τον διαγωνισμό, μια σύμβαση που ήταν στον αέρα λόγω της ολοκλήρωσης του ΕΣΠΑ, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο, στη συνέχεια χρειάστηκε να βρούμε προϋπολογισμό, να τροποποιήσουμε νομοθετικά τα θέματα [...] και σήμερα δοκιμάζεται σε πιλοτική εφαρμογή, προγραμματισμένη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ», τόνισε ο βουλευτής.