Η Yinson GreenTech, αδελφή εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου, φορέας εκμετάλλευσης FPSO Yinson Production, λάνσαρε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό πλοίο παράδοσης φορτίου για λιμενικές δραστηριότητες στη Σιγκαπούρη. Το νεότευκτο Hydromover διαθέτει μπαταρίες με δυνατότητα ανταλλαγής, μηδενικές εκπομπές ρύπων και - σύμφωνα με τον Yinson - μπορεί να μειώσει το κόστος λειτουργίας έως και 50% σε σύγκριση με ένα πλοίο που κινείται με ντίζελ.

Το νέο σκάφος είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό σκάφος της Σιγκαπούρης και η εκτόξευσή του αποτελεί ορόσημο για την επίτευξη του στόχου της Ναυτιλιακής και Λιμενικής Αρχής της Σιγκαπούρης να ηλεκτροδοτήσει τα λιμενικά σκάφη του έθνους-κράτους. Από όλες τις προτάσεις που υποβλήθηκαν στο MPA για επιχορηγήσεις Ε&Α, το Hydromover είναι το πρώτο έργο έτοιμο για εμπορικές δοκιμές.

Πέντε εταιρείες έχουν υπογράψει LOI για να ναυλώσουν το νέο ηλεκτρικό σκάφος για δοκιμές σέρβις, συμπεριλαμβανομένων των Lita Ocean, DM Sea Logistics, OPL Services, RW Marine Services και Tian San Shipping. Μαζί αυτές οι εταιρείες διαχειρίζονται περισσότερα από 150 πλοία, σύμφωνα με τον Yinson, και η μετατροπή ή η ανανέωση των στόλων τους με επιλογές ηλεκτρικής μπαταρίας θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικές μειώσεις των εκπομπών στο λιμάνι της Σιγκαπούρης.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που έχουμε ήδη λάβει εκδηλώσεις ενδιαφέροντος από όλη την περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Ινδονησίας, όπου η YGT έχει ξεκινήσει συνομιλίες με ενδιαφερόμενα μέρη για την ανάπτυξη του σκάφους για τη μεταφορά εμπορευμάτων και την ηλεκτροδότηση των τοπικών αλιευτικών σκαφών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της YGT, Eirik Barclay.

Η Σιγκαπούρη έχει πραγματικές φιλοδοξίες να απελευθερώσει τα πολυσύχναστα αγκυροβόλια της. Από το 2030, όλα τα νέα λιμενικά σκάφη που λειτουργούν στο λιμάνι της Σιγκαπούρης πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικά ή να μπορούν να χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα B100 (ευθεία) ή να είναι συμβατά με καύσιμα καθαρού μηδενισμού, όπως το υδρογόνο. Μέχρι το 2050, η Σιγκαπούρη θέλει όλα τα λιμενικά σκάφη να λειτουργούν με καθαρές μηδενικές εκπομπές.

"Η μετάβαση σε ένα βιώσιμο μέλλον θα πάρει χρόνο. Πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα για να επιτύχουμε τους στόχους μας για καθαρές μηδενικές εκπομπές για το 2050", δήλωσε ο Ανώτερος Υπουργός Μεταφορών Τσι Χονγκ Τατ τον Μάρτιο.