Πετρελαιοκίνητα Οχήματα: Έχουν Ακόμη Πολλά Χιλιόμετρα να Διανύσουν, Αρκεί να Διαθέτουν Προδιαγραφές Euro 6 και άνω

Πετρελαιοκίνητα Οχήματα: Έχουν Ακόμη Πολλά Χιλιόμετρα να Διανύσουν, Αρκεί να Διαθέτουν Προδιαγραφές Euro 6 και άνω
energia.gr
Παρ, 3 Ιανουαρίου 2020 - 17:41

Η έλευση της νέας δεκαετίας κομίζει νέα δεδομένα στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς η ηλεκτροκίνηση κερδίζει διαρκώς έδαφος, με τους πετρελαιοκινητήρες να εισέρχονται σταδιακά σε δεύτερη μοίρα. Ήδη, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ανακοινώσει ότι θα αποσύρει το στόλο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της έως το 2040, ενώ αποσκοπεί, από το 2050 

και εντεύθεν, όλα τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ανάλογα θα πράξουν η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Γαλλία. Σε πρώτη φάση θα απαγορευτούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και σε δεύτερη φάση, όταν η ηλεκτροκίνηση αναπτυχθεί στον υπέρτατο βαθμό, μελετάται η λήψη ανάλογων αποφάσεων για τα βενζινοκίνητα μοντέλα.

Παρά ταύτα, η αγορά ενός πετρελαιοκίνητου μοντέλου το 2020 αποτελεί ακόμη μια καλή πρόταση, για πολλούς λόγους και εφόσον το αυτοκίνητο πληρεί τις προδιαγραφές του Euro 6 και άνω και οσονούπω του Euro7. Οι ιθύνοντες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρουν ότι ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο εκπέμπει περίπου 20% λιγότερο CO2 από τη βενζίνη, ενώ παρέχει περίπου 20% καλύτερη απόδοση καυσίμου, σε σχέση με άλλους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτός είναι ο λόγος που πιστεύουν ότι η πετρελαιοκίνηση έχει αρκετό μέλλον ακόμη.

Η επιλογή ενός αυτοκινήτου πετρελαίου μπορεί να κριθεί αναγκαία, όταν ο οδηγός του οχήματος έχει αυξημένες ανάγκες μετακίνησης. Είναι γνωστό ότι οι κινητήρες ντίζελ εξοικονομούν χρήματα σε μεγάλες διαδρομές και όταν ο οδηγός γράφει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα σε ένα χρόνο. Υπ' αυτό τον τρόπο, όταν ένας οδηγός διανύει κάθε χρόνο πάνω από 20.000-25.000 χιλιόμετρα, πρέπει να στραφεί στον πετρελαιοκινητήρα επειδή θα αποκομίσει μεγαλύτερα οφέλη.

Τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ που πληρούν τα πρότυπα Euro 6 είναι σε μεγάλο βαθμό απαλλαγμένα από νέους φόρους, σχεδόν στο σύνολο των χωρών της Ευρώπης, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στα κέντρα μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, κάτι, που σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, θα συνεχιστεί για πολλά ακόμη χρόνια.

Οι κινητήρες ντίζελ εξακολουθούν, επίσης, να έχουν νόημα όταν πρόκειται για οχήματα τύπου SUV, καθώς διαθέτουν αυξημένη ροπή και ισχύ από τις χαμηλές στροφές, που μεταφράζεται σε οικονομία καυσίμου.