με την ικανότητα της κυβέρνησης να σταματήσει την παραγωγή ορυκτών καυσίμων και να εξασφαλίσει μια «δίκαιη μετάβαση» για τους εργαζόμενους.
Η μελέτη από την ομάδα κοινού πλούτου και η έρευνα του περιοδικού για το κλίμα Desmog αποκαλύπτει ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των μπλοκ αδειών στη Βόρεια Θάλασσα έχουν τώρα ιδιωτικό ή κρατικό υποστηρικτικό ενδιαφέρον, με εταιρείες ορυκτών καυσίμων από την Κίνα, τη Ρωσία και την Η Μέση Ανατολή παίζει όλο και περισσότερο κυρίαρχο ρόλο.
Σε αντίθεση με τις μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, πολλές από αυτές τις εταιρείες δεν αντιμετωπίζουν δημόσιο έλεγχο, δεν λογοδοτούν στους μετόχους και δεν απαιτείται να έχουν τον ίδιο βαθμό εταιρικής διακυβέρνησης με τις κορυφαίες εισηγμένες επιχειρήσεις.
Οι ακτιβιστές λένε ότι αυτό είναι δυνητικά «καταστροφικό» για τα σχέδια του Ηνωμένου Βασιλείου για μια ταχεία και δίκαιη μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, παρά τις προσπάθειες της Αρχής Πετρελαίου και Αερίου (OGA) να φέρει τη βιομηχανία στα ύψη.
Τα τελευταία χρόνια μεγάλες εταιρείες πετρελαίου όπως η BP και η Shell έχουν αρχίσει να υποχωρούν από τη Βόρεια Θάλασσα, οδηγώντας σε απότομη αύξηση των ιδιωτικών μετοχικών εταιρειών και κρατικών εταιρειών που λαμβάνουν άδειες, γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει νέες προκλήσεις για τη ρυθμιστική αρχή του κλάδου. Το 2010, το συλλογικό μερίδιο παραγωγής ιδιωτικών εταιρειών στη Βόρεια Θάλασσα ήταν μόλις 8%, αλλά αυτό εκτινάχθηκε στο 30% το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της Rystad Energy.