Χρηματοδότηση από τη νορβηγική κυβέρνηση για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο υδρογόνο εξασφάλισε η Viasea Shipping

Η ναυτιλιακή εταιρεία που ιδρύθηκε το 2016 και εστιάζει στις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων μεταξύ Ευρώπης, Βαλτικής και Νορβηγίας, θα λάβει 15 εκατ. δολάρια για να παραγγείλει δύο πλοία που θα μειώσουν αρχικά τις εκπομπές αερίων κατά 75%.

Συγκεκριμένα, το νορβηγικό κρατικό ταμείο ενεργειακής μετάβασης Enova παρέχει 171,8 εκατ. νορβηγικές κορόνες (15,4 εκατ. δολάρια) για το έργο. Η κρατική επιχείρηση Enova, που υπάγεται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλίματος της Νορβηγίας, προωθεί τη στροφή προς μια πιο φιλική προς το περιβάλλον κατανάλωση και παραγωγή ενέργειας, καθώς και την ανάπτυξη της τεχνολογίας για την ενέργεια και το κλίμα.

Τα πλοία, λεπτομέρειες των οποίων δεν έχουν αποκαλυφθεί, θα αναπτυχθούν στις υφιστάμενες γραμμές της Viasea μεταξύ Νορβηγίας και Βόρειας Ευρώπης. Τα containerships θα είναι διπλού καυσίμου, υδρογόνο με ντίζελ, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 75%.

Η δεξαμενή υδρογόνου έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί στη Νορβηγία, ενώ στη συνέχεια, καθώς το καύσιμο θα είναι διαθέσιμο σε διαφορετικά σημεία των δρομολογίων, τα πλοία θα προχωρήσουν στην αποκλειστική χρήση του.

Η Viasea έχει αναθέσει στη Norwegian Ship Design Company την ανάπτυξη της ιδέας των μηδενικών εκπομπών.

O διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Morten Pettersen, ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν για τις εταιρείες Unifeeder, Tschudi Shipping και Samskip, δήλωσε ότι η δέσμευση της Viasea να κατασκευάσει αυτά τα προηγμένα πλοία αποδεικνύει ότι οι εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας μπορούν να είναι πρωτοπόροι για ένα βιώσιμο μέλλον.

Πρόσθεσε ότι «μέσω των επενδύσεών μας στην καινοτόμο τεχνολογία, όχι μόνο είμαστε πρωτοπόροι στον κλάδο των μεταφορών, αλλά και δίνουμε ένα τολμηρό παράδειγμα για το πώς τα logistics μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες καινοτόμες και βιώσιμες λύσεις, αποτελώντας τη βάση για ένα βιώσιμο μέλλον».

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")