Την αναστολή του ΦΠΑ στα καύσιμα δηλώνει ότι θα επιδιώξει σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, όμως οι Βρυξέλλες υπενθυμίζουν ότι πρόκειται για φαύλο κύκλο, καθώς το μόνο αποτέλεσμα θα είναι να διευκολυνθούν εκείνοι που ορίζουν τις τιμές να τις αυξήσουν αντιστοίχως.

Την αναστολή του ΦΠΑ στα καύσιμα δηλώνει ότι θα επιδιώξει σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, όμως οι Βρυξέλλες υπενθυμίζουν ότι πρόκειται για φαύλο κύκλο, καθώς το μόνο αποτέλεσμα θα είναι να διευκολυνθούν εκείνοι που ορίζουν τις τιμές να τις αυξήσουν αντιστοίχως. Επαναφέροντας ένα θέμα που οι Βρυξέλλες θα προτιμούσαν να μην συζητείται καν, σε χθεσινή εφ’ όλης της ύλης ραδιοφωνική συνέντευξή του, ο Σαρκοζί εξήγησε ότι «θέλω να ρωτήσω τους Ευρωπαίους εταίρους μας το εξής: αν το πετρέλαιο συνεχίσει την ανοδική τροχιά του δεν θα πρέπει να αναστείλουμε την επιβολή ΦΠΑ στην τιμή του»;

Ο Γάλλος πρόεδρος θα αναλάβει στο τέλος του άλλου μήνα την προεδρία της Ενωσης, όμως όπως έσπευσε να διευκρινίσει, η ιδέα αυτή της αναστολής του ΦΠΑ αποτελεί «πρόθεση και όχι υπόσχεση». Αν μη τι άλλο, γιατί μια τέτοια κίνηση απαιτεί ακόμα κι αν την εφαρμόσει μόνο η Γαλλία ομόφωνη απόφαση των «27» της Ενωσης. Στην πράξη η μόνη δυνατότητα που έχει η μονομερώς Γαλλία ή οποιαδήποτε άλλη χώρα, είναι να εντάξει τα καύσιμα σε χαμηλότερο κλιμάκιο, μέχρι 15% από 19,6% που είναι σήμερα, περίπου όσο και στην Ελλάδα.

Ο Σαρκοζί σημείωσε επίσης ότι μέχρι υλοποιήσεως της «πρόθεσής» του αυτής, τα επιπλέον έσοδα του γαλλικού δημοσίου θα αποταμιευθούν σε ειδικό λογαριασμό για την ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων. Πώς ακριβώς θα αξιοποιηθούν αυτά τα πρόσθετα κέρδη (καθώς τα έσοδα από τον ΦΠΑ αυξάνονται, όπως είναι φυσικό αναλόγως της τιμής του προϊόντος) δεν διευκρίνισε, αλλά εκτιμάται ότι θα περιλάβει και αύξηση του επιδόματος θέρμανσης για τον ερχόμενο χειμώνα. Δεν διευκρίνισε επίσης σε ποιο επίπεδο τιμής του αργού θα εισηγηθεί να υπάρξει αναστολή του ΦΠΑ.

Οι Βρυξέλλες από την πλευρά τους υπενθύμισαν την πάγια τοποθέτησή τους, την οποία έχουν εκφράσει και παλαιότερα, όταν άρχιζε το «ράλι» του πετρελαίου και είχε γίνει λόγος για μείωση του ΦΠΑ: το μόνο που θα επιτύχει μια μείωση της φορολογίας από την πλευρά των κυβερνήσεων θα είναι μια αντίστοιχη αύξηση της τιμής του πετρελαίου και των καυσίμων από την πλευρά των πετρελαιοπαραγωγών χωρών…

Από την Επιτροπή επισήμαναν πάντως ότι στη φορολογία των καυσίμων τον κύριο λόγο έχουν οι δασμοί και άλλοι ειδικοί φόροι, όχι ο ΦΠΑ, ο οποίος όμως δεν είναι αμελητέος δεδομένου ότι υπολογίζεται επί του συνόλου της τιμής του προϊόντος συμπεριλαμβανομένων των άλλων φορολογικών επιβαρύνσεων.

(Από την εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 28/05/2008)