Οι συνέπειες της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία εξακολουθούν να προκαλούν απόνερα στη ναυτιλιακή αγορά, με όλο και περισσότερα παλαιότερα δεξαμενόπλοια να αξιοποιούνται στην προσοδοφόρα διαδρομή μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου προς την Κίνα και την Ινδία

Όπως αναφέρει το Bloomberg, τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια ηλικίας 15 ετών και άνω έχουν ενταχθεί από τον Μάιο στον στόλο των πλοίων που παραδίδουν ρωσικό πετρέλαιο από το λιμάνι του Κοζμίνο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες που ζήτησαν να μην κατονομαστούν. Το λιμάνι διαχειρίζεται συνήθως περίπου 30 φορτία αργού πετρελαίου ESPO το μήνα χρησιμοποιώντας πλοία Aframax, τα οποία μεταφέρουν περίπου 700.000 βαρέλια.

Ενώ οι δυτικές κυρώσεις στη Μόσχα απέτρεψαν ορισμένους πλοιοκτήτες από το να μεταφέρουν φορτία ρωσικού πετρελαίου, οι αναταράξεις στην αγορά διόγκωσαν τα κέρδη για όσους εξακολουθούν να το κάνουν και αύξησε επίσης την αξία των πλοίων. Τα κέρδη για όσους ναυλώνουν στη διαδρομή Κοζμίνο-Κίνα εξακολουθούν να είναι περίπου τριπλάσια από το επίπεδο πριν το ξέσπασμα του πολέμου, αν και έχουν μειωθεί ελαφρώς.

Παρόλο που τα πλοία ηλικίας 15 ετών παραμένουν αξιόπλοα, τείνουν να είναι λιγότερο αποδοτικά από τα νεότευκτα και μπορεί να χρειάζονται περισσότερη συντήρηση.  Ωστόσο, το σύντομο, πενθήμερο ταξίδι από το Κοζμίνο προς την Κίνα, σε συνδυασμό με τα υψηλά κέρδη από την εκτέλεση της διαδρομής, προσελκύουν και τα γερασμένα πλοία.

Για να προσελκύσουν αγοραστές, οι μεταφορείς προσφέρουν ελαφρώς χαμηλότερες τιμές, μειώνοντας τα ναύλα της διαδρομής, ανέφεραν οι ναυλομεσίτες. Το κόστος για μια παράδοση από το Κοζμίνο στην Κίνα είναι τώρα περίπου 1,5 εκατ. δολάρια, λίγο κάτω από το την κορύφωση στα 1,7 εκατ. δολάρια που παρατηρήθηκε τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, πρόσθεσαν.

Οι ευκαιρίες που προσφέρει η διαδρομή, έχουν αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για τα μεταχειρισμένα πλοία. Μέχρι στιγμής φέτος, η αξία των παλαιότερων πλοίων Aframax έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 60%, με ένα δεξαμενόπλοιο 15 ετών να αξίζει τώρα περίπου 29 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

Ακόμη και μετά την πρόσφατη πτώση των ναύλων, οι τιμές εξακολουθούν να είναι "φουσκωμένες σε σύγκριση με τους ιστορικούς μέσους όρους", δήλωσε η Olivia Watkins, επικεφαλής αναλύτρια αποτιμήσεων της VesselsValue. Κάτι από το οποίο σπεύδουν να επωφεληθούν οι ιδιοκτήτες, δήλωσε η ίδια.

Μέχρι στιγμής φέτος, 58 πλοία Aframax έχουν αλλάξει χέρια, αριθμός αυξημένος κατά 50% από την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τη VesselsValue. Ορισμένα από τα νέα πλοία στη διαδρομή αγοράστηκαν από πλοιοκτήτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Βιετνάμ και το Χονγκ Κονγκ, σύμφωνα με στοιχεία που παρακολουθούνται από το Bloomberg και ναυλομεσίτες. 

(από capital.gr)