Αφίχθησαν για να «τρέξουν» σε ένα ακρωτηριασμένο δίκτυο οι νέοι συρμοί του τραμ, που βρίσκονται πλέον στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού. Χθες πραγματοποιήθηκε η τελετή παραλαβής των πρώτων από τους 25 σύγχρονους συρμούς του τραμ, ενώ το σύνολο της παραγγελίας αναμένεται να παραλάβουν οι ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) έως τον Μάιο του 2021.

Σύμφωνα με τον έως τώρα προγραμματισμό, μέρος των νέων συρμών θα κατευθυνθεί στην επέκταση του μέσου προς τον Πειραιά, η οποία κατασκευαστικά έχει ολοκληρωθεί. Ωστόσο, η επέκταση προς τον Πειραιά δεν έχει δοθεί σε εμπορική λειτουργία λόγω των έργων ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, που έχουν οδηγήσει σε διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ στο τμήμα Μπάτης – ΣΕΦ από τον Μάρτιο του 2020.  

Πρόκειται για τους πλέον σύγχρονους συρμούς, που προσφέρουν άνετο ταξίδι, αισθητική αναβάθμιση του στόλου αλλά και μειωμένο λειτουργικό κόστος. Τα οχήματα (Citadis της Alstom) κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη, έχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 214 επιβατών (54 καθημένων και 160 ορθίων). Εκτός από το εντυπωσιακό κεραμιδί χρώμα τους, διαθέτουν εργονομικά καθίσματα, πανοραμικά παράθυρα που παρέχουν διαφάνεια και θέαση, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, καθώς και ειδικούς χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια και ποδήλατα.

Για την πολύπαθη επέκταση προς τον Πειραιά εξακολουθεί να μην υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα, με τις επίσημες δηλώσεις να θέλουν το μέσο να φτάνει στο λιμάνι… τους επόμενους μήνες. Περιλαμβάνει 3,1 χλμ. μήκος διαδρομής προς τον Πειραιά και 2,3 χλμ. από τον Πειραιά. Συγκεκριμένα, η κυκλική διαδρομή του τραμ προς το λιμάνι του Πειραιά είναι: Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βασ. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από 12 νέες στάσεις με μήκος αποβάθρων 60-65 μέτρα. Οι 7 νέες στάσεις συναντιούνται στη διαδρομή προς τον Πειραιά και οι άλλες 5 από τον Πειραιά.

Στη χθεσινή τελετή παραλαβής των νέων συρμών που θα εξυπηρετήσουν την επέκταση προς τον Πειραιά βρέθηκε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Ο υπουργός Κ. Αχ. Καραμανλής συζήτησε με τους επικεφαλής της «Αττικό Μετρό» και των ΣΤΑΣΥ τον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών για το τραμ. Η αναβάθμισή του στην πρωτεύουσα επιτυγχάνεται «με την επέκτασή του προς Πειραιά, τον σχολαστικό έλεγχο για την ασφαλή επαναλειτουργία του τραμ στο Σύνταγμα και την επέκταση του χώρου στον οποίο βρισκόμαστε σήμερα, του αμαξοστασίου του Ελληνικού», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Τις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου στο Ελληνικό. Αφορά επέκταση περίπου πέντε στρεμμάτων και βελτιώσεις στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο, ώστε να μπορεί στον χώρο να φιλοξενείται και να συντηρείται το σύνολο των 59 συρμών τραμ (παλαιών και νέων).

Στο μεταξύ, εκτός λειτουργίας παραμένει το τμήμα του τραμ Κασομούλη – Σύνταγμα. Εντός της τρέχουσας εβδομάδας ξεκινάει η εγκατάσταση των ειδικών αισθητήρων κατά μήκος του Ιλισσού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα load tests (μετρήσεις και με τραμ πάνω στον Ιλισσό) για να εξακριβωθεί η κατάσταση του αγωγού πάνω από τον οποίο διέρχονται οι συρμοί. Αναλόγως των αποτελεσμάτων θα αποφασιστεί η αποκατάσταση της λειτουργίας του τραμ μέχρι το Σύνταγμα.

Τα λεωφορεία

Να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των αστικών συγκοινωνιών επιχειρεί το υπουργείο Υποδομών, μετά τα φαινόμενα συνωστισμού σε λεωφορεία και συρμούς. Η άρση των μέτρων περιορισμού βρήκε τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας απογυμνωμένες από προσωπικό λόγω αδειών ειδικού σκοπού, οι οποίες ήρθαν να προστεθούν στις υφιστάμενες σημαντικές ελλείψεις των φορέων. Το υπουργείο επιχειρεί να καλύψει το κενό με προσλήψεις οδηγών, τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα σε επίπεδο παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, αλλά και την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Το επόμενο 5μηνο θα ανανεωθεί ο στόλος του ΟΑΣΑ κατά 50%, σύμφωνα με τηλεοπτικές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Κ. Αχ. Καραμανλή. «Σπάει ένας κύκλος υποεπένδυσης της τελευταίας δεκαετίας. Γίνεται προσπάθεια για επένδυση πέραν του μισού δισ. ευρώ στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Για πρώτη φορά δίνουμε συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ και μέχρι τέλους του χρόνου θα έχουμε άλλα 203 λεωφορεία στον δρόμο. Επιπλέον, θα έχουμε ακόμα 300, καθώς κάνουμε κάτι πρωτοποριακό: υιοθετούμε τον θεσμό του leasing». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Και λεωφορεία να είχαμε παραπάνω, σήμερα έχουμε μόνο 3.000 οδηγούς, ενώ χρειαζόμαστε 6.000. Θα κάνουμε συνολικά 1.000 προσλήψεις, μόνιμο προσωπικό, γιατί και τα ΚΤΕΛ θα πάρουν 550 οδηγούς, προσλήψεις με διαδικασίες fast track», σημείωσε.

 

(Από την Καθημερινή)