Μία μία οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες με δεξαμενόπλοια αρχίζουν να αποφεύγουν τις συναλλαγές με τη Βενεζουέλα μετά την απόφαση των αμερικανικών αρχών να θέσουν σε μαύρη λίστα όσα πλοία «συλλαμβάνονται» να μεταφέρουν πετρέλαιο από τη χώρα του Νικολάς Μαδούρο

Τις τελευταίες ημέρες, μάλιστα, τρεις από τις τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που πλοία τους τέθηκαν πρόσφατα στη «μαύρη λίστα» των αμερικανικών αρχών με ανακοινώσεις τους δεσμεύθηκαν ότι δεν θα εμπλακούν ξανά στη φόρτωση και μεταφορά βενεζουελάνικου πετρελαίου.

Ειδικότερα, ανακοινώσεις εξέδωσαν οι NGM Energy, Dynacom και Thenamaris, οι οποίες σημείωσαν ότι δεν πρόκειται να εμπλακούν σε εμπόριο πετρελαίου που προέρχεται από τη Βενεζουέλα μέχρι να υπάρξει άδεια από την Ουάσιγκτον ή μέχρι να σημειωθεί αλλαγή καθεστώτος στη συγκεκριμένη χώρα.

Σε τέσσερα τάνκερ

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουνίου το Office of Foreign Assets Control (OFAC) του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών επέβαλε κυρώσεις σε τέσσερα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια με την κατηγορία ότι μετέφεραν αργό πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα. Τα δεξαμενόπλοια και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες οι οποίες μπήκαν στην ειδική λίστα «Specially Designated Nationals List» ήταν:

* Το δεξαμενόπλοιο Voyager I, σημαίας Νησιών Μάρσαλ, το οποίο συνδέεται με την εταιρεία Sanibel Shiptrade Ltd και με τη διαχειρίστρια εταιρεία την NGM Energy.

* Το Chios I, σημαίας Μάλτας, 149999 dwt, που συνδέεται με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Seacomber Ltd και τη διαχειρίστρια Dynacom Tankers Management.

* Το δεξαμενόπλοιο Seahero, σημαίας Μπαχάμες, 157844 dwt, το οποίο συνδέεται με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Adamant Maritime Ltd [διαχειρίστρια εταιρεία η Thenamaris (Ships Management)] και

* Το Athens Voyager σημαίας Παναμά που συνδέεται με την πλοιoκτήτρια εταιρεία Afranav Maritime Ltd, με διαχειρίστρια εταιρεία την Chemnav Shipmanagement Ltd). Το πλοίο είναι μεταφορικής ικανότητας 105.614 dwt.

Επίσης το OFAC ξεκαθάρισε ότι οι κυρώσεις των ΗΠΑ δεν έχουν μόνιμο χαρακτήρα και αποσκοπούν σε μια θετική αλλαγή συμπεριφοράς. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν καταστήσει σαφές ότι η κατάργηση των κυρώσεων είναι διαθέσιμη για άτομα και οντότητες οι οποίοι προχωρούν σε συγκεκριμένες και ουσιαστικές ενέργειες για την αποκατάσταση της δημοκρατικής τάξης, αρνούνται να συμμετάσχουν σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μιλούν κατά των καταχρήσεων που διαπράχθηκαν από το παράνομο καθεστώς Μαδούρο, να παύσουν να εμπλέκονται στο πετρέλαιο, το χρυσό, τα οικονομικά ή την άμυνα και την ασφάλεια, τομείς της οικονομίας της Βενεζουέλας.

Ανακοινώσεις εταιρειών

Τις δύο προηγούμενες ημέρες με ανακοινώσεις οι τρεις από τις τέσσερις διαχειρίστριες εταιρείες δήλωσαν ότι θα ακολουθήσουν πολιτική αποχώρησης από τα φορτία αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας. Η NGM Energy δήλωσε το Σάββατο ότι θα μείνει μακριά από τη συγκεκριμένη χώρα σημειώνοντας ότι συνεργάζεται στενά με τις αμερικανικές αρχές και ότι ήδη απέτρεψε, όπως αναφέρει στο Tradewinds, ένα πλοίο της, το Commodore, να «πιάσει» σε λιμάνια της Βενεζουέλας. Πρόσθεσε επίσης ότι είχε «εφαρμόσει ένα αυστηρό πρόγραμμα συμμόρφωσης» και ότι προσέλαβε ειδικό σύμβουλο για να εξετάσει εάν υπάρχει θέμα κυρώσεων σε διάφορες ευαίσθητες εμπορικές γραμμές.

Επίσης η Dynacom δήλωσε ότι θα αποσυρθεί από κάθε μελλοντική επιχείρηση που θα αφορά τη Βενεζουέλα έως ότου υπάρξει αλλαγή καθεστώτος.

Ακόμη η Thenamaris με ανακοίνωσή της ανέφερε, σύμφωνα με την LloydsList, ότι έχει υιοθετήσει μια σταθερή πολιτική κατά της μεταφοράς αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας από τα υπό διαχείριση πλοία της για όσο διάστημα οι αμερικανικές κυρώσεις κατά της Βενεζουέλας παραμένουν σε ισχύ και πρόσθεσε ότι συνεργάστηκε πλήρως με τις αρχές των ΗΠΑ για την υπόθεση του VLCC Seahero.

Να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν ελληνικών συμφερόντων πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει ενταχθεί στη «μαύρη λίστα», ωστόσο έπειτα από νομικές ενέργειες στις οποίες προχώρησε και αφού δήλωσε ότι δεν πρόκειται να ξανασυνεργαστεί με καθεστώς στο οποίο έχουν επιβάλει κυρώσεις οι ΗΠΑ διεγράφη από τη λίστα.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")