Reuters: Lukoil και Αμερικανική Εταιρεία σε Διαπραγματεύσεις για την Πώληση Διυλιστηρίου στη Σικελία Μετά το Εμπάργκο στο Ρωσικό Αργό

Reuters: Lukoil και Αμερικανική Εταιρεία σε Διαπραγματεύσεις για την Πώληση Διυλιστηρίου στη Σικελία Μετά το Εμπάργκο στο Ρωσικό Αργό
energia.gr
Παρ, 9 Δεκεμβρίου 2022 - 15:10

Η ρωσική Lukoil και η αμερικανική ιδιωτική εταιρεία Crossbridge βρίσκονται κοντά σε συμφωνία για την πώληση του διυλιστηρίου του ρωσικού ομίλου στη Σικελία της Ιταλίας, δήλωσαν τρεις πηγές με γνώση του θέματος την Πέμπτη, όπως μεταδίδει σε αποκλειστικό του χθεσινό δημοσίευμα το πρακτορείο Reuters

Η συμφωνία μεταξύ της Lukoil και της Crossbridge, η οποία υποστηρίζεται από τον ελβετικό έμπορο εμπορευμάτων Vitol, θα μπορούσε να φτάσε τα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ (1,58 δισεκατομμύρια δολάρια) περίπου, ανέφεραν στο Reuters δύο από τις πηγές, προειδοποιώντας, ωστόσο, ότι οι τελικοί όροι της συναλλαγής ενδέχεται να αλλάξουν.

Η μονάδα της Lukoil στη Σικελία διυλίζει το ένα πέμπτο του αργού της Ιταλίας και απασχολεί άμεσα περίπου 1.000 άτομα σε μια οικονομικά υποβαθμισμένη περιοχή.

Το διυλιστήριο, το οποίο βασιζόταν κυρίως στο ρωσικό αργό πετρέλαιο τους τελευταίους μήνες, δεν είναι πλέον σε θέση να λάβει τη βασική του πρώτη ύλη μετά την έναρξη ισχύος του εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης τη Δευτέρα.Την περασμένη εβδομάδα, η ιταλική κυβέρνηση κατήρτισε ένα σχέδιο για να τεθεί το εργοστάσιο στα χέρια των διαχειριστών με στόχο να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας και την εγχώρια διυλιστική δυναμικότητα από το εμπάργκο.

Η πιθανότητα το διυλιστήριο να καταλήξει υπό επιτροπεία έχει επιταχύνει τις διαπραγματεύσεις μεταξύ της Lukoil και της Crossbridge, ανέφερε μία από τις πηγές.Σύμφωνα με μια τέταρτη πηγή, τα έσοδα του διυλιστηρίου αναμένεται να υπερτριπλασιαστούν φέτος, ξεπερνώντας τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ (10,55 δισεκατομμύρια δολάρια) λόγω των υψηλότερων τιμών για το ντίζελ και τη βενζίνη.

Οποιαδήποτε συμφωνία για την πώληση του εργοστασίου θα εξεταστεί από την κυβέρνηση ως προς το αν συμβαδίζει με τον λεγόμενο κανονισμό «golden power», ο οποίος δίνει στη Ρώμη τη δυνατότητα να μπλοκάρει τη συναλλαγή εάν βλάψει θέσεις εργασίας ή τη στρατηγική διυλιστική παραγωγή της  Ιταλίας.

Οι Crossbridge και Vitol αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ η Lukoil δεν ήταν άμεσα διαθέσιμη να σχολιάσει. Το υπουργείο Βιομηχανίας της Ιταλίας δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.