Η Κίνα δεν έχει σταματήσει να εισάγει πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα, όπως επικαλείται το Reuters, παρά τις κυρώσεις που έχει επιβάλει η κυβέρνηση Τραμπ, στην προσπάθειά της αποδυναμώσει το καθεστώς Μαδούρο στη χώρα της Λατινικής Αμερικής

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το αργό πετρέλαιο της κρατικής πετρελαϊκής Petroleos de Venezuela (PDVSA) συνέχισε να καταφθάνει στα κινεζικά λιμάνια με τη βοήθεια μιας μονάδας της Rosneft με έδρα στην Ελβετία, της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας της Ρωσίας και μέσω μιας μεθόδου παράδοσης κυκλικής κυκλοφορίας που έκανε το πετρέλαιο να φαίνεται ότι προέρχεται από τη Μαλαισία.

Μεταξύ 1ης Ιουλίου και 31 Δεκεμβρίου 2019 τα δεξαμενόπλοια παρέδωσαν τουλάχιστον 18 αποστολές συνολικού όγκου 19,7 εκατ. βαρελιών αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα στα κινεζικά λιμάνια, σύμφωνα με το Reuters. Αυτές οι 18 αποστολές αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 5% των συνολικών εξαγωγών πετρελαίου της Βενεζουέλας για το 2019, αξίας περί το 1 δισ. δολ. σε τιμές αγοράς, με βάση τα στοιχεία του ΟΠΕΚ. Αυτά τα ευρήματα βασίζονται σε μια ανασκόπηση των δεδομένων παρακολούθησης πλοίων, εσωτερικών εγγράφων της PDVSA και συνεντεύξεων με τέσσερις αναλυτές πετρελαίου που παρακολουθούν τις ροές πετρελαίου της Βενεζουέλας σε όλο τον κόσμο. Οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις στην κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βενεζουέλας στο πλαίσιο της προσπάθειας ανατροπής του προέδρου της χώρας, Νικολάς Μαδούρο. Τα αμερικανικά διυλιστήρια σταμάτησαν να αγοράζουν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα και η σύμμαχός της Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εισαγωγέας. Μέσα στους πρώτους έξι μήνες του 2019 εισήγε κατά μέσο όρο 350.000 βαρέλια αργού ημερησίως από τη Βενεζουέλα.

Tον Αύγουστο η Ουάσιγκτον έκανε αυστηρότερες τις κυρώσεις της προς τη Βενεζουέλα και κινεζική κρατική China National Petroleum, (CNPC) σταμάτησε να αγοράζει πετρέλαιο εκείνο τον μήνα, ενώ οι αγορές άρχισαν να επιβραδύνονται και στα τέλη του 2019 σταμάτησαν εντελώς.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")