Όπως επισήμανε, από τις αιτήσεις αυτές οι 110 αφορούν συστήματα αποθήκευσης με μπαταρίες, η συνολική ισχύς των οποίων ανέρχεται σε 9.102 MW. Η ΡΑΕ έχει ήδη εγκρίνει άδειες παραγωγής για 38 μονάδες μπαταριών, ισχύος 3.582 MW. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που έχει διενεργήσει για λογαριασμό της ΡΑΕ το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, θα χρειαστούν έως το τέλος της τρέχουσας 10ετίας νέα συστήματα 1.500-2000 MW και των δύο τεχνολογιών, δηλαδή το 1/3 των αιτήσεων. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση έχει εντάξει τις επενδύσεις για τη δημιουργία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας στο Ταμείο Ανάκαμψης. Συγκεκριμένα, προβλέπεται να ενισχυθούν έργα αποθήκευσης ενέργειας, είτε με μπαταρίες είτε με αντλησιοταμίευση, με χρηματοδότηση ύψους 450 εκατ. ευρώ. Με βάση, δε, όσα είπε στο ίδιο συνέδριο η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, για το διαγωνιστικό σχήμα επενδυτικής στήριξης των αυτόνομων συστημάτων αποθήκευσης με μπαταρίες, αυτός προγραμματίζεται να διενεργηθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2022. Μάλιστα, στόχος του ΥΠΕΝ η πρόταση να σταλεί στις Βρυξέλλες όσο το δυνατόν συντομότερα. Κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη και εντός του καλοκαιριού. Όπως έχει ανακοινωθεί, με τον διαγωνισμό πρόκειται να διατεθούν 200 εκατ. ευρώ, για την επενδυτική ενίσχυση συστημάτων μπαταριών συνολικής ισχύος κατ' ελάχιστο 500 MW από το Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0». Άρα το αργότερο έως το 2ο τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να κοινοποιηθεί η ανάθεση όλων των συμβάσεων για τα έργα που θα προκριθούν.
Πάντως, η Ελληνική Πρωτοβουλία Συστημάτων Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας με πρόσφατη ανακοίνωσή της εξέφρασε την αντίθεσή της στο ψηφισθέν νομοσχέδιο του υπουργείου Ενέργειας & Περιβάλλοντος.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")