Δυναμική είσοδο στον τομέα των υπερδεξαμενόπλοιων (Very large Crude Carrier-VLCC) επιχειρεί η Latsco Shipping του Ομίλου Πάρι Κασιδόκωστα Λάτση, αξιοποιώντας το περιβάλλον χαμηλών τιμών ναυπήγησης

Η Latsco Shipping, που έχει επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα Λάτση, τοποθέτησε στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο VLCC με παράδοση το 2022, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking και με τιμή ναυπήγησης τα 89,3 εκατ. ευρώ έκαστο. Τα δύο VLCC θα φέρουν και συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers).

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα πάντα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, η μέση καθαρή τιμή ναυπήγησης την τελευταία 5ετία των VLCC είναι της τάξης των 89,5 εκατ. δολ., ενώ η μέγιστη τιμή ήταν τα 97 εκατ. δολ. και η ελάχιστη τα 80 εκατ. δολ. Η τρέχουσα τιμή είναι στα 86,5 εκατ. δολ., δηλαδή 3 εκατ. δολ. λιγότερα από τη φέρουσα τιμή ναυπήγησης που εξασφάλισε ο όμιλος Λάτση. Ωστόσο στην αξία των πλοίων του ομίλου Λάτση ενσωματώνεται και η αξία εξοπλισμού των δεξαμενόπλοιων με scrubbers.

Πηγές από τον όμιλο μιλώντας στη «Ν» δεν σχολίασαν τις πληροφορίες περί ναυπήγησης, κατά πάγια τακτική του ομίλου. Σημειώνεται ότι ο όμιλος Λάτση μέχρι τώρα απείχε από τα VLCC, καθώς o στόλος του αποτελούνταν κυρίως από πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (product tankers). Ειδικότερα, ελέγχει έναν στόλο από 13 MR Product Tanker, πέντε LR2 δεξαμενόπλοια και 11 πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).

Επίσης, μετά και τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων μεταξύ των μελών της οικογένειας, έχει ιδρύσει εκτός από τη Latsco Shipping, τη Latsco Marine Management Inc, στην Αθήνα. Στον όμιλο ανήκουν ακόμη, η Marla Dry Bulk Shipmanagement Inc. που ελέγχει έναν στόλο από τέσσερα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και η Marla Tankers Shipmanagement, η οποία διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια.

Παράλληλα ίδρυσε και τη Latsco LNG Marine Management Inc με γραφεία στην Αθήνα, το Λονδίνο και το Μονακό, που θα διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς LNG. Τα δύο πρώτα πλοία τα οποία είναι υπό ναυπήγηση αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία εντός του 2021.

Τα πλοία αυτά θα είναι χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων και κατασκευάζονται στα κορεατικά ναυπηγεία της Hyundai heavy Industries.

Κοντά στον νοτιο-κορεατικό όμιλο

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η οικογένεια Λάτση βρίσκεται κοντά στον όμιλο Hyundai και παραγγέλνει πλοία σε αυτήν εδώ και πολύ καιρό. Σύμφωνα με το VesselsValue, το 87% των πλοίων της Latsco κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της Hyundai.

Το Traewinds ανέφερε χθες ότι η Latsco είναι η δεύτερη ελληνική εταιρεία που μπήκε πρόσφατα στην κατηγορία των VLCC μέσω νέων ναυπηγήσεων. Μια ακόμη ναυτιλιακή εταιρεία είναι η Central Shipping του Ευάγγελου Πιστιόλη, η οποία υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο VLCC στην HHI τον Μάιο και στη συνέχεια πρόσθεσε άλλα δύο VLCC τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Επίσης, προστίθεται ότι η παραγγελία της Latsco φέρνει τον συνολικό αριθμό των παραγγελιών VLCC που έχει συνάψει φέτος η HHI σε 11, δηλαδή λίγο περισσότερο από το μισό των συνολικών παραγγελιών VLCC σε όλα τα ναυπηγεία.

Στις αρχές Νοεμβρίου, η TradeWinds ανέφερε ότι η HHI ήταν σε συνομιλίες με ναυτιλιακές εταιρείες για τη ναυπήγηση έως και 16 νεότευκτων VLCC αξίας 1,4 δισ. δολαρίων. Στα παραπάνω περιλαμβάνονται και τα δύο πλοία της Latsco.

Πηγές από τη ναυπηγική βιομηχανία αναφέρουν ότι το έντονο ενδιαφέρον για τις νέες ναυπηγήσεις VLCC οφείλεται στις χαμηλές τιμές που αυτή την περίοδο προσφέρονται από τα ναυπηγεία και κυμαίνονται στα 85 εκατ. δολ.

Ο επικεφαλής αναλυτής της Banchero Costa, Ralph Leszczynski, δήλωσε επίσης ότι εκτός από τις ελκυστικές τιμές, αναμένεται και ένα κύμα αντικατάστασης των VLCC που κατασκευάστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")