Θα Πέσει με την Προεδρική Φρουρά;

Έλαβα τις προάλλες ένα SMS από άνθρωπο που βρίσκεται κοντά στον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, με το οποίο με ενημέρωνε ότι «επιτέλους, ο Γιώργος πάει να τ’ αλλάξει όλα. Κανένας παλιός στο πολιτικό συμβούλιο»! Το διάβασα και προς στιγμήν προβληματίστηκα. Έχω ακούσει –σκέφθηκα– πολλές φορές ότι ο «Γιώργος θα τα αλλάξει όλα», που μπορεί να έχω γίνει πλέον πολύ κυνικός και μπλαζέ και να χάσω την πραγματική πρεμιέρα της... πραγματικής αλλαγής των πάντων.
Του Αλέξη Παπαχελά
Πεμ, 20 Μαρτίου 2008 - 23:44

Έλαβα τις προάλλες ένα SMS από άνθρωπο που βρίσκεται κοντά στον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, με το οποίο με ενημέρωνε ότι «επιτέλους, ο Γιώργος πάει να τ’ αλλάξει όλα. Κανένας παλιός στο πολιτικό συμβούλιο»! Το διάβασα και προς στιγμήν προβληματίστηκα. Έχω ακούσει –σκέφθηκα– πολλές φορές ότι ο «Γιώργος θα τα αλλάξει όλα», που μπορεί να έχω γίνει πλέον πολύ κυνικός και μπλαζέ και να χάσω την πραγματική πρεμιέρα της... πραγματικής αλλαγής των πάντων.

Ήλθα στο γραφείο το επόμενο πρωί και βρήκα το δελτίο Τύπου με τους νεοεκλεγέντες στο Εθνικό Συμβούλιο. Αρχισα και διάβαζα, Μητρόπουλος Αλέξης (γνωστός τηλεργατολόγος), Πολυζωγόπουλος, Παναγιωτακόπουλος, Τζουμάκας, Κατσικαρέλλης, Μαδεμλής κ.λπ. κ.λπ. Και κατάλαβα ότι για μια ακόμη φορά ο Γιώργος τα άλλαξε όλα και μας ξαναπήγε πίσω, πολύ πίσω, σχεδόν σε μια ξενάγηση στα θεμέλια της Χαριλάου Τρικούπη όταν πρωτοστέγασε το Κίνημα.

Ίσως μια από αυτές τις μέρες ο κ. Παπανδρέου θα πρέπει να κάνει μια από εκείνες τις de profundis συζητήσεις που συνηθίζει τελευταία με στελέχη μάρκετινγκ κάποιας μεγάλης εταιρείας. Θα του εξηγήσουν πως δεν υπάρχει μεγαλύτερο αμάρτημα από το να διαφημίζεις κάτι το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το προϊόν σου. Ας πούμε ότι έχεις κληρονομήσει το ΠΑΣΟΚ ως προϊον ή την περίφημη γιουγκοσλαβική μάρκα αυτοκινήτων Ζάσταβα. Βγαίνεις λοιπόν και διαφημίζεις το νέο ανανεωμένο, τούρμπο ΠΑΣΟΚ ή τα καινούργια Ζάσταβα που είναι σχεδόν εφάμιλλα του πλέον υβριδικού τεχνολογικά προωθημένου ιαπωνικού μοντέλου. Ο άλλος σε πιστεύει, το αγοράζει και... πάλι Ζάσταβα. Το κάνεις μια, δυο, τρεις, τέσσερις φορές και ο υποψήφιος πελάτης ούτε καν ακούει πια το διαφημιστικό σου μήνυμα γιατί ξέρει πως ό,τι και να γίνει, Ζάσταβα θα πάρει.

Ο κ. Παπανδρέου συγκίνησε, ενθουσίασε, προκάλεσε γιατί ταυτίσθηκε με νεωτεριστικές ιδέες από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έως την προσέγγιση με την Τουρκία. Μάγεψε και ορισμένους που δεν καταλάβαιναν τίποτα από αυτά, απλά και μόνο με το άκουσμα του επιθέτου του. Τώρα έχει μείνει σε ένα κόμμα που είναι κέλυφος του πάλαι ποτέ ένδοξου εαυτού, περιστοιχισμένος από ό,τι πιο αντινεωτεριστικό διαθέτει η ελληνική κοινωνία. Ίσως έχει κάτι στο μυαλό του, ίσως θέλει να πέσει στην «πατρώα γη» περιτριγυρισμένος από τους πιο φανατικούς της «προεδρικής φρουράς». Για όσους, πάντως, του φώναξαν ή του ψιθύρισαν «Γιώργο άλλαξέ τα όλα» και –το κυριότερο– για όσους το πίστεψαν, είναι μια πολύ θλιβερή, σχεδόν απελπιστική, περίοδος.

(Από την εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 19/03/2008)