Αύξηση της κερδοφορίας κατά 17,45% εμφάνισε ο όμιλος της Motor Oil το οικονομικό έτος 2007 σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση. Σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις της εισηγμένης, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά φόρων της παρελθούσης χρήσης έφθασαν τα 149,857 εκατ. ευρώ έναντι 127,591 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2006.


Αύξηση της κερδοφορίας κατά 17,45% εμφάνισε ο όμιλος της Motor Oil το οικονομικό έτος 2007 σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση. Σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις της εισηγμένης, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά φόρων της παρελθούσης χρήσης έφθασαν τα 149,857 εκατ. ευρώ έναντι 127,591 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2006.

Οπως προκύπτει από την ετήσια λογιστική κατάσταση της Motor Oil, η διοίκηση στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων θα προτείνει τη διανομή καθαρού μερίσματος 1,20 ευρώ έναντι 1,15 ευρώ στη χρήση του 2006, ενώ έχει διανείμει προμέρισμα της τάξεως των 0,20 ευρώ. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου της Motor Oil διαμορφώθηκε το 2007 στα 4,069 δισ. ευρώ από 3,977 δισ. ευρώ το 2006, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,3%.

Να υπογραμμίσουμε ότι στις αρχές του 2010, θα λειτουργήσει η νέα μονάδα ατμοσφαιρικής απόσταξης (Crude Distillation Unit) δυναμικότητος 60.000 βαρελιών την ημέρα (bbl/d). Μετά την ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού, το έργο ανετέθη στην εταιρεία TECHNIP Italy. Το σύνολο της επενδυτικής δαπάνης της νέας μονάδας θα διαμορφωθεί σε 180 εκατ. ευρώ περίπου.

Η επένδυση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα επέκτασης του διυλιστηρίου (Refinery Expansion Program) για το οποίο η Μotor Oil έχει ήδη δαπανήσει σημαντικά κεφάλαια.
Με τη νέα μονάδα αργού η δυναμικότητα του διυλιστηρίου της εταιρείας θα υπερβεί τα 170.000 bbl/d ή τα 9 εκατ. ΜΤ ετησίως.

Πρόσθετα οφέλη αναμένονται από την υποκατάσταση εισαγωγών μαζούτ (Straight Run Fuel Oil) από ιδιοπαραγόμενο, από τη βελτιστοποίηση των προμηθειών αργού, και από τη δυνατότητα κατεργασίας νέων τύπων αργού. Η UBS σε έκθεσή της εμφανίζεται «προσεκτική» για τον ευρωπαϊκό κλάδο διύλισης, όπου περιορίζει τις τιμές στόχους των εταιρειών κατά 15%. Στα 10 ευρώ η τιμή για Ελληνικά Πετρέλαια, στα 13,5 ευρώ για Motor Oil. Ο ελβετικός οίκος εκτιμά ότι ο κλάδος διύλισης πετρελαίου θα υποαποδώσει σε σχέση με τους υπόλοιπους ενεργειακούς κλάδους, λόγω των περιορισμένων περιθωρίων αισιοδοξίας για την παγκόσμια οικονομία. Ως εκ τούτου, σημειώνει πως προχωρά σε μείωση των εκτιμήσεων για τα κέρδη ανά μετοχή των ευρωπαϊκών εταιρειών του κλάδου κατά 7% για το 2008, προχωρώντας παράλληλα σε μείωση των τιμών-στόχων κατά 15%.