Μπορεί ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος να είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, εν τούτοις, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να μην προτιμούν την ελληνική σημαία. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ε.Ε

και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου σε dwt. Πιο αναλυτικά, ο ελληνικός εμπορικός στόλος ανέρχεται σε 4.936 πλοία, άνω των 1.000 gt, συνολικής χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων dwt και παρουσιάζει, έναντι του προηγούμενου έτους, αύξηση της τάξης του 6,63%. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους, στο διάστημα μεταξύ 2007-2018.

Ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί μόλις 720 πλοία, άνω των 1.000 gt, των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια gt.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η  ελληνική σημαία να κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς. Στην πρώτη θέση είναι ο Παναμάς και ακολουθούν τα νησιά Μάρσαλ, η Λιβερία, το Χόνγκ Κόνγκ (Κίνα), η Σιγκαπούρη και η Μάλτα, οι οποίες προσφέρουν πιο ευνοϊκό καθεστώς για τη διαχείριση και λειτουργία των πλοίων.