παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg. Η Ιαπωνία δεν έχει εισάγει ρωσικό φορτίο πετρελαίου από τον Μάιο, σύμφωνα με τα ναυτιλιακά στοιχεία.
Ενώ η Ιαπωνία έχει ενωθεί με άλλους δυτικούς συμμάχους στην επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία, η χώρα έχει σταματήσει να λαμβάνει αυστηρά μέτρα για το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Η κυβέρνηση έχει αναφέρει ότι το εξαγωγικό έργο Sakhalin-2 της Ρωσίας αποτελεί βασική πηγή εφοδιασμού της Ιαπωνίας με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και ότι η παραγωγή και η εισαγωγή του πετρελαίου του απαιτείται για σταθερές λειτουργίες.
Η αποστολή έρχεται καθώς η Μόσχα απαγόρευσε τις εξαγωγές ρωσικού αργού και διυλισμένων προϊόντων σε ξένους αγοραστές που υιοθετούν το πλαφόν. Η Ιαπωνία ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι οι αποστολές από το Sakhalin-2 θα εξαιρεθούν από το ανώτατο όριο τιμών.
Παρ' όλα αυτά, η Ιαπωνία έχει μειώσει σημαντικά τις εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία - ιδίως από το Sakhalin-1 - από την έναρξη του πολέμου, καθώς τα διυλιστήρια προσπάθησαν να διαφοροποιήσουν τον εφοδιασμό.
Η ιαπωνική Taiyo Oil Co. ήταν ο αγοραστής του τελευταίου φορτίου από τη Ρωσία και σχεδιάζει να μοιράσει το φορτίο μεταξύ δύο τερματικών ταθμών στην Kikuma και τη Namikata, σύμφωνα με δήλωση στην ιστοσελίδα της Sakhalin Energy με ημερομηνία τις 19 Δεκεμβρίου.
capital.gr