της βιομηχανίας στο βόρειο τμήμα της χώρας απαιτεί περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Το χειμώνα, ωστόσο, σχηματίζονται πάγοι στον κόλπο της Βότνιας και στη Θάλασσα της Βότνιας, καθιστώντας αδύνατη τη χρήση των συνήθων ναυτιλιακών οδών.
Τότε απαιτείται χώρος και εναλλακτικές διαδρομές μέσα από τον πάγο για τους ελιγμούς των πλοίων, αλλά οι ανεμογεννήτριες κινδυνεύουν να μπουν στη μέση, δήλωσε την Τρίτη στο Radio Ekot ο Γιόχαν Βάχλστρομ από τη Σουηδική Ναυτιλιακή Διοίκηση.
«Μπορούμε να δούμε μια κάποια ανησυχία ότι αν εγκατασταθούν αιολικά πάρκα, μπορεί να υπάρξει κίνδυνος να χτιστούν εμπόδια στη ναυσιπλοΐα προς τα απίστευτα σημαντικά λιμάνια στο βορρά. Αυτό θα ήταν καταστροφικό», δήλωσε ο Βάχλστρομ.
«Σε τέτοιες περιπτώσεις, πρέπει να βρεθεί η πλησιέστερη ή ευκολότερη διαδρομή μέσα από τον πάγο, και αυτό ελέγχεται από τα παγοθραυστικά της Σουηδικής Ναυτιλιακής Διοίκησης. Τα πλοία πρέπει να φτάσουν στον προορισμό τους και αυτό δεν πρέπει να καταστεί αδύνατο με την κατασκευή εμποδίων στο δρόμο», πρόσθεσε.
Η εταιρεία OX2 σχεδιάζει την κατασκευή δύο μεγάλων αιολικών πάρκων έξω από το Umeå και το Kalix με 150 και 160 ανεμογεννήτριες αντίστοιχα, ωστόσο, το θέμα θα κριθεί από τη φινλανδική κυβέρνηση, καθώς τα πάρκα σχεδιάζεται να εγκατασταθούν στη φινλανδική οικονομική ζώνη.
«Αφού ερευνήσαμε τους κινδύνους, πιστεύουμε ότι θα βρούμε λύσεις για τους κινδύνους που εντοπίστηκαν από τη Ναυτιλιακή Διοίκηση», δήλωσε η εταιρεία στο Radio Ekot την Τρίτη, υποβαθμίζοντας τις προειδοποιήσεις της Ναυτιλιακής Διοίκησης.
Στη Σουηδία, η αιολική ενέργεια αντιπροσωπεύει περίπου το 17% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και κυριαρχείται από χερσαία παρά από υπεράκτια πάρκα.
Η αιολική ενέργεια κατανέμεται γεωγραφικά σε όλη τη Σουηδία, με την πλειονότητα να βρίσκεται πλέον στη βόρεια Σουηδία, επισημαίνει η Σουηδική Υπηρεσία Ενέργειας στον ιστότοπό της.
euractiv.gr