της ζήτησης καυσίμων, ο συνδυασμός της αύξησης της κατανάλωσης και μείωσης της παραγωγής διεθνώς οδηγεί σε άνοδο των τιμών πετρελαίου.
Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των τάνκερ που πλέουν προς την Κίνα αυξήθηκε σε υψηλό έξι μηνών την Παρασκευή, σηματοδοτώντας ισχυρή ζήτηση από τον μεγαλύτερο εισαγωγέα στον κόσμο. Παρά τους θετικούς δείκτες όμως, οι εταιρείες Vitol SA και Gunvor Group Ltd. εξέφρασαν την επιφύλαξή τους για την πρόσφατη αύξηση των τιμών.
Το πετρέλαιο σημειώνει ράλι από τα τέλη Οκτωβρίου εν μέσω της κυκλοφορίας εμβολίων κατά του κορονοϊού και αφού η Σαουδική Αραβία δεσμεύθηκε να εμβαθύνει τις περικοπές παραγωγής.
Ο OPEC+ έχει δεσμευτεί να εξαλείψει τις πλεονάζουσες ποσότητες που άφησε η πανδημία, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τη βραχυπρόθεσμη ζήτηση, με μια νέα μετάλλαξη του κορονοϊού να εξαπλώνεται στις ΗΠΑ και σε άλλες περιοχές σε όλο τον κόσμο που βρίσκονται αντιμέτωπες με μέτρα lockdown.
"Η εικόνα της βελτίωσης της ζήτησης και της πειθαρχίας από την πλευρά της προσφοράς υποδηλώνει ότι υπάρχει σαφής ανοδική πορεία για την αγορά", δήλωσε ο Michael McCarthy, επικεφαλής αγορών της CMC Markets Asia Pacific στο Σίδνεϊ. "Η πειθαρχία του OPEC+ αποτελεί κλειδί για τα κέρδη".
Η κινεζική ζήτηση εξακολουθεί να είναι κινητήριος μοχλός για την αγορά, παρά τις ανησυχίες για μια πρόσφατη επανεμφάνιση κρουσμάτων κορονοϊού.
Από την Παρασκευή, 127 τάνκερ κατευθύνονταν προς τη χώρα, τα οποία όταν είναι πλήρως φορτωμένα, παραδίδουν πάνω από 250 εκατομμύρια βαρέλια. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Royal Dutch Shell, Ben Van Beurden, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι πωλήσεις καυσίμων στην Κίνα επανέρχονται σε "σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης".
Σε αυτό το κλίμα, το αργό τύπου Brent, παράδοσης Απριλίου, προσθέτει 53 cents ή 0,89% και κινείται στα 60,09 δολ. το βαρέλι. Παράλληλα, το αργό τύπου West Texas Intermediate, παράδοσης Μαρτίου, ενισχύεται κατά 72 cents ή 1,27% και κινείται στα 57,56 δολ. το βαρέλι.
capital.gr