Αμερικανικά Διυλιστήρια και Φθηνές Μετοχές

Η τιμή της βενζίνης καλπάζει, αλλά οι μετοχές των αμερικανικών διυλιστηρίων κινούνται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Και τούτο διότι το κόστος του αργού πετρελαίου αυξάνεται ταχύτερα από τις τιμές των προϊόντων του, ασκώντας πιέσεις στα περιθώρια κέρδους. Οι αισιόδοξοι προβλέπουν ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους λόγω της πρόσφατης μεγάλης μείωσης των αποθεμάτων βενζίνης. Στην καλύτερη περίπτωση, όμως, η όποια ανάκαμψη θα είναι βραχύβια.
Energia.gr
Δευ, 5 Μαΐου 2008 - 01:51

Η τιμή της βενζίνης καλπάζει, αλλά οι μετοχές των αμερικανικών διυλιστηρίων κινούνται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Και τούτο διότι το κόστος του αργού πετρελαίου αυξάνεται ταχύτερα από τις τιμές των προϊόντων του, ασκώντας πιέσεις στα περιθώρια κέρδους. Οι αισιόδοξοι προβλέπουν ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους λόγω της πρόσφατης μεγάλης μείωσης των αποθεμάτων βενζίνης. Στην καλύτερη περίπτωση, όμως, η όποια ανάκαμψη θα είναι βραχύβια.

Τα αποθέματα παραμένουν πάνω από τον εποχικό μέσο όρο και η πρόσφατη μείωση δεν ήταν τόσο αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης, αλλά μάλλον απόρροια των περικοπών σε επίπεδο εκμετάλλευσης παραγωγικού δυναμικού. Εν τω μεταξύ, η επιδοτούμενη αιθανόλη έχει αρχίσει να υποκαθιστά τη βενζίνη, ενώ εξωτερικοί παράγοντες, όπως η ζήτηση από την Κίνα, κρατούν ψηλά την τιμή του πετρελαίου. Μετά το 2008, θα κάνουν την εμφάνισή τους και νέα διυλιστήρια. Το παρήγορο είναι ότι τα περισσότερα από αυτά θα κατασκευαστούν στην Ασία, αφού παραμένει πολύ δύσκολο να δημιουργήσει κανείς νέες μονάδες στη βόρεια Αμερική.

Αυτό σημαίνει ότι τα υφιστάμενα διυλιστήρια είναι περιζήτητα. Ήδη η βραζιλιάνικη Petrobras έχει εκφράσει ενδιαφέρον για μία μονάδα της Valero Energy στην Καραϊβική. Η Blackstone αναζητεί και αυτή μονάδες διύλισης. Ακόμη και ο Κ. Κερκόριαν, που δεν απέκτησε πέρυσι το 16% της Tesoro Petroleum, μπορεί να επανέλθει τώρα που η μετοχή βρίσκεται χαμηλότερα. Είναι ριψοκίνδυνο να ποντάρει κανείς σε συγχωνεύσεις και εξαγορές. Ομως, ίσως είναι η μόνη ελπίδα για ένα ράλι διαρκείας.


(Από την εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 03-04/05/2008)