Ενα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της κατασκευής του Υπεραδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ), που στόχο έχει να μεταφέρει αέριο της Κασπίας στην Ιταλία μέσω Ελλάδας και Αλβανίας, έκανε η εταιρεία που έχει αναλάβει την προώθηση του έργου, με την κατάθεση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) αιτήματος για τη διέλευση του αγωγού.


Ενα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της κατασκευής του Υπεραδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ), που στόχο έχει να μεταφέρει αέριο της Κασπίας στην Ιταλία μέσω Ελλάδας και Αλβανίας, έκανε η εταιρεία που έχει αναλάβει την προώθηση του έργου, με την κατάθεση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) αιτήματος για τη διέλευση του αγωγού.

Η ΤΑΡ AG, η εταιρεία που έχει αναλάβει τον αγωγό είναι κοινοπραξία 50-50 της ελβετικής εταιρείας ηλεκτρισμού EGL και του νορβηγικού ενεργειακού ομίλου StatoilHydro, η είσοδος του οποίου στο πρότζεκτ, τον Φεβρουάριο έδωσε νέα πνοή στο έργο, το οποίο προωθείται τα τελευταία χρόνια.

Από Θεσσαλονίκη

Το σχέδιο ΤΑΡ αφορά έναν αγωγό ο οποίος θα συνδεθεί κοντά στη Θεσσαλονίκη με το υπάρχον ελληνικό δίκτυο, το οποίο ως γνωστόν είναι συνδεδεμένο με την Τουρκία. Θα διανύει σχεδόν 200 χλμ. μέχρι τα ελληνο-αλβανικά σύνορα. Από εκεί ο ΤΑΡ θα διασχίσει την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα για να εισέλθει στην Ιταλία, κοντά στο Πρίντεζι.

Η τελική απόφαση της εταιρείας ΤΑΕ AG για την κατασκευή του αγωγού πρόκειται να ληφθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2009.

Σχεδιασμός - λειτουργία

Το αίτημα που υπεβλήθη στη ΡΑΕ αφορά στον σχεδιασμό, την κατασκευή και λειτουργία ανεξάρτητου αγωγού φυσικού αερίου, καθώς το έργο δεν συνδέεται με τα δύο άλλα πρότζεκτ των τράνζιτ αγωγών από Ελλάδα, τον ITGI (Τουρκίας- Ελλάδος- Ιταλίας) και τον South Stream.

H StatoilHydro είναι σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ο όμιλος, πέραν των κοιτασμάτων στη Βόρεια Θάλασσα, έχει μερίδιο 25,5% στο Σαχ Ντενίζ, το νέο μεγάλο κοίτασμα φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν στην Κασπία Θάλασσα.

(Πηγή Ημερησία, 20/06/08)