Σε πρώτη φάση η αρμόδια υπουργική επιτροπή είχε ισχυριστεί ότι η Autostrade υποβάθμισε τη σοβαρότητα της κατάστασης φθοράς στην οποία είχε περιέλθει η Μοράντι. Η εταιρεία που τη συντηρούσε, η Atlantia των Μπένετον, αντεπιτέθηκε, λέγοντας ότι δεν ισχύουν τα ανωτέρω. Τελικά, η Ρώμη αποφάσισε πρόσφατα ποιες θα ήταν οι συνέπειες επί της Αtlantia, συγκροτώντας μια δέσμη μέτρων, ένα εκ των οποίων είναι πως εθνικοποιεί εν μέρει το μερίδιο του 88% της Atlantia στην Autostrade. «Θα έχουμε ένα σύστημα με περισσότερη διαφάνεια και δικαιοσύνη στα διόδια, θα ενισχυθεί η επάρκειά του, η ασφάλεια αλλά και ο αριθμός ελέγχων», δήλωσε ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε μετά επτά ώρες διαπραγματεύσεων με το υπουργικό συμβούλιο, όπως αναφέρει σχετικά το Bloomberg. «Το κοινό καλό επικράτησε των συμφερόντων των ιδιωτών», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, προβλέπεται ότι το ταμιευτήριο Cassa Depositi e Ρrestiti σε συνεργασία με θεσμικούς επενδυτές θα αποκτήσει τον έλεγχο της Autostrade, αγοράζοντας ένα μερίδιο κατά τι υψηλότερο από το 50%, ενώ, παράλληλα, θα διοχετεύσει ρευστό. Η Atlantia θα μείνει με λιγότερο από το 40%, ενώ στη συνέχεια η μονάδα θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο και οι μέτοχοι της Atlantia θα εξασφαλίσουν ξεχωριστές μετοχές της Αutostrade. Με συμμετοχή 30% στην Atlantia, η οικογένεια των Μπένετον θα καταλήξει με την εφαρμογή των αλλαγών να έχει 10% και κάτι στην Αutostrade, άρα θα περιοριστεί δραστικά το βάρος της στην εταιρεία. Ακόμα, δεν είναι σαφές ποιοι θα είναι οι οικονομικοί όροι της όλης διεκπεραίωσης, επισημαίνει το Bloomberg. Πάντως, όπως αναφέρει η La Repubblica, το ταμιευτήριο Cassa Depositi e Ρrestiti ίσως τοποθετήσει 4 δισ. ευρώ για να αποκτήσει μερίδιο 33%.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")