Ουρές σχηματίζουν τα δεξαμενόπλοια έξω από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Κίνας περιμένοντας να εκφορτώσουν αργό πετρέλαιο για τα διυλιστήρια, τα οποία αυξάνουν γρήγορα την παραγωγή εν μέσω μιας ταχείας ανάκαμψης στη ζήτηση καυσίμων. Όπως αναφέρει το Bloomberg, πάνω από δύο δεκάδες δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου περιμένουν να αποχωριστούν το φορτίο τους

στην ανατολική ακτή της Κίνας σε κρατικά και ανεξάρτητα διυλιστήρια στην περιοχή. Η μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας οδηγεί την ανάκαμψη της κατανάλωσης πετρελαίου, με τη ζήτηση τον Μάιο να κυμαίνεται σχεδόν στα προ κορονοϊού επίπεδα.

Ανακάμπτει η ζήτηση

Το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο αναφέρει ότι τα κινεζικά διυλιστήρια αυξάνουν τις δραστηριότητές τους για να μετατρέψουν περισσότερο αργό σε βενζίνη και ντίζελ μετά το άνοιγμα των εργοστασίων και καθώς εκατομμύρια άνθρωποι επέστρεψαν στη δουλειά μετά τη χαλάρωση των περιορισμών.

Η ανάκαμψη της ζήτησης της Κίνας και οι τρέχουσες χαμηλές τιμές του πετρελαίου ώθησαν τα διυλιστήρια, ειδικά τους ανεξάρτητους, να αυξήσουν την προμήθεια αργού, σύμφωνα με τη Serena Huang, αναλύτρια της εταιρείας Vortexa Ltd. με έδρα τη Σιγκαπούρη.

4 εκατ. τόνοι

Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων έφτασε στα κινεζικά ύδατα κατά το δεύτερο μισό του Μαΐου και τα πλοία παραμένουν αρόδο έξω από τα λιμάνια στις επαρχίες Shandong και Liaoning, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Τα περισσότερα από τα πλοία είναι Suezmaxes και Very Large Crude Carrier, τα οποία εκτιμάται ότι μεταφέρουν συνολικά περισσότερους από 4 εκατομμύρια τόνους αργό πετρέλαιο από χώρες όπως η Ρωσία, η Κολομβία, η Αγκόλα και η Βραζιλία.

Εν τω μεταξύ, οι ουρές δεξαμενόπλοιων ενδέχεται να γίνουν ακόμη μεγαλύτερες, καθώς η Vortexa εκτιμά ότι 158 εκατ. έως 180 εκατ. βαρέλια θα απορροφηθούν στην Κίνα τις επόμενες 10 ημέρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, ο μέσος ναύλος στα VLCC στο διάστημα από 22 έως 29 Μαΐου αυξήθηκε ανάλογα με τη διαδρομή από 16% έως και 50% και σε απόλυτες τιμές οι ναύλοι κυμάνθηκαν από τα 30.000 δολ. μέχρι και τα 80.000 δολ.

(Από την Ναυτεμπορική)