Χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια στα αγωνιστικά μοντέλα, όμως μπαίνουν σταδιακά στα πολυτελή αγωνιστικά αυτοκίνητα. Και όπως δείχνουν τα πράγματα θα μπουν σύντομα σε πολλά συμβατικά μοντέλα που ως κύριο στόχο έχουν την επίτευξη των επιδόσεων και της οικονομίας. Ήδη βλέπουμε την χρήση τους σε πολλά συμβατικά αυτοκίνητα κυρίως στο ταμπλό όπου χρειάζεται μεγάλη αντοχή στο χρόνο και μειωμένο βάρος.
Στο αγωνιστικό περιβάλλον όπου οι επιδόσεις είναι υψηλές και όλα κρίνονται στις λεπτομέρειες, τα ανθρακονήματα δίνουν το κάτι παραπάνω. Κάνουν τη διαφορά και αποτελούν το καθοριστικό στοιχείο μεταξύ ήττας και νίκης.
Η χρήση ανθρακονήματος σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο το κάνει πιο συμπαγές, αλλά κυρίως πιο ελαφρύ, δίνοντάς του σημαντικό πλεονέκτημα για την επίτευξη των στόχων. Ένα ελαφρύ και ισχυρό αυτοκίνητο επιτρέπει τον οδηγό να έχει καλύτερη αγωνιστική οδήγηση. Άλλωστε σε σχέση με τον χάλυβα, τα ανθρακονήματα έχουν το πλεονέκτημα της αντοχής και του βάρους. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούν την αγωνιστική εμπειρία διαφόρων μοντέλων για να κατασκευάσουν συμβατικά αυτοκίνητα. Τα χρησιμοποιούν κυρίως στα ηλεκτρικά μοντέλα όπου το βάρος παίζει σημαντικό ρόλο στην αυτονομία τους.
Το βάρος σε ένα αυτοκίνητο, μειώνει τις επιδόσεις και αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Η εκτεταμένη χρήση ανταλλακτικών από ανθρακονήματα έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση του συνολικού βάρους. Τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων από ανθρακονήματα από την άλλη είναι η νούμερο ένα επιλογή στους αγώνες αυτοκινήτων. Επιτρέπει στους κατασκευαστές να κατασκευάζουν γρήγορα οχήματα που είναι ελαφριά και εύκολα στην οδήγηση. Οι ίνες άνθρακα έχουν υψηλότερη αντοχή και ακαμψία ανά πυκνότητα από όλα τα μέταλλα ή οποιοδήποτε άλλο υλικό. Έτσι η αντοχή τους τα καθιστούν ως το κατάλληλο υλικό για την παραγωγή ανταλλακτικών. Αυτά μπορούν να αντέξουν τις μεγάλες ενεργειακές δυνάμεις και θερμότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ίνες ανθρακονημάτων χρησιμοποιούνται στην αεροναυπηγική, με άριστα αποτελέσματα.