Αυξημένες Κατά 25% οι Παραγγελίες Πλοίων Μεταφοράς LNG το 2024 – Στην Τρίτη Θέση η Ελλάδα

Αυξημένες Κατά 25% οι Παραγγελίες Πλοίων Μεταφοράς LNG το 2024 – Στην Τρίτη Θέση η Ελλάδα
επιμέλεια: Δημήτρης Φάρος
Σαβ, 8 Φεβρουαρίου 2025 - 19:17

Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) οδήγησε σε άνοδο κατά 25% τις παραγγελίες πλοίων το 2024, με τη Νότια Κορέα και την Κίνα να αναδεικνύονται ως οι κύριοι κατασκευαστές σκαφών αυτού του είδους, σύμφωνα με στοιχεία της Veson Nautical. Παράλληλα, η Ελλάδα αναδεικνύεται στην τρίτη θέση των παραγγελιών για πλοία μεταφοράς LNG, μετά το Κατάρ και την Κίνα. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας και η επακόλουθη αλλαγή στη δυναμική του ενεργειακού εφοδιασμού, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, ενίσχυσαν περαιτέρω την ανάγκη για μεταφορά LNG, προς όφελος της ναυπηγικής βιομηχανίας

Από την πλευρά της προσφοράς, χώρες όπως το Κατάρ κάνουν σημαντικά βήματα για να ενισχύσουν τις ικανότητές τους στην υγροποίηση φυσικού αερίου, ενώ από την πλευρά της ζήτησης, χώρες όπως η Κίνα και η Νότια Κορέα αντιμετωπίζουν αυξανόμενες ανάγκες για LNG. Αυτοί οι παράγοντες έχουν προκαλέσει σημαντική ανάπτυξη στον τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς LNG.

Έτσι, οι παγκόσμιες εξαγωγές LNG αυξήθηκαν κατά 1,6% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τους 411,5 εκατομμύρια τόνους. Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης LNG υπήρξε βασικός μοχλός πίσω από την αύξηση των παραγγελιών πλοίων. Οι παραγγελίες πλοίων LNG αυξήθηκαν κατά 25% το 2024 σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τα 109 πλοία, σύμφωνα με την Έκθεση Αγοράς 2024 της Veson Nautical.

Κυριαρχούν στην αγορά Νότια Κορέα και Κίνα

Όπως δείχνει η έκθεση, η Νότια Κορέα και η Κίνα εξασφάλισαν την πλειοψηφία των παραγγελιών κατασκευής των πλοίων μεταφοράς LNG, ενισχύοντας περαιτέρω την κυριαρχία τους στον ναυπηγικό τομέα.

Η Νότια Κορέα συνέχισε να ηγείται της αγοράς με 68 παραγγελίες, ακολουθούμενη από την Κίνα με 41 παραγγελίες το 2024.

Εν τω μεταξύ, το Κατάρ αναδείχθηκε ως ο μεγαλύτερος αγοραστής, δίνοντας παραγγελίες για 40 πλοία στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης και επέκτασης του στόλου του.

Η Κίνα, σημαντικός παίκτης στο παγκόσμιο εμπόριο LNG, παρήγγειλε 17 πλοία, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση, ακολουθούμενη από την Ελλάδα με 10 παραγγελίες.

Παραδόθηκαν 62 νέα πλοία LNG

Το 2024, 62 νέα πλοία LNG παραδόθηκαν στους φορείς εκμετάλλευσης, αν και στην αγορά παρατηρήθηκε επιβράδυνση της ζήτησης για νέα πλοία, λόγω καθυστερημένων έργων, αύξησης στην προσφορά πλοίων και ανόδου στα επίπεδα αποθεμάτων.

Η αγοραία αξία των πλοίων LNG συνέχισε να αυξάνεται, τόσο όσον αφορά τα νεότευκτα όσο και τα μεταχειρισμένα πλοία.

Η υπερπροσφορά πλοίων και τα υψηλά επίπεδα αποθεμάτων συνέβαλαν σε μείωση κατά 52% σε ετήσια βάση στους ημερήσιους ναύλους για πλοία LNG, μειώνοντας τον μέσο ναύλο στα 55.000 δολάρια.

Παρά την επέκταση του παγκόσμιου στόλου LNG, επτά πλοία LNG, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου μικρής κλίμακας, διαλύθηκαν το 2024 λόγω του αυξανόμενου λειτουργικού κόστους και των προκλήσεων όσον αφορά την τήρηση των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών.