Τα τελευταία πέντε χρόνια η αμερικάνικη Valero, η μεγαλύτερη εταιρεία στην μεταποίηση και εμπορία πετρελαίου στην Βόρεια Αμερική με 16 συνολικά διυλιστήρια, είχε δει τις μετοχές της να αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο, φτάνοντας μάλιστα το προηγούμενο καλοκαίρι τα 78 δολάρια. Αυτή τη στιγμή η μετοχή βρίσκεται στα 51 δολάρια καθώς από τον Ιούνιο του 2007 υπάρχει μια σταδιακή πτώση η οποία σύμφωνα με αναλύσεις πρόκειται να συνεχιστεί στο άμεσο μέλλον.

Τα τελευταία πέντε χρόνια η αμερικάνικη Valero, η μεγαλύτερη εταιρεία στην μεταποίηση και εμπορία πετρελαίου στην Βόρεια Αμερική με 16 συνολικά διυλιστήρια, είχε δει τις μετοχές της να αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο, φτάνοντας μάλιστα το προηγούμενο καλοκαίρι τα 78 δολάρια. Αυτή τη στιγμή η μετοχή βρίσκεται στα 51 δολάρια καθώς από τον Ιούνιο του 2007 υπάρχει μια σταδιακή πτώση η οποία σύμφωνα με αναλύσεις πρόκειται να συνεχιστεί στο άμεσο μέλλον.

Το τρέχον διάστημα η αμερικάνικη εταιρεία αξιοποιεί μόνο το 1/4 της διυλιστικής της ικανότητας η οποία υπολογίζεται στα 3,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Σύμφωνα με τον Bill Klesse, εκτελεστικό διευθυντή της Valero, δεν πρόκειται να μειωθεί κι άλλο την παραγωγή εκτός κι αν τα όρια διύλισης πέσουν τόσο χαμηλά που η εταιρεία αρχίζει να χάνει χρήματα. Σύμφωνα όμως με τον Klesse αναμένεται αύξηση στις τιμές των καυσίμων με μια παράλληλη, αν και όχι τόσο μεγάλη, μείωση των τιμών του αργού γεγονός που θα επιτρέψει την αύξηση των περιθωρίων διύλισης. Θυμίζουμε ότι τα περιθώρια διύλισης είναι η διαφορά μεταξύ των τιμών του αργού πετρελαίου το οποίο αγοράζεται για μεταποίηση και της τιμής των προϊόντων που πωλούνται στην αγορά.

Η αλήθεια είναι ότι εκτός από τις υψηλές τιμές του αργού, που στην ουσία συνέθληψαν την βιομηχανία των διυλιστηρίων, μια πληθώρα από πολλούς άλλους παράγοντες στις Η.Π.Α. έχουν επηρεάσει αρνητικά το κλίμα στον τομέα της διύλισης χωρίς να αναμένεται περαιτέρω βελτίωση στο άμεσο μέλλον. Η αύξηση της ζήτησης για βιοκαύσιμα, η παράλληλη μείωση της ζήτησης για βενζίνη και η άνοδος του κόστους στις upstream δραστηριότητες είναι κάποιοι από τους σημαντικότερους παράγοντες που όχι μόνον δεν φαίνεται να ευνοούν τις εταιρείες διυλίσεως αλλά και δημιουργούν τεράστια εμπόδια.

Μία από τις μεγαλύτερες μελλοντικές φιλοδοξίες βέβαια της Valero, που όπως πιστεύουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας θα της εξασφαλίσει βιωσιμότητα και θα επιτρέψει την περαιτέρω ανάπτυξή της, είναι η αγορά μεγάλων διυλιστικών μονάδων τόσο στην Μέση Ανατολή όσο και στην Ασία, αφού στην Αμερική η δημιουργία νέων μονάδων έχει καταστεί σχεδόν αδύνατη λόγω των σοβαρών περιβαλλοντικών περιορισμών. Οι περιοχές βέβαια δεν έχουν επιλεγεί τυχαία αφού στην Μέση Ανατολή υπάρχει πολύ εύκολη πρόσβαση σε αργό πετρέλαιο ενώ στην Ασία από τη άλλη υπάρχει άμεση πρόσβαση σε μια συνεχώς διογκούμενη αγορά ενεργείας.